Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
Τρέχουσα Εγγραφή: 107 από 304
|
Κωδικός Πόρου |
000452037 |
Τίτλος |
Η σχέση της ενσυναίσθησης με το κοινωνιομετρικό προφίλ των μαθητών/-τριών δημοτικού σχολείου |
Άλλος τίτλος |
The relation of empathy to sociometric status of primary school students |
Συγγραφέας
|
Μαυραντωνάκη, Γεωργία Χριστίνα
|
Σύμβουλος διατριβής
|
Μαρκοδημητράκη Μαρία
|
Περίληψη |
Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν η μελέτη της σχέσης των δύο επιμέρους τύπων ενσυναίσθησης – γνωστικής και συναισθηματικής – μαθητών/-τριών δημοτικού σχολείου και της κοινωνιομετρικής τους θέσης στο πλαίσιο του τμήματός τους. Έχει βρεθεί ότι τα δημοφιλή παιδιά υπερέχουν έναντι των απορριπτόμενων ως προς τα επίπεδα ενσυναίσθησής τους. Ωστόσο, προσδοκούσαμε να εντοπίσουμε ενδεχόμενες διαβαθμίσεις της ενσυναίσθησης και στα υπόλοιπα κοινωνιομετρικά προφίλ των μαθητών/-τριών, δηλαδή στα αντιφατικά και τα περιθωριοποιημένα παιδιά. Μάλιστα, δεδομένου ότι η ενσυναίσθηση των παιδιών κλιμακώνεται αναπτυξιακά, η έρευνα απευθύνθηκε σε μαθητές/-τριες Γ' και Στ' τάξης. Επίσης, διερευνήσαμε τον ρόλο του φύλου, καθώς τα κορίτσια έχει βρεθεί ότι είναι πιο ενσυναισθητικά από τα αγόρια. Χορηγήθηκαν δυο κλίμακες για τη μέτρηση της συναισθηματικής και της γνωστικής ενσυναίσθησης αντίστοιχα και ένα κοινωνιομετρικό τεστ ονοματοδοσίας των συνομηλίκων που οι μαθητές/-τριες συμπαθούν περισσότερο και λιγότερο από το τμήμα τους. Τα αποτελέσματα δεν έδειξαν κάποιες διαφοροποιήσεις σε καμία πτυχή της ενσυναίσθησης των παιδιών ανάλογα με την κοινωνιομετρική ομάδα που ανήκαν. Μόνο πριν τους προσαρμοσμένους ελέγχους εντοπίστηκε υπεροχή των δημοφιλών παιδιών από συναισθηματική άποψη σε σύγκριση με τα απορριπτόμενα, τα απομονωμένα και τα μέσης αποδοχής. Αυτό που επαληθεύτηκε μέσω των ευρημάτων ήταν ότι οι μεγαλύτεροι/-ες ηλικιακά μαθητές/-τριες επιδεικνύουν υψηλότερη συναισθηματική μόνο ενσυναίσθηση, ενώ τα κορίτσια φάνηκε να υπερισχύουν έναντι των αγοριών, επίσης, μόνο σε αυτήν την πλευρά της ενσυναίσθησης. Παρατηρείται, λοιπόν, πως ενδεχομένως η συναισθηματική ενσυναίσθηση να είναι ο αιτιώδης παράγοντας οποιωνδήποτε διαφορών μεταξύ των παιδιών μέσης παιδικής ηλικίας. Συνεπώς, τα προγράμματα παρέμβασης θα πρέπει να επικεντρωθούν στην ενίσχυσή της σε όλα τα παιδιά συλλογικά και όχι μόνο στα απορριπτόμενα.
|
Φυσική περιγραφή |
98 σ. ; 30 εκ. |
Γλώσσα |
Ελληνικά |
Θέμα |
Cognitive empathy |
|
Controversial child |
|
Emotional empathy |
|
Neglected child |
|
Popular child |
|
Rejected child |
|
Αμφιλεγόμενο παιδί |
|
Απορριπτόμενο παιδί |
|
Γνωστική ενσυναίσθηση |
|
Δημοφιλές παιδί |
|
Περιθωριοποιημένο παιδί |
|
Συναισθηματική ενσυναίσθηση |
Ημερομηνία έκδοσης |
2022 |
Συλλογή
|
Σχολή/Τμήμα--Σχολή Επιστημών Αγωγής--Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
|
|
Τύπος Εργασίας--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
|
Μόνιμη Σύνδεση |
https://elocus.lib.uoc.gr//dlib/4/5/1/metadata-dlib-1667815446-260017-15232.tkl
|
Εμφανίσεις |
251 |
Ψηφιακά τεκμήρια
|
|
Δεν έχετε δικαιώματα για να δείτε το έγγραφο.
Δεν θα είναι διαθέσιμο έως: 2025-10-19
|