Your browser does not support JavaScript!

Αρχική    Η επίδραση μιας διδακτικής παρέμβασης στην κατανόηση και παραγωγή πολυτροπικών πληροφοριακών κειμένων σύγκρισης και στη μεταγνώση μαθητών/τριών Ε΄ τάξης Δημοτικού : μελέτη Περίπτωσης  

Αποτελέσματα - Λεπτομέρειες

Προσθήκη στο καλάθι
[Προσθήκη στο καλάθι]
Κωδικός Πόρου 000453816
Τίτλος Η επίδραση μιας διδακτικής παρέμβασης στην κατανόηση και παραγωγή πολυτροπικών πληροφοριακών κειμένων σύγκρισης και στη μεταγνώση μαθητών/τριών Ε΄ τάξης Δημοτικού : μελέτη Περίπτωσης
Άλλος τίτλος The effect of an intervention program on reading comprehension and writing of multimodal comparative espository texts and the metacognition of 5th grade students : a case study
Συγγραφέας Κολόκα, Ουρανία-Ειρήνη
Σύμβουλος διατριβής Σπαντιδάκης Ιωάννης
Μέλος κριτικής επιτροπής Βασιλάκη Ελένη
Θώμου Παρασκευή
Περίληψη Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν ο σχεδιασμός, η εφαρμογή και η αξιολόγηση της επίδρασης μιας διδακτικής παρέμβασης στην κατανόηση πολυτροπικών πληροφοριακών κειμένων σύγκρισης, στην παραγωγή τους και στη μεταγνώση μαθητών/τριών Ε΄τάξης Δημοτικού. Πιο συγκεκριμένα, διαμορφώθηκε μια κοινότητα πρακτικής σε πλαίσιο Γνωσιακής Μαθητείας και φθίνουσας καθοδήγησης, αξιοποιώντας τις κοινές παραδοχές των σύγχρονων Κοινωνικογνωστικών και Κοινωνικοπολιτισμικών προσεγγίσεων του γραμματισμού. Στόχος ήταν η ενίσχυση των δεξιοτήτων κατανόησης πληροφοριακών κειμένων σύγκρισης, η αξιοποίηση των οπτικών πληροφοριών, η μελέτη της ποιότητας παραγωγής τους και η ανάπτυξη της μεταγνωσιακής γνώσης και μεταγνωσιακών στρατηγικών. Αποτελεί μια ημι-πειραματική μελέτη περίπτωσης με στοιχεία έρευνας δράσης, που αξιοποίησε ποιοτικά εργαλεία συλλογής δεδομένων. Διήρκησε εννέα εβδομάδες και υλοποιήθηκε σε δύο συστεγαζόμενα Δημοτικά σχολεία αστικής περιοχής του Ηρακλείου. Το δείγμα αποτέλεσαν 41 μαθητές/ήτριες της Ε΄ τάξης Δημοτικού, εκ των οποίων οι 20 συμμετείχαν στην ομάδα ελέγχου και οι 21 στην πειραματική ομάδα. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, η διδασκαλία στρατηγικών αναγνωστικής κατανόησης, με εστίαση στο κειμενικό είδος και την ανάγνωση των εικόνων, συνέβαλε θετικά στην κατανόηση, ενίσχυσε τη μεταγνωσιακή γνώση των μαθητών/τριών σχετικά με τη χρήση στρατηγικών και επηρέασε σε ορισμένο βαθμό τις δεξιότητες παραγωγής.
Φυσική περιγραφή 185 σ. ; 30 εκ.
Γλώσσα Ελληνικά
Θέμα 5th grade primary school
Comparative texts
Expository texts
Metacognition
Reading and writing relationship
Reading comprehension
Visual literacy
Αναγνωστική κατανόηση
Ε΄ Δημοτικού
Κείμενα σύγκρισης
Μεταγνώση
Οπτικός γραμματισμός
Πληροφοριακά κείμενα
Σχέση παραγωγής και κατανόησης
Ημερομηνία έκδοσης 2022
Συλλογή   Σχολή/Τμήμα--Σχολή Επιστημών Αγωγής--Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
  Τύπος Εργασίας--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
Εμφανίσεις 234

Ψηφιακά τεκμήρια
No preview available

Κατέβασμα Εγγράφου
Προβολή Εγγράφου
Εμφανίσεις : 5