Your browser does not support JavaScript!

Αρχική    Σύγκριση ανάμεσα σε κοινωνικογνωσιακές και κοινωνικοπολιτισμικές προσεγγίσεις ως προς την ποιότητα γραπτού λόγου, την αναγνωστική κατανόηση και τη μετάγνωση σε μαθητές/τριες της Ε' τάξης του δημοτικού σχολείου.  

Αποτελέσματα - Λεπτομέρειες

Προσθήκη στο καλάθι
[Προσθήκη στο καλάθι]
Κωδικός Πόρου 000390521
Τίτλος Σύγκριση ανάμεσα σε κοινωνικογνωσιακές και κοινωνικοπολιτισμικές προσεγγίσεις ως προς την ποιότητα γραπτού λόγου, την αναγνωστική κατανόηση και τη μετάγνωση σε μαθητές/τριες της Ε' τάξης του δημοτικού σχολείου.
Συγγραφέας Γιαννουλάκη, Τριανταφυλλιά Ε
Σύμβουλος διατριβής Ι. Σπαντιδάκης
Μέλος κριτικής επιτροπής Ε. Βασιλάκη
Μέλος κριτικής επιτροπής Α. Μουζάκη
Περίληψη Η έρευνα διεξάχθηκε το πρώτο εξάμηνο κατά το σχολικό έτος 2013-14 σε αστικό σχολείο Χανίων, σε δυο τμήματα της Ε΄ τάξης τα οποία αποτέλεσαν δυο πειραματικές ομάδες (Π1, Π2) και συμμετείχαν 36 μαθητές/τριες. Στην Π1 η παρέμβαση βασίστηκε στις κοινωνικοπολιτισμικές θεωρίες και στην Π2 στις κοινωνικογνωσιακές θεωρίες. Σκοπός της έρευνας είναι να συγκρίνουμε την αποτελεσματικότητα των κοινωνιογνωσιακών και των κοινωνικοπολιτισμικών προσεγγίσεων στην παραγωγή γραπτού λόγου και συγκεκριμένα στα ακόλουθα κειμενικά είδη: αφήγηση, δημοσιογραφικό άρθρο, επιχειρηματολογικός λόγος και πρόσκληση. Και στις δυο ομάδες εφαρμόστηκε η αρχή της γνωσιακής μαθητείας και χρησιμοποιήθηκαν κοινωνικές και διαδικαστικές διευκολύνσεις. Η διαφορά ανάμεσα στις κοινωνικογνωσιακές και κοινωνικοπολιτισμικές προσεγγίσεις, που δε χαρακτηρίζονται αλληλοαποκλειόμενες, ανάγεται στον τρόπο και στον χρόνο που γίνεται η παρέμβαση. Οι μεταβλητές που εξετάστηκαν είναι η ποιότητα του γραπτού λόγου σε σχέση με την αναγνωστική κατανόηση και τη μεταγνώση. Η συλλογή δεδομένων έγινε με ημερολόγιο που τηρούσαν οι ερευνήτριες, με ημιδομημένη συνέντευξη, με παραγωγή γραπτού λόγου στα προαναφερθέντα κειμενικά είδη και με γραπτές δοκιμασίες. Οι μαθητές/τριες και των δυο ομάδων διατηρούσαν portfolio μαθητή. Την ποιότητα του γραπτού λόγου την αναλύσαμε με ποιοτικά κριτήρια (τα δομικά στοιχεία, η γνησιότητα, η περιγραφή των ηρώων) και ποσοτικά κριτήρια (ορθογραφικά καταληκτικά λάθη, ορθογραφικά θεματικά λάθη, αριθμό προτάσεων, αριθμό λέξεων, τόνοι, σημεία στίξης, συντακτικά λάθη). Η αναγνωστική κατανόηση αξιολογήθηκε με αυτοσχέδιες δοκιμασίες. Τη μεταγνώση διερευνήθηκε με προφορική ημιδομημένη συνέντευξη που πήραμε από τους μαθητές/τριες και με παρατηρήσεις από τα ημερολόγια των ερευνητριών. Το ερώτημα που μας απασχόλησε ήταν ποιας ομάδας οι μαθητές/τριες θα εμφανίσουν καλύτερες επιδόσεις όσον αφορά την ποιότητα γραπτού λόγου, την αναγνωστική κατανόηση και τη μεταγνώση;
Φυσική περιγραφή 221 σ. : εικ. ; 30 εκ.
Γλώσσα Ελληνικά
Θέμα Cognitive education
Socio-cognitive and sociocultural approaches
Text gernes
Γνωσιακή μαθητεία
Κειμενικά είδη
Κοινωνικογνωσιακές και κοινωνικοπολιτισμικές προσεγγίσεις
Ημερομηνία έκδοσης 2014
Συλλογή   Σχολή/Τμήμα--Σχολή Επιστημών Αγωγής--Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
  Τύπος Εργασίας--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
Εμφανίσεις 255

Ψηφιακά τεκμήρια
No preview available

Προβολή Εγγράφου
Εμφανίσεις : 181