Your browser does not support JavaScript!

Αρχική    Γνώσεις, στάσεις και αντιλήψεις των νηπιαγωγών για τα παιδια προσχολικής ηλΙκίας με διαταραχή ελλείμματικης προσοχής/υπερκινητικότητα (Δ.Ε.Π./Υ.)  

Αποτελέσματα - Λεπτομέρειες

Προσθήκη στο καλάθι
[Προσθήκη στο καλάθι]
Κωδικός Πόρου 000270115
Τίτλος Γνώσεις, στάσεις και αντιλήψεις των νηπιαγωγών για τα παιδια προσχολικής ηλΙκίας με διαταραχή ελλείμματικης προσοχής/υπερκινητικότητα (Δ.Ε.Π./Υ.)
Συγγραφέας Καραγρηγορίου, Ευστρατία
Σύμβουλος διατριβής Ματσόπουλος, Αναστάσιος
Περίληψη Η έρευνα που παρουσιάζεται μελετά τις γνώσεις, τις στάσεις και τις αντιλήψεις των νηπιαγωγών για τα παιδιά προσχολικής ηλικίας με Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής/ Υπερκινητικότητα (Δ.Ε.Π./ Υ.).
Η έρευνα αυτή βασίστηκε στα πορίσματα σχετικών ερευνών (Miller et al., 1997ֹ Sanson et al., 1993), οι οποίες είχαν διαπιστώσει ότι τα συμπτώματα της Δ.Ε.Π./ Υ. μπορούν να εκδηλωθούν στα παιδιά από την προσχολική ηλικία. Ο νηπιαγωγός συμβάλλει στην ουσιαστική και έγκαιρη αντιμετώπιση των παιδιών που παρουσιάζουν Δ.Ε.Π./ Υ. με τον έγκαιρο εντοπισμό των συμπτωμάτων που ενδεχομένως αυτά να παρουσιάσουν στην προσχολική ηλικία (Καλαντζή- Αζίζι, 1998). Επομένως, η διερεύνηση των γνώσεων, των στάσεων και των αντιλήψεων, για τη συγκεκριμένη διαταραχή, κρίθηκε ιδιαίτερα χρήσιμη προς αυτή την κατεύθυνση.
Αναλυτικότερα, στόχος της παρούσας έρευνας ήταν η διερεύνηση της σχέσης των ετών υπηρεσίας καθώς και του επιπέδου σπουδών με τις γνώσεις που έχουν οι νηπιαγωγοί για τα κύρια χαρακτηριστικά της Δ.Ε.Π./ Υ., τις παιδαγωγικές και τις διδακτικές μεθόδους καθώς και τις μεθόδους ελέγχου συμπεριφοράς για την αντιμετώπιση παιδιών προσχολικής ηλικίας με αυτή τη διαταραχή. Οι ίδιες μεταβλητές διερευνήθηκαν σε συνάρτηση με τις στάσεις και τις αντιλήψεις των νηπιαγωγών όσον αφορά την επιμόρφωσή τους για τη Δ.Ε.Π./ Υ. και για την ένταξη ενός τέτοιου παιδιού στο νηπιαγωγείο.
Το δείγμα της παρούσας έρευνας αποτέλεσαν 147 γυναίκες νηπιαγωγοί από τις πόλεις του Ρεθύμνου και των Χανίων και από τους δήμους Αθηνών, Βύρωνα, Καισαριανής και Υμηττού, στις οποίες χορηγήθηκε ένα ερωτηματολόγιο με ερωτήσεις κλειστού και ανοιχτού τύπου, το οποίο κατασκευάστηκε για τους σκοπούς της παρούσας έρευνας.
Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι οι νηπιαγωγοί είχαν ελλιπείς γνώσεις για τα κύρια χαρακτηριστικά της Δ.Ε.Π./ Υ. και περιορισμένες γνώσεις για τις παιδαγωγικές και τις διδακτικές μεθόδους εκπαίδευσης παιδιών με Δ.Ε.Π./ Υ. Επίσης, οι γνώσεις των νηπιαγωγών για τις μεθόδους ελέγχου συμπεριφοράς για την αντιμετώπιση τέτοιων παιδιών ήταν ελλιπείς. Ιδιαίτερα περιορισμένες ήταν οι γνώσεις των νηπιαγωγών που είχαν περισσότερα έτη υπηρεσίας αλλά και εκείνων που είχαν τελειώσει σχολή νηπιαγωγών και εκείνων που είχαν τελειώσει πρόγραμμα εξομοίωσης πτυχίου. Η επιμόρφωσή τους για τη Δ.Ε.Π./Υ. κρίθηκε από τις ίδιες αναγκαία και εκδήλωσαν θετική στάση για την ένταξη παιδιών με Δ.Ε.Π./ Υ. στον νηπιαγωγείο. Τέλος, αναφέρονται κάποιες προτάσεις σχετικά με την εκπαίδευση και προετοιμασία των νηπιαγωγών με σκοπό το σωστό εντοπισμό και την αντιμετώπιση παιδιών με Δ.Ε.Π./ Υ. στην τάξη.
Φυσική περιγραφή 184 σ. , 30 εκ.
Γλώσσα Ελληνικά
Ημερομηνία έκδοσης 2003
Συλλογή   Σχολή/Τμήμα--Σχολή Επιστημών Αγωγής--Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
  Τύπος Εργασίας--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
Εμφανίσεις 228

Ψηφιακά τεκμήρια
No preview available

Προβολή Εγγράφου
Εμφανίσεις : 186