Your browser does not support JavaScript!

Αρχική    Συλλογές    Σχολή/Τμήμα    Ιατρική Σχολή    Τμήμα Ιατρικής    Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης  

Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης

Τρέχουσα Εγγραφή: 1 από 1236

Πίσω στα Αποτελέσματα Προηγούμενη σελίδα
Επόμενη σελίδα
Προσθήκη στο καλάθι
[Προσθήκη στο καλάθι]
Κωδικός Πόρου 000463342
Τίτλος Meta-learning synaptic plasticity rules to approximate gradient descent
Άλλος τίτλος Μετα-μάθηση κανόνων συναπτικής πλαστικότητας για προσέγγιση της μεθόδου κατάβασης μέγιστης κλίσης
Συγγραφέας Καραγεωργίου Κάνην, Χρήστος
Σύμβουλος διατριβής Ποϊράζη, Παναγιώτα
Μέλος κριτικής επιτροπής Kording, Konrad
Froudarakis, Emmanouil
Περίληψη Όταν η συναπτική πλαστικότητα συνεπάγεται αποτελεσματική μάθηση, στους νευρώνες ανατίθεται το εύσημο που κατάλληλα αντιστοιχεί στην συγκεκριμένη τους συνεισφορά. Στα ιεραρχικά νευρωνικά δίκτυα (ΝΔ), η δυσκολία της διάκρισης μεταξύ νευρωνικής δραστηριότητας σχετιζόμενης με το εύσημο και ασυσχέτιστης με αυτό καθιστά το πρόβλημα της ανάθεσης ευσήμου ένα μη-τετριμμένο πρόβλημα. Παρόλο που έχουν προταθεί βιολογικές λύσεις, αυτές δεν είναι τόσο αποτελεσματικές όσο ο κύριος αλγόριθμος βελτιστοποίησης που χρησιμοποιείται ευρέως στο πεδίο της βαθιάς μάθησης. Η μέθοδος της κατάβασης μέγιστης κλίσης (ΜΚ) αλλάζει τις συνάψεις ενός τεχνητού ΝΔ χρησιμοποιώντας τη κλίση (παράγωγο), μια ποσότητα που υποδηλώνει την κατεύθυνση της πιο γρήγορης βελτίωσης της απόδοσης. Η επιτυχία της ΜΚ οφείλεται στην αποτελεσματική βελτιστοποίηση της απόδοσης με την ελάχιστη τροποποίηση των μη-χρήσιμων παραμέτρων ενός δικτύου. Κατά συνέπεια, πολλοί ερευνητές προτείνουν ότι το εγκέφαλος ενδέχεται να χρησιμοποιεί έναν αλγόριθμο που προσεγγίζει την ΜΚ. Το κοινό στοιχείο που μοιράζονται οι προτεινόμενες βιολογικά-εφικτές υλοποιήσεις της ΜΚ είναι ότι όλες τους υποθέτουν ότι ο εγκέφαλος χρησιμοποιεί έναν επαρκώς απλό κανόνα μάθησης που ένας επιστήμονας μπορεί να κατανοήσει και να περιγράψει εύκολα, αλλά και που να επιτρέπει μια μαθηματική απόδειξη ότι το εν λόγω σύστημα μπορεί να υλοποιήσει την ΜΚ. Ωστόσο, δεν υπάρχουν σημαντικοί λόγοι για να υποθέσουμε ότι η εξέλιξη παράγει μηχανισμούς μάθησης που είναι εύκολα ερμηνεύσιμοι από ανθρώπους. Αντιθέτως, υποθέτουμε ότι κάποιοι νευρικοί μηχανισμοί όπως η αναστολή, η πυροδότηση κατά ριπές και η ανταμοιβή, μεταξύ πολλών άλλων, συνεισφέρουν από κοινού στην αποτελεσματική ανάθεση ευσήμου όμοια της ΜΚ. Στην παρούσα εργασία, εφαρμόζουμε μετα-μάθηση, έναν αλγόριθμο που μπορεί να θεωρηθεί ως μια προσέγγιση του τι κάνει η εξέλιξη στο βιολογικό εγκέφαλο, σε κανόνες συναπτικής πλαστικότητας με πολλές παραμέτρους και εξερευνούμε πως να προσεγγίσουμε την ΜΚ με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Δείχνουμε πως η μέθοδός μας μπορεί να λύσει μη-τετριμμένα προβλήματα καλύτερα από αντίστοιχους κανόνες πλαστικότητας που δεν έχουν υποστεί μετα-μάθηση, με απόδοση συγκρίσιμη με την απόδοση της ΜΚ. Τα αποτελέσματά μας υποδεικνύουν πως ένα ευρύ φάσμα ποικιλόμορφων μηχανισμών φυσιολογίας και πλαστικότητας μπορεί να καταστήσει δυνατή την αποδοτική βιολογικά-εφικτή ανάθεση ευσήμου.
Φυσική περιγραφή 30 σ. : εικ. ; 30 εκ.
Γλώσσα Αγγλικά
Θέμα Learning
Neural networks
Neuron
Μάθηση
Νευρωνικά δίκτυα
Νευρώνας
Ημερομηνία έκδοσης 2024-4-17
Συλλογή   Σχολή/Τμήμα--Ιατρική Σχολή--Τμήμα Ιατρικής--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
  Τύπος Εργασίας--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
Μόνιμη Σύνδεση https://elocus.lib.uoc.gr//dlib/0/c/8/metadata-dlib-1713262345-844945-28206.tkl Bookmark and Share
Εμφανίσεις 2

Ψηφιακά τεκμήρια
No preview available

Κατέβασμα Εγγράφου
Προβολή Εγγράφου
Εμφανίσεις : 0