Your browser does not support JavaScript!

Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης

Τρέχουσα Εγγραφή: 9 από 310

Πίσω στα Αποτελέσματα Προηγούμενη σελίδα
Επόμενη σελίδα
Προσθήκη στο καλάθι
[Προσθήκη στο καλάθι]
Κωδικός Πόρου 000465880
Τίτλος Πρακτικές και απόψεις νηπιαγωγών για την καλλιέργεια της φωνολογικής επίγνωσης παιδιών ηλικίας 4-6 ετών μέσα στην προσχολική τάξη / Καρουζάκη Ζαφειρένια.
Άλλος τίτλος Preschool teachers practices and beliefs about phonological awareness development of preschoolers aged 4-6 years old
Συγγραφέας Καρουζάκη, Ζαφειρένια
Σύμβουλος διατριβής Μανωλίτσης Γιώργος
Περίληψη Η παρούσα έρευνα εκπονήθηκε με σκοπό να μελετηθούν οι πρακτικές και οι μέθοδοι που χρησιμοποιούν οι νηπιαγωγοί για διδάξουν την φωνολογική επίγνωση στα παιδιά προσχολικής ηλικίας που βρίσκονται στο φετινό τμήμα που έχουν αναλάβει, αλλά και τις τεχνικές τους γενικότερα. Σύμφωνα με τα δεδομένα που θα συλλεχθούν, θα αναλύσουμε τα αποτελέσματα που θα βρεθούν και θα τα συγκρίνουμε με παλαιότερες έρευνες που έχουν πραγματοποιηθεί. Ακόμη, σκοπός αυτής της μελέτης είναι οι νηπιαγωγοί του δείγματος που συλλέξαμε να εκφράσουν τις απόψεις τους, μέσω των απαντήσεών τους στο ερωτηματολόγιο που δημιουργήσαμε, σχετικά με την διδασκαλία της φωνολογικής επίγνωσης στο νηπιαγωγείο και την σπουδαιότητα της ενδυνάμωσης αυτής της δεξιότητας στα παιδιά. Για την επίτευξη του σκοπού της παρούσας έρευνας που αναφέραμε παραπάνω συλλέχθηκε ένα δείγμα 101 νηπιαγωγών από όλη την Ελλάδα, οι οποίοι κλήθηκαν να απαντήσουν στο ερωτηματολόγιο που δημιουργήσαμε αποκλειστικά για τον συγκεκριμένο σκοπό. Σε ένα διάστημα 16 εβδομάδων συλλέχθηκε το δείγμα, αλλά και διανεμήθηκε το ερωτηματολόγιο σε πολλούς νηπιαγωγούς της χώρας ώστε να πάρουμε όσες απαντήσεις χρειαζόμασταν για την ολοκλήρωση της συλλογής των δεδομένων της παρούσας μελέτης. Τα αποτελέσματα αυτής της έρευνας έδειξαν ότι οι νηπιαγωγοί πιστεύουν ότι η φωνολογική επίγνωση είναι μια δεξιότητα πολύ σημαντική που πρέπει να διδάσκεται όσο πιο νωρίς γίνεται ώστε να προετοιμαστεί το παιδί για την ανάπτυξη της γραφής και της ανάγνωσης, καθώς και να ενταχθεί ομαλά στο δημοτικό. Η διδασκαλία πρέπει να τηρεί ένα δομημένο πρόγραμμα και συγκεκριμένες πρακτικές που βοηθούν τα παιδιά. Έτσι, οι νηπιαγωγοί επιλέγουν σωστές μεθόδους και αποτελεσματικά μέσα για να διδάξουν την φωνολογική επίγνωση και την γραφοφωνημική αντιστοιχία με βάση τα ενδιαφέροντα και τις ανάγκες των παιδιών. Ωστόσο, διαπιστώνεται ότι οι νηπιαγωγοί δρουν αυθόρμητα στην διδασκαλία τους και εντάσσουν την φωνολογική επίγνωση με αφορμή άλλες δραστηριότητες. Επιπλέον, είναι απαραίτητο να προσαρμόζεται το μαθησιακό περιβάλλον έτσι ώστε να παρέχεται πληθώρα ερεθισμάτων γραπτού και προφορικού λόγου στα παιδιά, καθώς αυτό θα τους βοηθήσει να αναπτύξουν δεξιότητες γραμματισμού. Οι απόψεις των νηπιαγωγών είναι πολύ θετικές ως προς την ενίσχυση των δεξιοτήτων φωνολογικής επίγνωσης διότι θεωρούν ότι είναι μια από τις πιο βασικές δεξιότητες που πρέπει να διδαχθεί στο νηπιαγωγείο.
Φυσική περιγραφή 141 σ. ; 30 εκ.
Γλώσσα Ελληνικά
Θέμα Phonological awareness
Practices and beliefs
Preschoolers
Πρακτικές και Απόψεις
Προσχολική Ηλικία
Φωνολογική επίγνωση
Ημερομηνία έκδοσης 2024.
Συλλογή   Σχολή/Τμήμα--Σχολή Επιστημών Αγωγής--Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
  Τύπος Εργασίας--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
Μόνιμη Σύνδεση https://elocus.lib.uoc.gr//dlib/5/7/c/metadata-dlib-1720084058-630990-29088.tkl Bookmark and Share
Εμφανίσεις 2

Ψηφιακά τεκμήρια
No preview available

Κατέβασμα Εγγράφου
Προβολή Εγγράφου
Εμφανίσεις : 0