Your browser does not support JavaScript!

Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης

Τρέχουσα Εγγραφή: 11 από 324

Πίσω στα Αποτελέσματα Προηγούμενη σελίδα
Επόμενη σελίδα
Προσθήκη στο καλάθι
[Προσθήκη στο καλάθι]
Κωδικός Πόρου 000466539
Τίτλος Η καλλιέργεια της συναισθηματικής νοημοσύνης των μαθητών του δημοτικού σχολείου, μέσα από την δραματική τέχνη στην εκπαίδευση / Αθήνα Πρίντζη.
Άλλος τίτλος The development of emotional intelligence of elementary school students through dramatic art in education
Συγγραφέας Πρίντζη, Αθήνα
Σύμβουλος διατριβής Φουντουλάκης Ανδρέας
Μέλος κριτικής επιτροπής Κρέζα Μαρία
Στραταριδάκη Άννα
Περίληψη Η επίδραση της Δραματικής Τέχνης στην Εκπαίδευση (Δ.Τ.Ε.) στην καλλιέργεια της συναισθηματικής νοημοσύνης μαθητών της Δ΄ τάξης του Δημοτικού, είναι το αντικείμενο μελέτης της παρούσας έρευνας. Ως ερευνητική μέθοδος υιοθετείται η έρευνα δράσης, με ποιοτικά μέσα συλλογής δεδομένων, αποβλέποντας στην απόδειξη της ερευνητικής υπόθεσης. Σκοπός της παρούσας έρευνας αποτέλεσε ο σχεδιασμός, η εφαρμογή και η αξιολόγηση ενός προγράμματος βασισμένου στις τεχνικές της Δραματικής Τέχνης στην Εκπαίδευση για την καλλιέργεια της συναισθηματικής νοημοσύνης παιδιών της δημοτικής εκπαίδευσης. Ακολουθώντας την βιβλιογραφική ανασκόπηση στο πρώτο και θεωρητικό μέρος της εργασίας, η ερευνήτρια δημιούργησε ένα πρόγραμμα έξι δράσεων βασισμένο στις τεχνικές της Δραματικής Τέχνης. Μέσω της βιωματικής προσέγγισης της τέχνης του θεάτρου και των θεατρικών τεχνικών καθώς και την σύμπραξη και άλλων τεχνών όπως η μουσική, η λογοτεχνία και οι εικαστικές τέχνες, τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με τα συναισθήματα τους, μπήκαν στην θέση του άλλου, διαχειρίστηκαν καταστάσεις και επίλυσαν προβλήματα. Στην έρευνα έλαβαν μέρος συνολικά 25 μαθητές από δυο τμήματα της Δ΄ τάξης ενός Δημοτικού Σχολείου των Χανίων. Η ομάδα ελέγχου αποτελούνταν από 17 μαθητές, (9 κορίτσια και 8 αγόρια), στις συνεντεύξεις συμμετείχαν μόνο τα 12 από αυτά. Η πειραματική ομάδα αποτελούνταν από 16 μαθητές (11 κορίτσια και 6 αγόρια) και στις συνεντεύξεις συμμετείχαν μόνο τα 12 παιδιά . Για την συλλογή των δεδομένων της έρευνας πριν και μετά το πρόγραμμα αξιοποιήθηκε για την αξιολόγηση των δυο ομάδων η ημοδομημένη συνέντευξη ανοιχτού τύπου, για να διαπιστωθούν τυχόν διαφορές στις δυο ομάδες ως προς την επίδραση της δραματικής τέχνης στην ανάπτυξη της συναισθηματικής νοημοσύνης και ενσυναίσθησης των παιδιών. Επιπλέον χάρη στην συμμετοχική παρατήρηση και στο προσωπικό ημερολόγιο της ερευνήτριας, καταγράφηκαν δεδομένα από την πειραματική ομάδα, όπου και εφαρμόστηκε το πρόγραμμα δράσεων. Τα αποτελέσματα με βάση την ποιοτική ανάλυση των δεδομένων, έδειξαν ότι οι μαθητές της πειραματικής ομάδας που συμμετείχαν στις δράσεις, ανέπτυξαν την αυτοπεποίθηση τους, την ενσυναίσθηση τους και βελτίωσαν τις διαπροσωπικές τους σχέσεις, σε σχέση με τους μαθητές της ομάδας ελέγχου. Ιδιαίτερα διαπιστώθηκε η ανάπτυξη της αυτοεπίγνωσης, του αυτοελέγχου, της ενσυναίσθησης και της βελτίωσης των διαπροσωπικών σχέσεων των μαθητών.
Φυσική περιγραφή 166 σ. ; 30 εκ.
Γλώσσα Ελληνικά
Θέμα Drama in Education
Emotional Intelligence
Empathy
Fourth-grade
Δ΄ Δημοτικού
Δραματική Τέχνη στην Εκπαίδευση
Ενσυναίσθηση
Συναισθηματική Νοημοσύνη
Ημερομηνία έκδοσης 2024-06-20
Συλλογή   Σχολή/Τμήμα--Σχολή Επιστημών Αγωγής--Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
  Τύπος Εργασίας--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
Μόνιμη Σύνδεση https://elocus.lib.uoc.gr//dlib/8/2/d/metadata-dlib-1722507346-435681-18507.tkl Bookmark and Share
Εμφανίσεις 22

Ψηφιακά τεκμήρια
No preview available

Κατέβασμα Εγγράφου
Προβολή Εγγράφου
Εμφανίσεις : 2