Your browser does not support JavaScript!

Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης

Εντολή Αναζήτησης : Συγγραφέας="Στεφανίδης"  Και Συγγραφέας="Κωνσταντίνος"

Τρέχουσα Εγγραφή: 5 από 818

Πίσω στα Αποτελέσματα Προηγούμενη σελίδα
Επόμενη σελίδα
Προσθήκη στο καλάθι
[Προσθήκη στο καλάθι]
Κωδικός Πόρου 000460617
Τίτλος AugmenTable: a projection-based tabletop system combining tangible interactions with mixed reality technologies
Άλλος τίτλος AugmenTable: ένα διαδραστικό σύστημα που συνδυάζει προβολή σε επιφάνειες αφής, αλληλεπίδραση με φυσικά αντικείμενα και τεχνολογίες μικτής πραγματικότητας
Συγγραφέας Πρινιανάκης, Αντώνιος Ν.
Σύμβουλος διατριβής Στεφανίδης, Κωνσταντίνος
Μέλος κριτικής επιτροπής Πλεξουσάκης, Δημήτρης
Ζαμπούλης, Ξενοφών
Περίληψη Οι εξελίξεις στις τεχνολογίες της Μικτής Πραγματικότητας (Mixed-Reality) και των ενσώματων διεπαφών χρήστη (Tangible User Interfaces) έχουν οδηγήσει στην α- νάπτυξη δυναμικών και εμβυθιστικών συστημάτων, που προσφέρουν καινοτόμες ε- μπειρίες στους χρήστες. Στον τομέα της εκπαίδευσης, οι τεχνολογίες αυτές έχουν αποδειχθεί εξαιρετικά επωφελείς για την ενίσχυση του κινήτρου και της συμμετοχής των μαθητών, την προώθηση της συνεργατικής μάθησης και τη δημιουργία πιο προ- σβάσιμων εκπαιδευτικών περιβαλλόντων. Παρά την επιμέρους προσοχή σε ερευνητικό επίπεδο, ο συνδυασμός της Μικτής Πραγματικότητας με την ενσώματη αλληλεπίδρα- ση φυσικών αντικειμένων είναι ένας νέος ενεργός τομέας μελέτης με αξιοσημείωτες δυνατότητες. Η παρούσα εργασία έχει ως στόχο να καλύψει αυτό το χάσμα και να διερευνήσει τις δυνατότητες μιας τέτοιας ένωσης, συνδυάζοντας τεχνολογίες Μικτής Πραγμα- τικότητας με την αλληλεπίδραση φυσικών αντικειμένων. Αξιοποιώντας προηγμένες τεχνολογίες που επιτρέπουν στον υπολογιστή και τους αισθητήρες να “κρύβονται” μέσα στο περιβάλλον, το AugmenTable σχεδιάστηκε ως ένα σύστημα που συνδυάζει την προβολή πάνω σε μια επιφάνεια αφής με την αλληλεπίδραση με φυσικά αντικείμε- να. Στόχος του είναι να προσφέρει ένα ευρύ φάσμα εφαρμογών, από εκπαιδευτικές εφαρμογές έως και εφαρμογές για επαγγελματικά περιβάλλοντα. Βασικό στοιχείο του συστήματος είναι μια ευαίσθητη στην αφή επιτραπέζια επιφάνεια που επιτρέπει διαι- σθητική αλληλεπίδραση είτε με την ίδια την επιφάνεια ή με το τυπωμένο υλικό. Το σύστημα είναι σε θέση να εντοπίζει φυσικά αντικείμενα που φέρουν ειδικά σύμβολα (fiducial markers), και επί του παρόντος έχει δοκιμαστεί τόσο με χάρτινες κάρτες όσο και με τρισδιάστατα εκτυπωμένα (3D printed) αντικείμενα. Οι χάρτινες κάρτες περι- λαμβάνουν εκτυπωμένο περιεχόμενο και το σύστημα τις εμπλουτίζει με πολυμεσικό υλικό, το οποίο μπορεί να περιλαμβάνει μεταξύ άλλων εικόνες, βίντεο και τρισδιάστατα μοντέλα, τα οποία προβάλλονται με ρεαλιστικό τρόπο στα τυπωμένα υλικά και στον περιβάλλοντα χώρο τους. Τα τρισδιάστατα εκτυπωμένα αντικείμενα έχουν σχεδιαστεί έτσι ώστε να μοιάζουν με καθημερινά αντικείμενα που είναι οικεία στους χρήστες, όπως ένα βέλος ή ένας φακός, ενώ μιμούμενα τη λειτουργικότητα τους στον πραγ- ματικό κόσμο λειτουργούν ως διαδραστικά εργαλεία και εντός του συστήματος,. Για παράδειγμα, το αντικείμενο ¨φακός’ εκπέμπει εικονικό φως, φωτίζοντας διαφορετικά κρυμμένα ψηφιακά στοιχεία, συμβαδίζοντας με το ανάλογο φυσικό αντικείμενο του πραγματικού κόσμου. Η επιφάνεια του τραπεζιού περιβάλλεται από λωρίδες φωτισμού LED που αλ- λάζουν χρώμα ανάλογα με το προβαλλόμενο περιεχόμενο, προσφέροντας μια εμβυ- θιστική εμπειρία στον χρήστη. Επιπλέον, το σύστημα διαλειτουργεί με γυαλιά Μι- κτής Πραγματικότητας (Head-Mounted Display), προσφέροντας στους χρήστες με- γαλύτερο επίπεδο εμβύθισης. Μέσω των γυαλιών, οι χρήστες μπορούν να βιώσουν το δυναμικό περιεχόμενο σε έναν τρισδιάστατο εικονικό κόσμο, παράλληλα με τον πραγματικό, επιτρέποντάς τους να αισθάνονται πλήρως εμπλεκόμενοι στην εμπειρία του AugmenTable. Τα προβαλλόμενα στοιχεία μετατρέπονται σε τρισδιάστατα αντι- κείμενα που φαίνεται να βρίσκονται, να αιωρούνται ή να αναδύονται από την επιφάνεια του τραπεζιού, ακριβώς μπροστά στα μάτια των χρηστών. Το τρισδιάστατο ψηφιακό περιεχόμενο παραμένει στενά συνδεδεμένο με τα ψηφιακά προβαλλόμενα και φυσικά στοιχεία, ανταποκρινόμενο δυναμικά στην αλληλεπίδραση των χρηστών τόσο με το σύστημα όσο και με τα φυσικά αντικείμενα. Η παρούσα εργασία παρουσιάζει μια υποδομή λογισμικού που διευκολύνει τις δυ- νατότητες του AugmenTable. Η υποδομή λογισμικού έχει σχεδιαστεί με βάση το πρότυπο αρχιτεκτονικής μικρουπηρεσιών, ενώ αποτελείται από δύο βασικά τμήματα: το AugmenTable Core και το AugmenTable Player. Το AugmenTable Core είναι υπεύθυνο για την αρχικοποίηση και την ενορχήστρωση ενός συνόλου βασικών λει- τουργιών, όπως η ανίχνευση αντικειμένων, η επικοινωνία μεταξύ των τμημάτων, η διάθεση πολυμεσικού περιεχομένου και ο χειρισμός του συστήματος (π.χ. φωτισμός LED). Το AugmenTable Player περιλαμβάνει διάφορες υπηρεσίες που είναι υπεύθυ- νες για τη δυναμική δημιουργία ψηφιακών στοιχείων, την αλληλεπίδραση του χρήστη με το σύστημα και τα φυσικά αντικείμενα, το χειρισμό των φυσικών αντικειμένων και την ομαλή μετάφραση του ψηφιακού περιεχομένου σε διάφορες γλώσσες. Επιπλέον, ένα τρίτο τμήμα, το AugmenTable MR Companion λειτουργεί παράλληλα με αυτά τα τμήματα, προσφέροντας συμπληρωματικά χαρακτηριστικά, ενισχύοντας την εμβύθιση και την εμπλοκή του χρήστη, όταν χρειάζεται. Για να αναδειχθούν οι δυνατότητες και οι εφαρμογές του AugmenTable Player, παρουσιάζεται ένα ευρύ φάσμα σενα- ρίων, που αποδεικνύουν την ευελιξία χρήσης του και τις δυνατότητες του συστήματος εφαρμοζόμενες σε διάφορους ενδεικτικούς τομείς. Το AugmenTable προωθεί τη συνεργατική μάθηση καθώς και την προσωπική εξερεύνηση και παρέχει μια διαισθητική και διαδραστική μαθησιακή εμπειρία, μετα- τρέποντάς το σε ένα ευέλικτο εργαλείο και ένα πολύτιμο στοιχείο που μπορεί να χρη- σιμοποιηθεί σε διάφορους τομείς, όπως τυπικές και μη-τυπικές εκπαιδευτικές εφαρμο- γές, εφαρμογές πολιτιστικής / πολιτισμικής κληρονομιάς, ή ακόμη και επαγγελματικές παρουσιάσεις.
Φυσική περιγραφή xviii, 87 σ. : σχεδ., πιν., εικ. (μερ. εγχρ.) ; 30 εκ.
Γλώσσα Αγγλικά
Θέμα Ambient intelligence
Tangible interaction
Διάχυτη νοημοσύνη
Ενσώματη αλληλεπίδραση
Ημερομηνία έκδοσης 2023-12-01
Συλλογή   Σχολή/Τμήμα--Σχολή Θετικών και Τεχνολογικών Επιστημών--Τμήμα Επιστήμης Υπολογιστών--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
  Τύπος Εργασίας--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
Μόνιμη Σύνδεση https://elocus.lib.uoc.gr//dlib/f/5/9/metadata-dlib-1701078487-131212-8537.tkl Bookmark and Share
Εμφανίσεις 893

Ψηφιακά τεκμήρια
No preview available

Δεν έχετε δικαιώματα για να δείτε το έγγραφο.
Δεν θα είναι διαθέσιμο έως: 2025-12-01