Your browser does not support JavaScript!

Αρχική    Οι έκφυλες διακρίσεις στην ηγεσία σχολικών μονάδων : ποιοτική έρευνα σε δείγμα εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης του Νομού Χανίων  

Αποτελέσματα - Λεπτομέρειες

Προσθήκη στο καλάθι
[Προσθήκη στο καλάθι]
Κωδικός Πόρου 000431827
Τίτλος Οι έκφυλες διακρίσεις στην ηγεσία σχολικών μονάδων : ποιοτική έρευνα σε δείγμα εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης του Νομού Χανίων
Άλλος τίτλος Gender discrimination in school leadership
Συγγραφέας Κουκουβιτάκη, Χρυσάνθη
Σύμβουλος διατριβής Ελευθεράκης Θεόδωρος
Περίληψη Η παρούσα διπλωματική εργασία σκιαγραφεί τις αντιλήψεις των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης ως προς την επίδραση του φύλου στη διοίκηση των σχολικών μονάδων. Προσεγγίζει το τοπίο της διοίκησης σχετικά με τη σχέση του φύλου με τη διάρθρωση της εκπαιδευτικής διοίκησης. Για την υλοποίηση της έρευνας αυτής, επιλέχτηκε μια μέθοδος κατάλληλη για τη μελέτη του φαινομένου αυτού. Η παρούσα έρευνα βασίστηκε στη ποιοτική προσέγγιση με τη χρήση του εργαλείου της συνέντευξης των δεκαοκτώ εν ενεργεία εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Σκοπός της μελέτης είναι να εξετάσει τις αιτίες που οδηγούν στην υποαντιπροσώπευση των γυναικών εκπαιδευτικών στην σχολική ηγεσία. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της παρούσας μελέτης, η παρουσία των έμφυλων διακρίσεων είναι ευδιάκριτη στην εκπαιδευτική διοίκηση και οδηγεί στη χαμηλή εκπροσώπηση των γυναικών εκπαιδευτικών σε θέσεις ευθύνης. Ο αυξημένος αριθμός γυναικών στο διδασκαλικό επάγγελμα αντιτίθεται της χαμηλής εκπροσώπησης αυτών στο τομέα της εκπαιδευτικής διοίκησης. Για την αποτελεσματική διοίκηση της σχολικής μονάδας είναι απαραίτητη η συμμετοχή ατόμων με γνώσεις διοίκησης και ηγετικές ικανότητες. Ο διαχωρισμός της ανδρικής και γυναικείας διοίκησης και η επικράτηση στερεοτυπικών αντιλήψεων για τη θέση της γυναίκας μέσα στη κοινωνία οδηγούν τελικά στην αναποτελεσματική διοίκηση. Οι στερεοτυπικές αντιλήψεις που θεωρούν ότι ο διευθυντής είναι άνδρας καθώς και μια πληθώρα εμποδίων, δυσχεραίνουν την επαγγελματική εξέλιξη των γυναικών. Η προτίμηση των γυναικών στη διδασκαλία, η έλλειψη ενθάρρυνσης και οι οικογενειακές τους υποχρεώσεις οδηγούν τις γυναίκες στις χαμηλές θέσεις της εκπαιδευτικής ιεραρχίας. Συμπερασματικά, η παρούσα έρευνα εστιάζει στις απόψεις των εκπαιδευτικών για την με διακρίσεις έμφυλη κατασκευή της εκπαιδευτικής διοίκησης και τους λόγους που οδηγούν στην επικράτησή της. Επιχειρείται να γίνει προσπάθεια να διερευνηθούν τα ήθη και οι νοοτροπίες των εκπαιδευτικών ώστε να γίνει κατανοητό πώς θα αλλάξει αυτό και θα υπάρξει μια ισότιμη διαχείριση ανδρών και γυναικών στην διεκδίκηση διοικητικών θέσεων.
Φυσική περιγραφή 222 σ. ; 30 εκ.
Γλώσσα Ελληνικά
Θέμα Female under-representation
Gender
Leadership
Stereotypes
Γυναικεία υπο-εκπροσώπηση
Ηγεσία
Στερεοτυπικές αντιλήψεις
Φύλο
Ημερομηνία έκδοσης 2020-07-07
Συλλογή   Σχολή/Τμήμα--Σχολή Επιστημών Αγωγής--Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
  Τύπος Εργασίας--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
Εμφανίσεις 309

Ψηφιακά τεκμήρια
No preview available

Κατέβασμα Εγγράφου
Προβολή Εγγράφου
Εμφανίσεις : 25