Your browser does not support JavaScript!

Αρχική    Η ελληνική ως δεύτερη γλώσσα για αλβανόφωνους μαθητές του δημοτικού σχολείου : Η αντιπαραθετική προσέγγιση στη διδακτική του γλωσσικού μαθήματος  

Αποτελέσματα - Λεπτομέρειες

Προσθήκη στο καλάθι
[Προσθήκη στο καλάθι]
Κωδικός Πόρου 000265551
Τίτλος Η ελληνική ως δεύτερη γλώσσα για αλβανόφωνους μαθητές του δημοτικού σχολείου : Η αντιπαραθετική προσέγγιση στη διδακτική του γλωσσικού μαθήματος
Συγγραφέας Σιταρένιου, Δήμητρα
Σύμβουλος διατριβής Χατζηδάκη, Ασπασία
Μέλος κριτικής επιτροπής Παπαδογιαννάκης, Νικόλαος
Χαραλαμπάκης, Χριστόφορος
Περίληψη Η προσαρμογή στην ελληνική πραγματικότητα των παλιννοστούντων ομογενών, των οικονομικών προσφύγων και των αλλοδαπών επιβάλλει μία νέα γλωσσική κατάσταση που προκύπτει από τη φοίτηση μεγάλου αριθμού αλλόγλωσσων μαθητών στις τάξεις και θέτει ως σημαντική την εκ νέου διάρθρωση του εκπαιδευτικού συστηματος, προβάλλοντας ως στόχο το σεβασμό της πολιτισμικής κληρονομιάς και του γλωςσικού κεφαλαίου των δίγλωσσων αλλοδαπών. Η παρούσα έρευνα που πραγματοποιήθηκε στα Δημοτικά Σχολεία της πόλης του Ρεθύμνου την περίοδο 2000-2002 είχε ως αρχή την ιδιαίτερη αξία της πρώτης/μητρικής γλώσσας των αλβανών μαθητών στη διαμόρφωση στρατηγικών γλωσσοδιδακτικής και ως πεποίθηση πως το παιδαγωγικό έργο οφείλει να θέτει ως βάση όχι την «εξουδετέρωση» της γνώσης της μητρικής γλώσσας, αλλά -αντιθέτως- την ενίσχυση και την εφαρμογή της στην προώθηση των δομών της Ελληνικής. Πρωταρχικό σκοπό της έρευνας για τους δίγλωσσους αλβανόφωνους μαθητές αποτέλεσε η απάντηση στο γενικό ερώτημα, αν η αντιπαραθετική προσέγγιση δύο γλωσσικών συστημάτων (ελληνικής - αλβανικής γλώσσας) συνεισφέρει στη διδασκαλία της Ελληνικής ως Γ2 και στο ειδικό επιμέρους ζήτημα, αν η παιδαγωγική εφαρμογή αντιπαραθετικών πρακτικών στο μάθημα συντελεί στην καλύτερη κατανόηση των υπό εξέταση μορφοσυντακτικών φαινομένων και στην αποτελεσματικότερη εκμάθησή τους. Η ερευνητική διαδικασία [πειραματικό σχέδιο δύο ομάδων -πειραματική ομάδα και ομάδα ελέγχου - με χρησιμοποίηση προελέγχου και μετελέγχου] επικεντρώθηκε στην ιδιαίτερη δυσκολία που παρουσιάζουν τα υποκείμενα στη γραμματική ορθότητα των ρημάτων και του ποιού ενεργείας και στη συμφωνία των προτάσεων (κύριες-δευτερεύουσες/να-συμπληρώματα) ως προς την ακολουθία των χρόνων και εστιάστηκε στην εκμάθηση των συγκεκριμένων γραμματικών χαρακτηριστικών και της συντακτικής τους οργάνωσης με βάση τις διαφορές τους από την αλβανική γλώσσα, καθώς και στην περιγραφική και ερμηνευτική ανάλυσή τους με την προσέγγιση της αντιπαράθεσης. Τα δεδομένα και τα στατιστικά αποτελέσματα τεκμηριώνουν -σύμφωνα με τις υποθέσεις μας- τη χρησιμότητα της μητρικής γλώσσας των αλλοδαπών στην εκμάθηση της ελληνικής γλώσσας και αναδεικνύουν την ιδιαίτερη σημασία της αντιπαράθεσης ως διδακτικής προσέγγισης στο γλωσσικό μάθημα.
Φυσική περιγραφή 331 σ. , ;30 cm.
Γλώσσα Ελληνικά
Ημερομηνία έκδοσης 2003
Συλλογή   Σχολή/Τμήμα--Σχολή Επιστημών Αγωγής--Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
  Τύπος Εργασίας--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
Εμφανίσεις 148

Ψηφιακά τεκμήρια
No preview available

Προβολή Εγγράφου
Εμφανίσεις : 70