|
Κωδικός Πόρου |
000439720 |
Τίτλος |
Λογοτεχνική διαχείριση υλικού του Β' παγκοσμίου πολέμου, εθνικές και αφηγηματικές ταυτότητες |
Άλλος τίτλος |
Leadership of literary material of Second World War, national and narrative identities |
Συγγραφέας
|
Μαυρογιαννάκη, Βαρβάρα
|
Σύμβουλος διατριβής
|
Ζερβού Αλεξάνδρα
|
Μέλος κριτικής επιτροπής
|
Σπαντιδάκης Ιωάννης
Χαλκιαδάκης Εμμανουήλ
|
Περίληψη |
Στο παρόν πόνημα, προσπαθώ να προσεγγίσω το ζήτημα του Β’ Παγκοσμίου πολέμου σφαιρικά, υπό το πρίσμα διαφορετικών τάσεων που τυχαίνει να απαντά και σ’ ένα συγκεκριμένο
χρονικό διαχωρισμό. Πιο συγκεκριμένα, σπεύδω να αφουγκραστώ τη γενιά της διαμαρτυρίας με κατά
κόρον αφηγήσεις της δεκαετίας 1930-1940 με εκπρόσωπο τον θεατρολόγο Μπρέχτ και τη
φεμινιστική και Αριστερή εκδοχή της Ζέγκερς, που αποδεικνύει με δεξιοτεχνία ότι οι γυναίκες ήταν
θύματα των ανδρών ναζιστών. Παράλληλα, αναλύω και την κουλτούρα που έπεται και δεν είναι άλλη
από την κουλτούρα της ενοχής που ταλάνιζε κάποια μερίδα Γερμανών μετά τον πόλεμο με
αποτέλεσμα οι ίδιοι οι Γερμανοί να σπαταλούν τόνους μελάνι για να γράψουν για τους Γερμανούς,
φαίνεται ότι μπορούσαν να αντισταθούν αλλά δεν το έκαναν (1950-1960). Βασικοί εκπρόσωποι
αυτής της τάσης αποτέλεσαν ο Πάτρικ Μοντιανό, Γκύντερ Γκρας και ο Πίτερ Βάις. Ωστόσο, μετά το
1970 γράφτηκαν πολλές αφηγήσεις, παιδικά βιβλία, εικονοκείμενα, λογοτεχνικά και
παραλογοτεχνικά έργα, κόμικ σε επίπεδο graphic novel. Τη γενιά αυτή την διαπνέει ένα αίσθημα αναστοχασμού, μνήμης, μετά μνήμης και μυθοποίησης της ιστορίας και τα έργα αυτά έχουν κύριο χαρακτηριστικό ότι αποστασιοποιούνται από την ιστορία, καθώς αυτοί οι συγγραφείς δεν βίωσαν τα
γεγονότα αλλά τους μύησαν στο ζήτημα αυτό γονείς και παππούδες που έζησαν τη ζοφερότητα του πολέμου. Αξίζει να ειπωθεί ότι, η κατάταξη αυτή είναι συμβατική και γίνεται για λόγους
εργαστηριακούς και μεθοδολογικούς. Ο απώτερος σκοπός που ασχολήθηκα με το ιστορικό αυτό ζήτημα για να μελετήσω την εθνική ταυτότητα συγκριτικά με την αφηγηματική και κατά πόσο αυτή
διαπαιδαγωγείται μέσω των εθνικών εορτών στο σύγχρονο σχολείο. Θα προχωρήσω σε μια σύγκριση
ανάμεσα σε αφηγηματικούς ήρωες, σκηνικών, πόλεις και εποχών. Θα διατυπωθούν ερωτήματα που
αφορούν τις σχολικές εθνικές εορτές και τις επισκέψεις μουσείων και θα απαντηθούν με τη βοήθεια
της παιδαγωγικής εφαρμογής. Θα γίνει προσπάθεια μέσω της συγκριτικής και ιστορικής μεθόδου
και της ανάλυσης περιεχομένου, να ανασυρθούν παιδικά εγχειρίδια-λόγω της φυσιογνωμίας του
Παιδαγωγικού τμήματος - που θα ενισχύσουν τους μαθητές να αντιληφθούν τον εορτασμό της 28ης
Οκτωβρίου 1940 και εύχομαι να αποτελέσουν επιμορφωτικό οδηγό των εκπαιδευτικών. Κοντολογίς,
θα επιδιώξω να μελετήσω τη σχέση των προεκτάσεων του ναζισμού με τον κεμαλισμό και τον ισλαμισμό φτάνοντας στην επικαιροποίηση του πολέμου, γιατί μια χώρα που δεν γνωρίζει το
παρελθόν της είναι καταδικασμένη να το ξαναζήσει.
|
Φυσική περιγραφή |
184 σ. : εικ. ; 30 εκ. |
Γλώσσα |
Ελληνικά |
Θέμα |
Adolescent stories |
|
Analyse of contex |
|
Child and Adolescent Literature, |
|
Comparative method |
|
Current affairs |
|
Feeling of Shame |
|
Genocide of herbew |
|
Glamorisation if history |
|
Intake Historical Material |
|
Intake histirical material Historical Method |
|
Literacy material |
|
Mental trauma |
|
Narrative Identity |
|
Narrative techniques |
|
National Identity |
|
Nazism |
|
Relevant of War |
|
Resistance |
|
Second World War |
|
Secondary memory |
|
The meaning of bad |
|
Ώσμωση |
|
Αίσθημα ενοχής και ντροπής |
|
Ανάλυση περιεχομένου |
|
Αντίσταση |
|
Αφηγηματική ταυτότητα |
|
Δευτερογενής μνήμη |
|
Δεύτερος παγκόσμιος πόλεμος |
|
Εθνική ταυτότητα |
|
Επαναξιολόγηση/ επαναπροσδιορισμός αξιών και ιδανικών |
|
Επανασυγκειμενοποίηση |
|
Επικαιροποίηση πολέμου |
|
Επικαιρότητα |
|
Η έννοια του κακού |
|
Ιστορίες ενηλικίωσης |
|
Ιστορική μέθοδος |
|
Λογοτεχνική διαχείριση |
|
Λογοτεχνικό υλικό |
|
Μυθοποίηση ιστορίας |
|
Ναζισμός |
|
Ολοκαύτωμα ή γενοκτονία των Εβραίων |
|
Παιδική και εφηβική λογοτεχνία |
|
Πρόσληψη ιστορικού υλικού |
|
Συγκριτική μέθοδος |
|
Τεχνικές αφήγησης, |
|
Ψυχικό τραύμα |
Ημερομηνία έκδοσης |
2020 |
Συλλογή
|
Σχολή/Τμήμα--Σχολή Επιστημών Αγωγής--Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
|
|
Τύπος Εργασίας--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
|
Εμφανίσεις |
314 |