Your browser does not support JavaScript!

Αρχική    Διανοητική και συναισθηματική νοημοσύνη στη μέση παιδική ηλικία και η σχέση τους με τη χρήση νέων τεχνολογιών  

Αποτελέσματα - Λεπτομέρειες

Προσθήκη στο καλάθι
[Προσθήκη στο καλάθι]
Κωδικός Πόρου 000452036
Τίτλος Διανοητική και συναισθηματική νοημοσύνη στη μέση παιδική ηλικία και η σχέση τους με τη χρήση νέων τεχνολογιών
Άλλος τίτλος Intellectual and emotional intelligence in middle childhood and their relationship with the use of new technologies
Συγγραφέας Παπαδάκης, Δημήτριος
Σύμβουλος διατριβής Μαρκοδημητράκη Μαρία
Μέλος κριτικής επιτροπής Κυπριωτάκη Μαρία
Λιναρδάκης Μιχαήλ
Περίληψη Η ανθρώπινη νοημοσύνη αποτελεί ένα διαχρονικό πεδίο έρευνας, το οποίο έχει μεγάλη σημασία για τον τομέα της εκπαίδευσης. Οι σύγχρονες προσεγγίσεις για τη νοημοσύνη αντιμετωπίζουν το άτομο σφαιρικά και έτσι έχουν αναδυθεί πολλά είδη νοημοσύνης με πιο διαδεδομένα τη διανοητική και τη συναισθηματική νοημοσύνη. Η μελέτη αυτών των δύο τύπων νοημοσύνης έχει ιδιαίτερη σημασία για την ανάπτυξη των παιδιών. Από την άλλη, η ταχύτατη εξέλιξη των νέων τεχνολογιών δημιουργεί νέες προκλήσεις, εισβάλοντας στην καθημερινότητα των παιδιών και επιδρώντας τόσο θετικά, όσο και αρνητικά στην ανάπτυξή τους. Ορίζεται λοιπόν ως σκοπός της εργασίας η διερεύνηση της σχέσης ανάμεσα στη συναισθηματική και στη διανοητική νοημοσύνη λαμβάνοντας υπόψιν τις επιδράσεις της χρήσης των νέων τεχνολογιών σε παιδιά μέσης παιδικής ηλικίας. Για την επίτευξη αυτού του σκοπού πραγματοποιήθηκε μία ποσοτική έρευνα σε 149 μαθητές Ε΄ και ΣΤ΄ Δημοτικού, στους οποίους μετρήθηκε η κοινωνικο-συναισθηματική ικανότητα με εργαλείο αυτοαναφοράς, η μη λεκτική νοημοσύνη και αντλήθηκαν πληροφορίες αναφορικά με τη χρήση των νέων τεχνολογιών. Από την ανάλυση των δεδομένων δεν βρέθηκε στατιστικά σημαντική συσχέτιση ανάμεσα στην κοινωνικο-συναισθηματική ικανότητα και στη μη λεκτική νοημοσύνη, ενώ διαπιστώθηκαν επιδράσεις του φύλου και της τάξης στην κοινωνικο-συναισθηματική ικανότητα. Επίσης, συζητιούνται ευρήματα αναφορικά με τη χρήση των νέων τεχνολογιών. Τα αποτελέσματα της παρούσας έρευνας κρίνονται ενδιαφέροντα για τον τομέα της εκπαίδευσης.
Φυσική περιγραφή 96 σ. : εικ. ; 30 εκ.
Γλώσσα Ελληνικά
Θέμα Emotional intelligence
Intellectual intelligence
New technologies
Non-verbal intelligence
Socio-emotional competence
Διανοητική νοημοσύνη
Κοινωνικο-συναισθηματική ικανότητα
Μη λεκτική νοημοσύνη
Νέες τεχνολογίες
Συναισθηματική νοημοσύνη
Ημερομηνία έκδοσης 2022-10-17
Συλλογή   Σχολή/Τμήμα--Σχολή Επιστημών Αγωγής--Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
  Τύπος Εργασίας--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
Εμφανίσεις 327

Ψηφιακά τεκμήρια
No preview available

Κατέβασμα Εγγράφου
Προβολή Εγγράφου
Εμφανίσεις : 10