Your browser does not support JavaScript!

Αρχική    Συλλογές    Σχολή/Τμήμα    Σχολή Κοινωνικών Επιστημών    Τμήμα Κοινωνιολογίας    Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης  

Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης

Εντολή Αναζήτησης : Συγγραφέας="Ν."  Και Συγγραφέας="Σερντεδάκις"

Τρέχουσα Εγγραφή: 41 από 161

Πίσω στα Αποτελέσματα Προηγούμενη σελίδα
Επόμενη σελίδα
Προσθήκη στο καλάθι
[Προσθήκη στο καλάθι]
Κωδικός Πόρου 000424104
Τίτλος Κοινωνικός κόσμος και παιχνίδι : μια ανθρωπολογική μελέτη του παιχνιδιού tantara των παιδιών της Μαδαγασκάρης
Άλλος τίτλος Social world and game : an anthropological study of the play "tantara" of the children of Madagascar
Συγγραφέας Παπαχαντζή, Ειρήνη
Σύμβουλος διατριβής Γκούνης Κώστας
Μέλος κριτικής επιτροπής Δαφέρμος Μανόλης
Πουρκός Μάριος
Περίληψη Σε ολόκληρη τη Μαδαγασκάρη παίζεται το μοναχικό, συμβολικό παιχνίδι tantara κυρίως από κορίτσια στον ελεύθερo χρόνο τους. Αφού επιλέξουν πέτρες που θα εκπροσωπήσουν διαφορετικά πρόσωπα-ρόλους, αφηγούνται ολόκληρες οικογενειακές ιστορίες με τη μορφή διαλόγων που διαμείβονται μεταξύ δύο προσώπων. Οι διάλογοι αυτοί σημαίνονται με το ρυθμικό χτύπημα της μιᾶς πέτρας στην άλλη. Σκοπός της μελέτης αυτής είναι, αφενός να αναδείξουμε αυτό το παραδοσιακό παιχνίδι, αφετέρου δε να διερευνήσουμε το κατά πόσο μέσα από αυτές τις προφορικές αφηγήσεις διαθλώνται οι ιστορικές, κοινωνικές και πολιτισμικές πλευρές της καθημερινότητας των παιδιών (Vygotsky, 1930/1997). Γιὰ την επίτευξη του στόχου αυτού, επιλέξαμε την συμμετοχική παρατήρηση της καθημερινότητας των παιδιών σε διαφορετικά σημεία της Μαδαγασκάρης και βιντεοσκοπήσαμε δεκαεφτά tantara τα οποία, μεταφράσαμε και μεταγράψαμε. Υιοθετώντας την Φαινομενολογία ως φιλοσοφικό υπόβαθρο, χρησιμοποιήσαμε τον όρο «πυκνή περιγραφή» του Geertz (1973), με στόχο τη λεπτομερή και πιστή απόδοση του λόγου των παιδιών, όπως αυτός κωδικοποιήθηκε διπλά με την τεχνική της θεματικής ανάλυσης, για να αναδειχθεί η νοηματοδότηση των βιωμένων εμπειριών από τα ίδια τα παιδιά. Μέσα από τις σαράντα μία θεματικές προέκυψαν οι κοινωνικά και πολιτισμικά καθορισμένες αλληλεπιδράσεις των προσώπων σε διαπροσωπικό, οικογενειακό και κοινοτικό επίπεδο. Οι παρατηρήσεις μας έδειξαν ότι, παίζοντας το παιχνίδι tantara, τα παιδιά δημιουργούν έναν ασφαλή δυνητικό χώρο, στον οποίο πειραματίζονται τις ιεραρχικές δομές ή τις κοινωνικές συμβάσεις, τις αγχογόνες καταστάσεις της καθημερινότητας, όπως το τυχόν εύθραυστο του οικογενειακού δεσμού, την πιθανή επαπειλούμενη θέση του παιδιού στην οικογένεια ή τις συνθήκες της οικονομικής κρίσης και μεγάλης ανέχειας του περιβάλλοντος του παιδιού. Σημειωτέον ότι διεθνώς, η Μαδαγασκάρη κατατάσσεται στις φτωχότερες χώρες του κόσμου.
Φυσική περιγραφή 215 σ. ; 30 εκ.
Γλώσσα Ελληνικά
Θέμα Children of Madagascar
Symbolic game
Tantara
Thematic analysis
Thick description
Vygotsky
Θεματική ανάλυση
Ιστορική και πολιτισμική θεωρία Vygotsky
Κοινωνική
Παιδιά Μαδααγασκάρης
Πυκνή περιγραφή
Συμβολικό παιχνίδι
Ημερομηνία έκδοσης 2019-05-08
Συλλογή   Σχολή/Τμήμα--Σχολή Κοινωνικών Επιστημών--Τμήμα Κοινωνιολογίας--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
  Τύπος Εργασίας--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
Μόνιμη Σύνδεση https://elocus.lib.uoc.gr//dlib/9/b/0/metadata-dlib-1564554688-612010-21535.tkl Bookmark and Share
Εμφανίσεις 582

Ψηφιακά τεκμήρια
No preview available

Κατέβασμα Εγγράφου
Προβολή Εγγράφου
Εμφανίσεις : 116