Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
Τρέχουσα Εγγραφή: 4 από 325
|
Κωδικός Πόρου |
000466343 |
Τίτλος |
Αυτοαποτελεσματικότητα και επαγγελματική εξουθένωση : αντιλήψεις Εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης / Δουλιανάκη Γεωργίας. |
Άλλος τίτλος |
Self-efficacy and burnout : thoughts of Secondary Education Teachers |
Συγγραφέας
|
Δουλιανάκη, Γεωργία
|
Σύμβουλος διατριβής
|
Κυπριωτάκη Μαρία
|
Μέλος κριτικής επιτροπής
|
Μανωλίτσης Γεώργιος
Κορνηλάκη Αικατερίνη
|
Περίληψη |
Συχνά γίνεται λόγος για την ανάγκη ουσιαστικής υποστήριξης των εκπαιδευτικών σε συναισθηματικό και ψυχολογικό επίπεδο. Η ανάδειξη της σημασίας της αυτοαποτελεσματικότητας και της αντιμετώπισης της επαγγελματικής εξουθένωσης των εκπαιδευτικών καθίσταται επιτακτική. Σκοπός της παρούσας μελέτης ήταν η διερεύνηση της σχέσης της αυτοαποτελεσματικότητας με την επαγγελματική εξουθένωση των εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Αναλυτικότερα, συσχετίστηκαν οι διαστάσεις τις αυτοαποτελεσματικότητας με αυτές τις επαγγελματικής εξουθένωσης και μελετήθηκε η επιρροή των δημογραφικών χαρακτηριστικών στις δυο βασικές μεταβλητές της έρευνας. Στην έρευνα συμμετείχαν 100 εκπαιδευτικοί Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης από δημόσια σχολεία της χώρας. Οι συμμετέχοντες συμπλήρωσαν ηλεκτρονικά ερωτηματολόγιο αυτοαναφοράς που απαρτίζονταν από την κλίμακα TeachingSenseofSelfEfficacy (Tschannen-Moran&Hoy, 2001) και την Κλίμακα για την Επαγγελματική Εξουθένωση (Maslachetal., 1986), καθώς και ερωτήσεις που σχετίζονταν με τη συλλογή δημογραφικών δεδομένων. Τα αποτελέσματα της μελέτης ανέδειξαν μια σημαντική, αν και ασθενή, αρνητική συσχέτιση μεταξύ της αυτοαποτελεσματικότητας και της επαγγελματικής εξουθένωσης στους εκπαιδευτικούς Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, σε όλες σχεδόν τις υποκλίμακες. Ισχυρότερη ήταν η συσχέτιση αποτελεσματικότητας στις στρατηγικές διδασκαλίας και προσωπικής επίτευξης. Επίσης, η ανάλυση έδειξε ότι το φύλο δεν επηρεάζει την αυτοαποτελεσματικότητα των εκπαιδευτικών, ωστόσο, παρατηρήθηκαν σημαντικές διαφοροποιήσεις ως προς την ηλικιακή ομάδα και τα έτη εκπαιδευτικής υπηρεσίας. Σχετικά με την επαγγελματική εξουθένωση, σημαντική βρέθηκε η επίδραση του φύλου, με τις γυναίκες να υπερτερούν στους τομείς της συναισθηματικής εξάντλησης και της προσωπικής επίτευξης που σχετίζονται με την επαγγελματική εξουθένωση. Δεν βρέθηκε να υπάρχει σημαντική συσχέτιση μεταξύ ηλικιακής ομάδας και έτη εκπαιδευτικής υπηρεσίας για την επαγγελματική εξουθένωση.
|
Φυσική περιγραφή |
163 σ. : πιν. ; 30 εκ. |
Γλώσσα |
Ελληνικά |
Θέμα |
Professional burnout |
|
Secondary Education teachers |
|
Self-efficacy |
|
Αυτοαποτελεσματικότητας |
|
Εκπαιδευτικοί Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης |
|
Επαγγελματική εξουθένωση |
Ημερομηνία έκδοσης |
2024-07-07 |
Συλλογή
|
Σχολή/Τμήμα--Σχολή Επιστημών Αγωγής--Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
|
|
Τύπος Εργασίας--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
|
Μόνιμη Σύνδεση |
https://elocus.lib.uoc.gr//dlib/4/c/2/metadata-dlib-1721803917-63169-30079.tkl
|
Εμφανίσεις |
224 |
Ψηφιακά τεκμήρια
|
|
Δεν έχετε δικαιώματα για να δείτε το έγγραφο.
Δεν θα είναι διαθέσιμο έως: 2025-01-15
|