Your browser does not support JavaScript!

Αρχική    Η επίδραση του σκύλου στην κοινωνική, επικοινωνιακή και προβληματική συμπεριφορά παιδιών με διαταραχές αυτιστικού φάσματος : μια μελέτη περίπτωσης / Καρπουτζάκη Χρυσούλα-Σίσσυ.  

Αποτελέσματα - Λεπτομέρειες

Προσθήκη στο καλάθι
[Προσθήκη στο καλάθι]
Κωδικός Πόρου 000430094
Τίτλος Η επίδραση του σκύλου στην κοινωνική, επικοινωνιακή και προβληματική συμπεριφορά παιδιών με διαταραχές αυτιστικού φάσματος : μια μελέτη περίπτωσης / Καρπουτζάκη Χρυσούλα-Σίσσυ.
Άλλος τίτλος Εffects of dog on the social behavior, communication and challenging behavior of children with autism spectrum disorders : a case study
Συγγραφέας Καρπουτζάκη, Χρυσούλα-Σίσσυ
Σύμβουλος διατριβής Κυπριωτάκη Μαρία
Μέλος κριτικής επιτροπής Μαρκοδημητράκη Μαρία
Λιναρδάκης Μιχάλης
Περίληψη Η παρούσα μελέτη έχει σκοπό να διερευνήσει την επίδραση της παρουσίας του σκύλου στην κοινωνική, επικοινωνιακή και προβληματική συμπεριφορά παιδιών με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος (ΔΑΦ). Η έρευνα περιλαμβάνει τρία μεμονωμένα περιστατικά μελέτης περίπτωσης. Τρία παιδιά με ΔΑΦ τα οποία φοιτούν σε Ειδικό Δημοτικό Σχολείο πήραν μέρος σε έξι εξατομικευμένες συνεδρίες με τον σκύλο, τον συνοδό και τον δάσκαλο σε χώρο του σχολείου. Οι συνεδρίες αυτές βιντεοσκοπήθηκαν και τα βίντεο αναλύθηκαν ποσοτικά (ανάλυση Γενικού Γραμμικού Μοντέλου και περιγραφική στατιστική) ώστε να βρεθούν οι αλλαγές στις συμπεριφορές-στόχοι των παιδιών κατά την πάροδο των συνεδριών. Επίσης ερωτηματολόγια συμπληρώθηκαν από τους γονείς και τους δασκάλους των παιδιών, παρέχοντας πληροφορίες σχετικά με τις συμπεριφορές των παιδιών πριν και μετά τις συνεδρίες, σε σπίτι και σχολείο. Τέλος οι δάσκαλοι που συμμετείχαν στις συνεδρίες με τον σκύλο κατέγραφαν σε ημερολόγια χρήσιμες πληροφορίες σχετικά με την έκβαση των συνεδριών. Τα ερωτηματολόγια και τα ημερολόγια αναλύθηκαν ποιοτικά. Τα ευρήματα της παρούσας έρευνας αναδεικνύουν ότι πράγματι η παρουσία του σκύλου στην εκπαιδευτική-θεραπευτική διαδικασία δύναται να αυξήσει τις κοινωνικές και επικοινωνιακές συμπεριφορές των παιδιών με ΔΑΦ, και να μειώσει τις προβληματικές και στερεοτυπικές συμπεριφορές. Σημαντικές διαφορές παρουσιάστηκαν κυρίως στη διάρκεια της σωματικής εγγύτητας, στη συχνότητα και διάρκεια της βλεμματικής επαφής, στη συχνότητα της κοινωνικής ανταπόκρισης, και στη μείωση της προβληματικής και στερεοτυπικής συμπεριφοράς.
Φυσική περιγραφή 166 σ. : πιν. ; 30 εκ.
Γλώσσα Ελληνικά
Θέμα Animal Assisted Intervention
Animal Assisted Therapy
Autism Spectrum Disorder
Complementary and alternative therapies.
Special Education
Διαταραχές αυτιστικού φάσματος
Ειδική αγωγή
Εναλλακτικές-συμπληρωματικές μορφές παρέμβασης
Θεραπεία μέσω ζώων
Παρεμβάσεις με τη βοήθεια ζώων
Ημερομηνία έκδοσης 2020.
Συλλογή   Σχολή/Τμήμα--Σχολή Επιστημών Αγωγής--Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
  Τύπος Εργασίας--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
Εμφανίσεις 9

Ψηφιακά τεκμήρια
No preview available

Προβολή Εγγράφου
Εμφανίσεις : 5