Your browser does not support JavaScript!

Αρχική    Συλλογές    Σχολή/Τμήμα    Φιλοσοφική Σχολή    Τμήμα Φιλολογίας    Διδακτορικές διατριβές  

Διδακτορικές διατριβές

Εντολή Αναζήτησης : Συγγραφέας="Μπριασούλης"  Και Συγγραφέας="Γεώργιος"

Τρέχουσα Εγγραφή: 10 από 59

Πίσω στα Αποτελέσματα Προηγούμενη σελίδα
Επόμενη σελίδα
Προσθήκη στο καλάθι
[Προσθήκη στο καλάθι]
Κωδικός Πόρου 000450061
Τίτλος Τα γυναικεία πρόσωπα στο τραγούδι του Μάνου Χατζιδάκι και του Νίκου Γκάτσου
Άλλος τίτλος Female figures in the songwriting of Manos Chadjidakis and Nikos Gatsos
Συγγραφέας Καρέλλη, Ιωάννα
Σύμβουλος διατριβής Κακλαμάνης Στέφανος
Μέλος κριτικής επιτροπής Καστρινάκη Αγγέλα
Μικέ Μαίρη
Περίληψη Η εργασία αυτή αποτελεί μια χαρτογράφηση των γυναικείων μορφών στους στίχους και στα ποιήματα του Νίκου Γκάτσου και του Μάνου Χατζιδάκι τα οποία μελοποιήθηκαν από τον τελευταίο. Διαρθρώνεται σε δύο μέρη: στο πρώτο, παρουσιάζεται μια καταγραφή των κυριότερων γεγονότων στους χώρους, όπου οι δύο πρωταγωνιστές δημιουργούν τραγούδι (θέατρο, κινηματογράφος, χορός, δισκογραφία), παρουσιάζονται τα εργοβιογραφικά τους σημειώματα και επισημαίνονται σε αυτά σημεία σύγκλισης. Στο δεύτερο μέρος, αναλύονται με χρονολογική σειρά οι ηρωίδες του τραγουδιού, διαρθρωμένες σε τρεις περιόδους: στην Α΄ περίοδο, από το 1943, έτος συγγραφής της Αμοργού, έως το 1965, έτος κυκλοφορίας του πρώτου κύκλου τραγουδιών (Μυθολογία), στη Β΄, από το 1966 έως το 1971, όταν ο Χατζιδάκις διαμένει στη Νέα Υόρκη, και στην Γ΄, από το 1972, έτος κυκλοφορίας του εμβληματικού δίσκου Ο Μεγάλος Ερωτικός έως το 1994, έτος θανάτου του Χατζιδάκι. Οι ηρωίδες του τραγουδιού φαίνεται να έχουν σπειροειδή εξέλιξη στη μορφή τους, δηλαδή, ότι οι δύο δημιουργοί, αξιοποιώντας ως πυρηνικές τις ηρωίδες των πρώτων χρόνων του τραγουδιού, εμπλουτίζουν με στοιχεία τους τις κατοπινές μορφές. Μέχρι τα τέλη της δεκαετίας του ‘60, κατά το πρότυπο των υπερρεαλιστών, κυριαρχεί η μορφή της γυναίκας-παιδί, της γυναίκας-λουλούδι και της γυναίκας-αστέρι, τη δεκαετία του ‘70, στη γραφή του Γκάτσου, κάνει την εμφάνισή της μια καθόλα υπαρκτή γυναίκα-σύντροφος, και τη δεκαετία του ’80, εισάγεται, πάλι στη γραφή του Χατζιδάκι, η μητέρα-γη, μια σκοτεινή γυναικεία θεϊκή ύπαρξη, η οποία περιμένει να ξεκουράσει στην αγκαλιά της τους θνητούς που πλησιάζουν στον θάνατο. Την ίδια εποχή, στους στίχους του Χατζιδάκι, είναι έντονη η παρουσία της επαναστατημένης γυναίκας. Η στενή και σταθερή συνεργασία του Γκάτσου και του Χατζιδάκι, η οποία κράτησε σχεδόν μισό αιώνα, αποτυπώνει στις ηρωίδες του τραγουδιού τη μεταξύ τους συνεννόηση για το πλάσιμο ενός μύθου, ο οποίος αντλείται από την αρχαιοελληνική και νεοελληνική παράδοση, από τη μετάπλαση της πρώτης σε σύγχρονά τους καλλιτεχνικά δημιουργήματα, από το προσωπικό βίωμα και από την ιστορία. Η αλληλεπίδραση που ασκεί ο ένας στον άλλο φανερώνεται σε επίπεδο ιδέας και λόγου, ώστε οι διασταυρούμενες αυτές γραφές δημιουργούν μια αίσθηση διαλόγου ανάμεσα στις ηρωίδες.
Φυσική περιγραφή 342 σ. ; 30 εκ.
Γλώσσα Ελληνικά
Θέμα Cinema
Discography
Generation of '30
Greek folk song
Greek song
Manos Chadjidakis
Mythology
Nikos Gatsos
Theatre
Woman
Έντεχνο λαϊκό τραγούδι
Γενιά του '30
Γκάτσος, Νικόλαος
Γυναίκα
Δισκογραφία
Ελληνικό τραγούδι
Θέατρο
Κινηματογράφος
Μυθολογία
Χατζιδάκις, Μάνος
Ημερομηνία έκδοσης 2022-07-01
Συλλογή   Σχολή/Τμήμα--Φιλοσοφική Σχολή--Τμήμα Φιλολογίας --Διδακτορικές διατριβές
  Τύπος Εργασίας--Διδακτορικές διατριβές
Μόνιμη Σύνδεση https://elocus.lib.uoc.gr//dlib/5/d/0/metadata-dlib-1658730678-420025-20120.tkl Bookmark and Share
Εμφανίσεις 442

Ψηφιακά τεκμήρια
No preview available

Δεν έχετε δικαιώματα για να δείτε το έγγραφο.
Δεν θα είναι διαθέσιμο έως: 2025-07-01