Your browser does not support JavaScript!

Αρχική    Δημιουργίες ψηφιακής αφήγησης με τη μέθοδο animation σε τάξεις προσχολικής εκπαίδευσης  

Αποτελέσματα - Λεπτομέρειες

Προσθήκη στο καλάθι
[Προσθήκη στο καλάθι]
Κωδικός Πόρου 000459391
Τίτλος Δημιουργίες ψηφιακής αφήγησης με τη μέθοδο animation σε τάξεις προσχολικής εκπαίδευσης
Συγγραφέας Σολακάκη, Ειρήνη
Σύμβουλος διατριβής Αμπαρτζάκη Μαρία
Περίληψη Η διπλωματική αυτή εργασία παρουσιάζει τις στάσεις, ιδέες και αντιλήψεις παιδιών προσχολικής ηλικίας, σε διαδικασίες ψηφιακής αφήγησης (digital storytelling) με τη μεθοδολογία του animation. Οι ομάδες των νηπίων αυτών φοίτησαν σε τάξεις νηπιαγωγείου αστικής περιοχής. τα σχολικά έτη από 2012-2013 έως και 2015-2016. Δημιούργησαν, στο πλαίσιο των θεματικών ενοτήτων του αναλυτικού προγράμματος, 28 ταινίες με την τεχνική του stop motion animation (SMA), της εμψύχωσης δηλαδή αντικειμένων που τα ίδια έφτιαξαν και τοποθέτησαν σε ανάλογα σκηνικά δικής τους επινόησης, φωτογραφίζοντάς τα σε συνεχόμενες κινήσεις, με πολλές λήψεις και εισάγοντας κατόπιν τις φωτογραφίες μαζί με το μουσικό υπόστρωμα που είχε επιλεγεί και συχνά μαζί με ηχογραφήσεις μικρών κειμένων και ήχων, στο γνωστό πρόγραμμα επεξεργασίας βίντεο, Windows Movie Maker (Microsoft). Με τη σύναξη μεγάλης ποικιλίας υλικών που ήταν διαθέσιμα ή κατασκευάστηκαν στην τάξη αλλά και που έφεραν από το οικείο τους περιβάλλον, τα παιδιά αρχικά συζήτησαν, δραματοποίησαν και αποτύπωσαν τις ιστορίες, κατασκεύασαν τα πλαίσια δράσης, δημιούργησαν τους ήρωες, αποφάσισαν για τις χρονικές περιόδους των δράσεων, την εκκίνηση, τη διαδρομή και την έκβαση των σκηνικών πράξεων, χρησιμοποίησαν ποικιλία τεχνολογικών μέσων και ως γνήσιοι παραγωγοί επέβλεψαν κάθε σημείο των παραγόμενων έργων τους. Η συνδρομή της εκπαιδευτικού της τάξης ήταν σίγουρα καθοριστική αλλά η φλόγα της δημιουργίας διατηρούνταν από το σύνολο των μετεχόντων σε αυτή την, επί της ουσίας, μυσταγωγία που πλησίαζε στο αποκορύφωμά της τη στιγμή της πλήρωσης των ενεργειών που απαιτούνταν και την παρουσίαση της ταινίας στην ολομέλεια. Η έκφραση των θετικών συναισθημάτων των νηπίων και η πολλαπλασιαστική δύναμη που εμφάνιζε η επίδραση της ενασχόλησής τους με αυθεντικές δημιουργίες, συμπλήρωναν κάθε μορφή αξιολογικής ενέργειας και πρόβαλλαν για μία ακόμη φορά την αξία των κινήτρων σε κάθε σχεδιασμό εκπαιδευτικής πράξης: Ενασχόληση που γεννά πρωτότυπο αποτέλεσμα και νοηματοδοτεί το συνολικό πλαίσιο δράσης. Φτάνοντας σήμερα να αναστοχαστούμε τις ενέργειές μας, οι εμπειρίες μας διατηρούν άψογα τις ανακλαστικές τους δυνάμεις και μας ενθαρρύνουν για τη συνέχεια.
Φυσική περιγραφή 59 σ. : πιν. ; 30 εκ.
Γλώσσα Ελληνικά
Θέμα Κινούμενο σχέδιο (stop motion animation)
Προσχολική ηλικία
Ημερομηνία έκδοσης 2023-09-22
Συλλογή   Σχολή/Τμήμα--Σχολή Επιστημών Αγωγής--Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
  Τύπος Εργασίας--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
Εμφανίσεις 353

Ψηφιακά τεκμήρια
No preview available

Κατέβασμα Εγγράφου
Προβολή Εγγράφου
Εμφανίσεις : 1