Your browser does not support JavaScript!

Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης

Τρέχουσα Εγγραφή: 5 από 325

Πίσω στα Αποτελέσματα Προηγούμενη σελίδα
Επόμενη σελίδα
Προσθήκη στο καλάθι
[Προσθήκη στο καλάθι]
Κωδικός Πόρου 000466564
Τίτλος Ενσωμάτωση παιδιών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στη γενική τάξη : αντιλήψεις νηπιαγωγών παράλληλης στήριξης για την αυτό-αποτελεσματικότητά τους / Κορδούτη Αμαλίας.
Άλλος τίτλος The integration of children with disabilities and/or special educational needs in the general classroom: parallel support kindergarten teachers' perceptions of their self-efficacy
Συγγραφέας Κορδούτη, Αμαλία
Σύμβουλος διατριβής Κυπριωτάκη Μαρία
Μέλος κριτικής επιτροπής Μαρκοδημητράκη Μαρία
Λιναρδάκης Μιχαήλ
Περίληψη Η παρούσα μελέτη εστιάζει στη διερεύνηση της σχέσης της ενσωμάτωσης των μαθητών/ τριών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή/και αναπηρία (ΕΕΑ) στη γενική τάξη και την αυτό-αποτελεσματικότητα των νηπιαγωγών παράλληλης στήριξης (Π.Σ). Πιο συγκεκριμένα, διερευνάται αν η αυτοαντίληψη της αποτελεσματικότητας των νηπιαγωγών Π.Σ σχετίζεται θετικά με την ενσωμάτωση των μαθητών/ τριών με (ΕΕΑ). Επίσης, εξετάζονται παράγοντες που δύναται να επηρεάσουν την αυτό-αποτελεσματικότητα τους κατά τη διάρκεια της συνεκπαίδευσης. Καθώς και αν οι παράγοντες αυτοί διαμορφώνουν θετικά την αποτελεσματικότητα, ενισχύοντας την ενσωμάτωση των μαθητών με ΕΕΑ ή/και αναπηρία. Τα ερευνητικά δεδομένα που συγκεντρώθηκαν τονίζουν τη σπουδαιότητα της υψηλής αυτό-αποτελεσματικότητας και το πώς αυτή συνδέεται με την ενσωμάτωση των παιδιών. Στα πλαίσια της εν λόγω έρευνας συγκεντρώθηκαν 104 νηπιαγωγοί Π.Σ, οι οποίοι συμπλήρωσαν ένα ηλεκτρονικό ερωτηματολόγιο. Το ερωτηματολόγιο περιείχε δημογραφικές ερωτήσεις και δυο κλίμακες αυτοαναφοράς. Η πρώτη Κλίμακα αφορούσε τις πεποιθήσεις για τη διδασκαλία όλων των μαθητών “Attitudes Towards Teaching All Students- ATTAS-mm” (Gregory & Noto, 2012). Η δεύτερη Κλίμακα σχετίζονταν με τη Διδακτική Αυτό-αποτελεσματικότητα των νηπιαγωγών Π.Σ “Teachers’ Sense of Efficacy Scale- TSES” (Tschannen-Moran & Hoy, 2001). Η έρευνα ήταν ποσοτική και η ανάλυση του ερωτηματολογίου πραγματοποιήθηκε μέσω του προγράμματος SPSS Statistics22. Τα αποτελέσματα της ανάλυσης ανάδειξαν την σπουδαιότητα των πεποιθήσεων των νηπιαγωγών Π.Σ, σχετικά με την ενσωμάτωση όλων των μαθητών/τριών με ΕΕΑ ή/και αναπηρία στις γενικές τάξης. Επιπλέον, ότι οι ίδιοι διακατέχονται από υψηλά επίπεδα Διδακτικής αυτό-αποτελεσματικότητας, εφαρμόζοντας εκπαιδευτικές στρατηγικές, αποτελεσματικούς τρόπου διαχείρισης της τάξης, ενισχύοντας την μαθητική εμπλοκή. Αυτές οι στρατηγικές επωφελούν τους μαθητές τους με ΕΕΑ ή/και αναπηρία να αναπτύξουν τις κοινωνικές, τις γνωστικές και τις επικοινωνιακές τους δεξιότητες. Τέλος, βρέθηκαν στατιστικά σημαντικές διαφορές μεταξύ της αυτό-αποτελεσματικότητας, ηλικίας και της προϋπηρεσίας τους των νηπιαγωγών Π.Σ.
Φυσική περιγραφή 152 σ. ; 30 εκ.
Γλώσσα Ελληνικά
Θέμα Inclusion
Parallel support kindergarten teachers
Self-efficacy
Students with special educational need and or disability
Αυτό-αποτελεσματικότητα
Ενσωμάτωση
Μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή/και αναπηρία
Νηπιαγωγοί παράλληλης στήριξης
Ημερομηνία έκδοσης 2024-07-03
Συλλογή   Σχολή/Τμήμα--Σχολή Επιστημών Αγωγής--Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
  Τύπος Εργασίας--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
Μόνιμη Σύνδεση https://elocus.lib.uoc.gr//dlib/2/b/e/metadata-dlib-1722587100-381833-21001.tkl Bookmark and Share
Εμφανίσεις 200

Ψηφιακά τεκμήρια
No preview available

Κατέβασμα Εγγράφου
Προβολή Εγγράφου
Εμφανίσεις : 4