Your browser does not support JavaScript!

Αρχική    Μελέτη των κατ' οίκον εργασιών από την οπτική των μαθητών, των εκπαιδευτικών και των γονέων  

Αποτελέσματα - Λεπτομέρειες

Προσθήκη στο καλάθι
[Προσθήκη στο καλάθι]
Κωδικός Πόρου 000377687
Τίτλος Μελέτη των κατ' οίκον εργασιών από την οπτική των μαθητών, των εκπαιδευτικών και των γονέων
Συγγραφέας Μουσουράκη, Σοφία Ε
Σύμβουλος διατριβής Αικ. Κορνηλάκη
Περίληψη Η παρούσα μελέτη πραγματεύεται το «ακανθώδες» και πολυδιάστατο θέμα των «κατ’ οίκον εργασιών»1. Οι ΚΟΕ αποτελούν ένα κοινό πεδίο στο οποίο εμπλέκονται πολλοί και διαφορετικοί παράγοντες όπως οι μαθητές, οι εκπαιδευτικοί, οι γονείς, η πολιτεία κ.ά. Σκοπός της εργασίας ήταν να μελετηθούν οι απόψεις των άμεσα εμπλεκόμενων, δηλαδή των μαθητών, των εκπαιδευτικών και των γονέων για το θέμα των ΚΟΕ. Για την επίτευξη του στόχου αυτού, κατασκευάστηκαν και δόθηκαν για συμπλήρωση τρία διαφορετικά ερωτηματολόγια, ένα για κάθε εξεταζόμενη ομάδα, σε 281 μαθητές, 186 εκπαιδευτικούς και 58 γονείς που είχαν πρωτότοκο παιδί στην Α’ δημοτικού. Η έρευνά μας διεξήχθη κυρίως στους νομούς Λασιθίου, Ηρακλείου και Ρεθύμνου. Από την ανάλυση των δεδομένων προέκυψε πλήθος συμπερασμάτων. Οι μαθητές επιδεικνύουν θετική στάση απέναντι στις ΚΟΕ που τους ανατίθενται. Στην πλειονότητα τους, εκτελούν καθημερινά ΚΟΕ. Θεωρούν ότι αυτές εξυπηρετούν κυρίως γνωστικούς σκοπούς, δηλαδή υποβοηθούν τη διαδικασία της μάθησης. Όταν συναντήσουν δυσκολίες δέχονται βοήθεια κυρίως από τη μητέρα τους. Σημαντικό εύρημα που δε συμφωνεί με την υπάρχουσα βιβλιογραφία είναι ότι οι ΚΟΕ δεν γίνονται αφορμή για εντάσεις και φιλονικίες στο σπίτι. Οι εκπαιδευτικοί από την πλευρά τους θεωρούν ότι προκύπτει σημαντικό όφελος από τις ΚΟΕ για όλους τους μαθητές. Αναθέτουν καθημερινά ΚΟΕ και αρκετές φορές δίνουν εργασίες στα παιδιά για το Σαββατοκύριακο και τις περιόδους γιορτών. Τα μαθήματα στα οποία αναθέτουν εργασίες με τη μεγαλύτερη συχνότητα είναι τα «Μαθηματικά» και η «Νεοελληνική Γλώσσα». Όπως και οι μαθητές, θεωρούν ότι οι ΚΟΕ εξυπηρετούν κυρίως γνωστικούς σκοπούς, δηλαδή εμπέδωση και επανάληψη της διδαχθείσας ύλης. Οι περισσότεροι εκπαιδευτικοί παρέχουν αναλυτικές οδηγίες στους μαθητές τους για την εκτέλεση των ΚΟΕ που τους αναθέτουν. Επίσης, διαπιστώθηκε ότι η πλειονότητα των εκπαιδευτικών ελέγχει τις εργασίες και παρέχει ανατροφοδότηση στους μαθητές. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει το γεγονός ότι οι περισσότεροι εκπαιδευτικοί που έλαβαν μέρος στην έρευνά μας, δήλωσαν ότι η πλειονότητα των γονέων δεν εκφέρει γνώμη αναφορικά με τις ΚΟΕ που ανατίθενται στα παιδιά τους. 1 Στο εξής θα αναφερόμαστε στον όρο «κατ’ οίκον εργασίες» με τη συντομογραφία ΚΟΕ. 2 Από τα σημαντικότερα ευρήματα που αφορούν στους γονείς είναι το γεγονός ότι σχεδόν όλοι τους θεωρούν απαραίτητη την ανάθεση ΚΟΕ στα παιδιά τους. Η άποψη τους για τους σκοπούς που εξυπηρετούν οι ΚΟΕ ταυτίζεται με την άποψη των μαθητών και των εκπαιδευτικών, δίνουν δηλαδή έμφαση στα γνωστικά οφέλη που προκύπτουν. Αξιοσημείωτο είναι ότι οι γονείς δήλωσαν να διακατέχονται από θετικά συναισθήματα χαράς και ενδιαφέροντος κατά την εμπλοκή τους με τις ΚΟΕ. Τέλος, οι κυριότερες δυσκολίες που ανέφεραν ότι αντιμετωπίζουν είναι η επεξήγηση της ύλης με κατανοητό τρόπο και η επίδειξη της απαιτούμενης υπομονής.
Φυσική περιγραφή 136 σ. ; 30 εκ.
Γλώσσα Ελληνικά
Ημερομηνία έκδοσης 2012
Συλλογή   Σχολή/Τμήμα--Σχολή Επιστημών Αγωγής--Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
  Τύπος Εργασίας--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
Εμφανίσεις 148

Ψηφιακά τεκμήρια
No preview available

Προβολή Εγγράφου
Εμφανίσεις : 76