Your browser does not support JavaScript!

Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης

Τρέχουσα Εγγραφή: 49 από 123

Πίσω στα Αποτελέσματα Προηγούμενη σελίδα
Επόμενη σελίδα
Προσθήκη στο καλάθι
[Προσθήκη στο καλάθι]
Κωδικός Πόρου 000434612
Τίτλος Μελέτη των κινήτρων πρωτοετών φοιτητών/τριών και η επιρροή της ενασχόλησή τους με την επίλυση πραγματικού προβλήματος εφαρμογής της αναλυτικής γεωμετρίας
Άλλος τίτλος Study of first semester undergraduate students' motivation and the influence of their engagement with an application of analytic geometry on a real problem
Συγγραφέας Λαγουδάκη, Ελένη
Σύμβουλος διατριβής Κουρουνιώτης, Χρήστος
Αναστασάκης, Μαρίνος
Περίληψη Οι δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι φοιτητές και οι φοιτήτριες κατά τη περίοδο μετάβασης στη τριτοβάθμια εκπαίδευση, στα πλαίσια της Διδακτικής των Μαθηματικών, μπορεί να οδηγήσουν στην απογοήτευση και στη μείωση των προσπαθειών που καταβάλουν. Η ενίσχυση των κινήτρων των φοιτητών/τριών μπορεί να υποστηρίξει τη μάθηση των Μαθηματικών επηρεάζοντας το βαθμό δέσμευσης τους. Από την άλλη, η ένταξη της μαθηματικής μοντελοποίησης και των εφαρμογών στη διδασκαλία των μαθηματικών, η οποία προωθείται τα τελευταία χρόνια σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, φαίνεται να έχει θετικό αντίκτυπο στα κίνητρα για τη μελέτη των Μαθηματικών. Στη παρούσα εργασία μελετήθηκαν τα κίνητρα των φοιτητών/τριών που παρακολουθούσαν το μάθημα Αναλυτικής Γεωμετρίας του πρώτου εξαμήνου, κατά το ακαδημαϊκό έτος 2019/20 στο τμήμα Μαθηματικών και Εφαρμοσμένων Μαθηματικών του Πανεπιστημίου Κρήτης καθώς επίσης και η επιρροή της ενασχόλησής τους με πρόβλημα εφαρμογής της Αναλυτικής Γεωμετρίας. Για τη διερεύνηση των κινήτρων των φοιτητών/τριών που παρακολουθούσαν το μάθημα, δόθηκε ένα πρώτο ερωτηματολόγιο στις αρχές του εξαμήνου και ένα δεύτερο ερωτηματολόγιο τρεις εβδομάδες μετά αφού είχε προηγηθεί η ενασχόληση με την επίλυση πραγματικού προβλήματος εφαρμογής της Αναλυτικής Γεωμετρίας. Στη συνέχεια για τη διερεύνηση της επιρροής της διδακτικής αυτής παρέμβασης στα κίνητρα των φοιτητών/τριών που την παρακολούθησαν, πραγματοποιήθηκαν ημιδομημένες συνεντεύξεις, για την ανάλυση των οποίων υιοθετήθηκε ως θεωρητικό πλαίσιο η Θεωρία Δραστηριότητας. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι η διδακτική παρέμβαση ενίσχυσε το ενδιαφέρον των φοιτητών/τριών και την αντιληπτή χρησιμότητα των γνώσεων που παίρνουν από το μάθημα, επηρεάζοντας το Υποκείμενο της Δραστηριότητας. Οι φοιτητές/τριες που συμμετείχαν στη διδακτική παρέμβαση ήταν περισσότερο εσωτερικά κινητοποιημένοι/ες με τα κίνητρά τους να έχουν σε μεγαλύτερο βαθμό προσανατολισμό προς τη κατανόηση, εκτιμώντας την πρόκληση των σύνθετων ασκήσεων. Επίσης, παρουσιάστηκε ισχυρή σύνδεση των προσπαθειών των φοιτητών/τριών με τη τελική εξέταση του μαθήματος παρά τις παρατηρούμενες διαφορές στα κίνητρα.
Φυσική περιγραφή 149 σ. ; : ; 30 εκ.
Γλώσσα Ελληνικά, Αγγλικά
Θέμα Activity theory
Mathematical modelling
Motivation
tertiary education
Αναλυτική γεωμετρία
Εφαρμογές
Θεωρία δραστηριότητας
Κίνητρα
Μαθηματική μοντελοποίηση
Τριτοβάθμια εκπαίδευση
Ημερομηνία έκδοσης 2020-11-20
Συλλογή   Σχολή/Τμήμα--Σχολή Θετικών και Τεχνολογικών Επιστημών--Τμήμα Μαθηματικών και Εφαρμοσμένων Μαθηματικών--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
  Τύπος Εργασίας--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
Μόνιμη Σύνδεση https://elocus.lib.uoc.gr//dlib/f/9/3/metadata-dlib-1606996630-559832-13441.tkl Bookmark and Share
Εμφανίσεις 430

Ψηφιακά τεκμήρια
No preview available

Κατέβασμα Εγγράφου
Προβολή Εγγράφου
Εμφανίσεις : 4