Διδακτορικές διατριβές
Τρέχουσα Εγγραφή: 13 από 60
|
Κωδικός Πόρου |
000453833 |
Τίτλος |
Λιμπρέτα ελληνικής και γαλλικής οπερέτας κατά την περίοδο του Μεσοπολέμου |
Άλλος τίτλος |
Libretti of Greek and French operetta during the interwar period |
Συγγραφέας
|
Νικήτα, Παρασκευή
|
Σύμβουλος διατριβής
|
Σειραγάκης Μανόλης
|
Μέλος κριτικής επιτροπής
|
Σακαλλιέρος Γεώργιος
Λιάβας Λάμπρος
Δελβερούδη Ελίζα-Άννα
Ευκλείδης Αλέξανδρος
Δημητρακάκης Ιωάννης
Φουρναράκη Ελένη
|
Περίληψη |
Ερευνητικό αντικείμενο της διδακτορικής διατριβής αποτελούν τα λιμπρέτα της ελληνικής και γαλλικής Οπερέτας κατά την περίοδο του Μεσοπολέμου. Στόχος της είναι να παρουσιαστούν οι ευρύτερες και οι επιμέρους θεματικές που τα λιμπρέτα πραγματεύονται, σε συνάρτηση με την κοινωνικοοικονομική μεταβλητότητα της χώρας στο Μεσοπόλεμο, προκειμένου να αναδειχθούν τα δραματουργικά της χαρακτηριστικά και να επαναπροσδιορισθεί η αξία και η συμβολή της και κατά προέκταση η συμβολή του ελαφρού μουσικού θεάτρου στην ιστορία του νεοελληνικού θεάτρου. Η πρωτογενής ερευνητική δραστηριότητα φέρνει στο φως 127 λιμπρέτα ελληνικής οπερέτας αγνοημένα μέχρι σήμερα, κείμενα τα οποία φυλάσσονται σε ιδιωτικά και δημόσια αρχεία στην ελληνική επικράτεια. Στη διατριβή εξετάζονται τα κυριότερα θέματα και οι χαρακτηριστικότεροι τύποι που συναντώνται στα λιμπρέτα. Ειδικότερα, παρουσιάζεται η Γυναίκα, σε συνάρτηση με την άνοδο του φεμινιστικού κινήματος και τις διεργασίες του για την αναβάθμιση του ρόλου της στην κοινωνία, μέσα από την εκπαίδευση, την εργασία και τη διεκδίκηση ίσων δικαιωμάτων. Αντίστοιχα, ο Άνδρας σε παραλληλία με την πολιτική, την προσφυγική έλευση και τις κοινωνικές και οικονομικές μεταβολές της χώρας. Τα δίπολα Αθήνα- Επαρχία και Φτώχεια- Πλούτη, μέσα από την παρουσίαση των κυριότερων χώρων δράσης των έργων και μέσα από τη σύγκριση των κατώτερων και ανώτερων κοινωνικών στρωμάτων και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά που οι δημιουργοί αποδίδουν στους ήρωές τους, σε συνάρτηση με την καταγωγή και την κοινωνική τους τάξη. Διερευνώνται επίσης τα επιμέρους χαρακτηριστικά της Οπερέτας: η σύνδεσή της με το Κωμειδύλλιο και την Επιθεώρηση, ο ρόλος της μουσικής ως συνδραματουργός, οι θεματικές συνδέσεις με το μεσοπολεμικό θέατρο πρόζας και τον μεταπολεμικό κινηματογράφο. Τέλος, παρουσιάζεται η πορεία της γαλλικής Οπερέτας στη χώρα και επιχειρείται μια πρώτη παρουσίαση των κυριότερων θεματικών των έργων γαλλικής Οπερέτας που ανέβηκαν στην ελληνική μεσοπολεμική σκηνή. Η διατριβή συνοδεύεται από παράρτημα με πίνακες των τύπων Γυναίκας και Άνδρα και με μια επιλογή περιλήψεων των έργων ελληνικής Οπερέτας.
|
Φυσική περιγραφή |
329 σ. : εικ. ; 30 εκ. |
Γλώσσα |
Ελληνικά |
Θέμα |
Interwar period |
|
Light music theatre |
|
Musical theatre |
|
Operetta |
|
Ελαφρό μουσικό θέατρο |
|
Μεσοπόλεμος |
|
Οπερέττα |
Ημερομηνία έκδοσης |
2022 |
Συλλογή
|
Σχολή/Τμήμα--Φιλοσοφική Σχολή--Τμήμα Φιλολογίας --Διδακτορικές διατριβές
|
|
Τύπος Εργασίας--Διδακτορικές διατριβές
|
Μόνιμη Σύνδεση |
https://elocus.lib.uoc.gr//dlib/f/5/f/metadata-dlib-1676012749-321826-6017.tkl
|
Εμφανίσεις |
358 |
Ψηφιακά τεκμήρια
|
|
Δεν έχετε δικαιώματα για να δείτε το έγγραφο.
Δεν θα είναι διαθέσιμο έως: 2025-01-09
|