Your browser does not support JavaScript!

Αρχική    Η εκπαιδευτική πολιτική για τους μετανάστες και πρόσφυγες από το ξέσπασμα της προσφυγικής κρίσης και μετά : η περίπτωση της Κρήτης / Νίκος Δερεδάκης.  

Αποτελέσματα - Λεπτομέρειες

Προσθήκη στο καλάθι
[Προσθήκη στο καλάθι]
Κωδικός Πόρου 000470913
Τίτλος Η εκπαιδευτική πολιτική για τους μετανάστες και πρόσφυγες από το ξέσπασμα της προσφυγικής κρίσης και μετά : η περίπτωση της Κρήτης / Νίκος Δερεδάκης.
Άλλος τίτλος Educational policy for migrants and refugees since the outbreak of the refugee crisis : the case of Crete
Συγγραφέας Δερεδάκης, Νικόλαος Ι., 1968-
Σύμβουλος διατριβής Παπαδάκης Νίκος
Μέλος κριτικής επιτροπής Ιατρίδης Τηλέμαχος
Βλαχάδη Μαρία
Περίληψη Η παρούσα μελέτη εξετάζει τις εκπαιδευτικές πολιτικές για τους πρόσφυγες και τους μετανάστες, με έμφαση στην περιφέρεια Κρήτης, ιδιαίτερα μετά την έναρξη της προσφυγικής κρίσης το 2015. Εστιάζει στον ρόλο της εκπαίδευσης ως μηχανισμού κοινωνικής ένταξης, με εστίαση στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Η ανάλυση βασίζεται σε δευτερογενείς πηγές δεδομένων, όπως επίσημες εκθέσεις και επιστημονικές μελέτες, καθώς και σε διαθέσιμα δεδομένα από εθνικούς και διεθνείς φορείς, για την αξιολόγηση της εφαρμογής και των προκλήσεων των εκπαιδευτικών πολιτικών, με έμφαση στην περιφέρεια Κρήτης. Η έρευνα αναδεικνύει τη σημασία της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης για την προώθηση μιας πιο συμπεριληπτικής και δημοκρατικής κοινωνίας. Τονίζει τον ρόλο των τάξεων υποδοχής και των προσαρμοσμένων εκπαιδευτικών προγραμμάτων στην κάλυψη των γλωσσικών και πολιτισμικών αναγκών των παιδιών μεταναστευτικής και προσφυγικής προέλευσης. Παρά τις προσπάθειες αυτές, η μελέτη εντοπίζει διαρκή προβλήματα, όπως η έλλειψη πόρων και η υποστελέχωση, που δυσχεραίνουν την αποτελεσματικότητα των πολιτικών ένταξης. Ένα βασικό ζήτημα που αναδεικνύεται είναι το γλωσσικό εμπόδιο, καθώς πολλά παιδιά δεν διαθέτουν επαρκείς γνώσεις της ελληνικής γλώσσας για να συμμετάσχουν πλήρως στην εκπαιδευτική διαδικασία. Επιπλέον, η μελέτη αποκαλύπτει υψηλά ποσοστά πρόωρης εγκατάλειψης του σχολείου από τα παιδιά μεταναστών ή προσφύγων, λόγω οικονομικών πιέσεων, έλλειψης υποστηρικτικών δομών και δυσκολιών προσαρμογής στο εκπαιδευτικό σύστημα. Τέλος, η μελέτη προτείνει στοχευμένες πολιτικές που περιλαμβάνουν την κατάρτιση των εκπαιδευτικών σε διαπολιτισμικές δεξιότητες και την παροχή ψυχολογικής και οικονομικής υποστήριξης στους μαθητές και τις οικογένειές τους. Συμπερασματικά, η μελέτη υπογραμμίζει ότι η εκπαίδευση αποτελεί κρίσιμη συνισταμένη για κοινωνική αλλαγή και ένταξη. Προτείνει μια ολιστική προσέγγιση που συνδυάζει εκπαιδευτικές παρεμβάσεις με ευρύτερες κοινωνικές πολιτικές, για την αντιμετώπιση των ανισοτήτων και την υποστήριξη της επιτυχούς ένταξης των μεταναστών και των προσφύγων.
Φυσική περιγραφή 97 σ. ; 30 εκ.
Γλώσσα Ελληνικά
Θέμα Crete
Greek educational system
Migration
Refugees
Social integration
Ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα
Κοινωνική ενσωμάτωση
Κρήτη
Μετανάστευση
Πρόσφυγες
Ημερομηνία έκδοσης 2025.
Συλλογή   Σχολή/Τμήμα--Σχολή Κοινωνικών Επιστημών--Τμήμα Πολιτικής Επιστήμης--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
  Τύπος Εργασίας--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
Εμφανίσεις 1081

Ψηφιακά τεκμήρια
No preview available

Κατέβασμα Εγγράφου
Προβολή Εγγράφου
Εμφανίσεις : 1