Your browser does not support JavaScript!

Αρχική    Ο ρόλος των παραμυθιών στην αγωγή και ανάπτυξη των παιδιών και η διαδικασία πρόσληψής τους : μελέτη περιπτώσεων μητέρων, πατέρων και των παιδιών τους (αγοριών και κοριτσιών) 7-8 και 11-12 ετών με βάση επιλεγμένων παραμυθιών του Χανς Κρίστιαν Άντερσεν / Μαριλένα Τσαγκαράκη.  

Αποτελέσματα - Λεπτομέρειες

Προσθήκη στο καλάθι
[Προσθήκη στο καλάθι]
Κωδικός Πόρου 000417545
Τίτλος Ο ρόλος των παραμυθιών στην αγωγή και ανάπτυξη των παιδιών και η διαδικασία πρόσληψής τους : μελέτη περιπτώσεων μητέρων, πατέρων και των παιδιών τους (αγοριών και κοριτσιών) 7-8 και 11-12 ετών με βάση επιλεγμένων παραμυθιών του Χανς Κρίστιαν Άντερσεν / Μαριλένα Τσαγκαράκη.
Άλλος τίτλος The role of fairy tales in children's education and development and their receptions process: case studies of mothers, fathers and their children (boys and girls) aged 7-8 and 11-12 years old based on selected fairy tales of Hans Christian Andersen
Συγγραφέας Τσαγκαράκη, Μαριλένα
Σύμβουλος διατριβής Καραΐσκου, Μαρία
Πουρκός, Μάριος
Περίληψη Το παραμύθι αποτελεί το πιο αναγνωρισμένο είδος παιδικής λογοτεχνίας που ασκεί σημαντική επίδραση στην ολόπλευρη ανάπτυξη του παιδιού. Το συγκεκριμένο λογοτεχνικό είδος ακολουθεί τον άνθρωπο από την αρχαιότητα μέχρι και στις μέρες μας. Η παρουσίαση και οι τροποποιήσεις που υφίστατο σχετίζονται άμεσα με το ιστορικό-κοινωνικό-πολιτισμικό πλαίσιο κάθε εποχής. Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να διερευνηθεί ο ρόλος των παραμυθιών στην αγωγή και ανάπτυξη των παιδιών καθώς και ο τρόπος πρόσληψης τους σε σχέση με τις απόψεις και αντιλήψεις των γονέων για το συγκεκριμένο λογοτεχνικό είδος. Για την εξέταση των προαναφερθέντων διεξήχθη έρευνα σε οικογένειες, εστιάζοντας στους γονείς και στα παιδιά τους. Το δείγμα της έρευνας αποτελείται από (6) γονείς και (4) παιδιά ηλικίας 7-8 και 11-12 ετών και όλη η έρευνα βασίστηκε στην ποιοτική μεθοδολογία. Πιο συγκεκριμένα, για να μελετηθεί σε βάθος η συγκεκριμένη μελέτη περίπτωσης χρησιμοποιήθηκε η μέθοδος του τριγωνισμού (ατομική ημιδομημένη κλινική συνέντευξη και ιχνογραφική αναπαράσταση) σε συνδυασμό με την ανάλυση περιεχομένου. Όπως προέκυψε από τα αποτελέσματα της έρευνας όλα τα υποκείμενα έχουν έρθει σε επαφή με το λογοτεχνικό είδος του παραμυθιού, άλλα σε περισσότερο και άλλα σε μικρότερο βαθμό. Ο βαθμός εξοικείωσης των παιδιών με το παραμύθι και τις ιδιοτυπίες του, ανοιχτό-κλειστό, αίσιο-μη αίσιο σχετίζεται άμεσα από τις αντιλήψεις και επιλογές των γονέων. Σύμφωνα με την ανάλυση των δεδομένων, το παραμύθι επηρεάζει σημαντικά την ηθική-συναισθηματική και γνωστική ανάπτυξη του παιδιού και οι διαδικασίες πρόσληψης των παραμυθιών εξαρτώνται άμεσα από το πλαίσιο μέσα στο οποίο εντάσσεται το παιδί. Εμπειρίες και βιώματα απορρέουν από το προαναφερθέν πλαίσιο, τα οποία καλούνται να εξωτερικευτούν στην αλληλεπίδραση του παιδιού με το λογοτεχνικό είδος του παραμυθιού. Η παρούσα έρευνα προσφέρει αυθεντικά δεδομένα, που συμβάλλουν στην κατανόηση σε βάθος της συγκεκριμένης μελέτης περίπτωσης όσον αφορά στον ρόλο των παραμυθιών στην ζωή του παιδιού, δημιουργώντας προβληματισμούς και σκέψεις για μελλοντική έρευνα.
Φυσική περιγραφή 189 σ. : εικ., πίν. ; 30 εκ.
Γλώσσα Ελληνικά
Θέμα Case study
Children's development
Education
Fairy tale
Hans Christian Andersen
Inconclusive fairy tale's end
Lived experience
Parental influence
Qualitative research methods
Reception processes
Ανάπτυξη των παιδιών
Ανοιχτό τέλος του παραμυθιού
Βίωμα
Διαδικασίες πρόσληψης
Μελέτη περίπτωσης
Οικογενειακή επιρροή
Παραμύθι
Ποιοτικές μέθοδοι έρευνας
Χανς Κρίστιαν Άντερσεν
Ημερομηνία έκδοσης 2017.
Συλλογή   Σχολή/Τμήμα--Σχολή Επιστημών Αγωγής--Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
  Τύπος Εργασίας--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
Εμφανίσεις 14

Ψηφιακά τεκμήρια
No preview available

Προβολή Εγγράφου
Εμφανίσεις : 4