Your browser does not support JavaScript!

Αρχική    Συλλογές    Σχολή/Τμήμα    Σχολή Κοινωνικών Επιστημών    Τμήμα Ψυχολογίας    Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης  

Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης

Τρέχουσα Εγγραφή: 58 από 77

Πίσω στα Αποτελέσματα Προηγούμενη σελίδα
Επόμενη σελίδα
Προσθήκη στο καλάθι
[Προσθήκη στο καλάθι]
Κωδικός Πόρου 000365797
Τίτλος Αντιλήψεις γονέων και εκπαιδευτικών για τισ σχέσεις σχολείου-οικογένειας
Συγγραφέας Χριστοφοράκη, Σταυρούλα
Μέλος κριτικής επιτροπής Καφέτσιος Κ
Μέλος κριτικής επιτροπής Νικολόπουλος Δ
Περίληψη Η παρούσα έρευνα πραγματοποιήθηκε σε 4 φάσεις έχοντας 3 βασικούς στόχους: 1. Τη διερεύνηση των αντιλήψεων και πεποιθήσεων των γονέων για τη σχέση και επαφή τους με το σχολείο, 2. Τη διερεύνηση των αντιλήψεων και στάσεων γονέων και εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης για τους παράγοντες που δυσχεραίνουν τη γονεϊκή εμπλοκή στο σχολείο και 3. Τη διερεύνηση προτάσεων των γονέων κι εκπαιδευτικών για καλύτερη επικοινωνία και συνεργασία. Πιο συγκεκριμένα, μοιράστηκαν ερωτηματολόγια με ερωτήσεις ανοιχτού τύπου, τα οποία συμπλήρωσαν 195 γονείς από 13 δημοτικά σχολεία του νομού Ηρακλείου. Στη δεύτερη φάση της έρευνας πραγματοποιήθηκαν ομάδες εστίασης στις οποίες συμμετείχαν συνολικά 31 γονείς, 17 δάσκαλοι και οι διευθυντές δύο σχολείων από τα 13 και ήταν ξεχωριστές μεταξύ τους. Στην τρίτη φάση έγιναν ομάδες εστίασης μαζί με 8 γονείς και 10 δασκάλους με τον διευθυντή στο ένα σχολείο και 5 γονείς με τον διευθυντή στο άλλο σχολείο. Στην τέταρτη φάση έγιναν ατομικές συνεντεύξεις με τους διευθυντές των σχολείων για να μας ενημερώσουν ποιες αποφάσεις πραγματοποιήθηκαν. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι οι γονείς εμπλέκονται περισσότερο στην προετοιμασία των παιδιών τους για το σχολείο και γενικότερα στη μάθηση στο σπίτι. Γονείς και δάσκαλοι θεωρούν ότι η γονεϊκή εμπλοκή και συμμετοχή στο σχολείο είναι σημαντική και απαραίτητη, αλλά διαπιστώνουν ότι υπάρχει έλλειψη παρουσίας από τους γονείς. Κυριότερο εμπόδιο εμπλοκής αναφέρουν την έλλειψη χρόνου, όμως στην πραγματικότητα δεν ενθαρρύνεται η περισσότερη συμμετοχή των γονέων. Παρατηρείται απουσία συλλογικότητας και επικοινωνίας μεταξύ των δύο πλευρών στους τρόπους διαλόγου, συνεργασίας και συμμετοχής, διαδικασίες οι οποίες έγινε προσπάθεια να ενισχυθούν μέσω της έρευνάς μας. Αυτή η έρευνα αποτέλεσε μία προσπάθεια ώστε να συνειδητοποιηθεί ότι σχολείο- οικογένεια- κοινότητα συμβάλλουν στην κοινωνική, συναισθηματική και ακαδημαϊκή ανάπτυξη των παιδιών και ότι η καλύτερη δυνατή συνεργασία μεταξύ αυτών των συστημάτων θα έχει ως αποτέλεσμα τη μεγαλύτερη επιτυχία των μαθητών στο σχολείο και στη ζωή. Γίνονται προτάσεις για περαιτέρω έρευνα.
Φυσική περιγραφή 151 σ. ; 30 εκ.
Γλώσσα Ελληνικά
Ημερομηνία έκδοσης 2011
Συλλογή   Σχολή/Τμήμα--Σχολή Κοινωνικών Επιστημών--Τμήμα Ψυχολογίας--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
  Τύπος Εργασίας--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
Μόνιμη Σύνδεση https://elocus.lib.uoc.gr//dlib/8/0/6/metadata-dlib-57f78da99163a31139903f2b453fcc7e_1304413408.tkl Bookmark and Share
Εμφανίσεις 3554

Ψηφιακά τεκμήρια
No preview available

Κατέβασμα Εγγράφου
Προβολή Εγγράφου
Εμφανίσεις : 2360