Your browser does not support JavaScript!

Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης

Τρέχουσα Εγγραφή: 13 από 95

Πίσω στα Αποτελέσματα Προηγούμενη σελίδα
Επόμενη σελίδα
Προσθήκη στο καλάθι
[Προσθήκη στο καλάθι]
Κωδικός Πόρου 000426894
Τίτλος Η καθοδήγηση και η συνεργασία μάθηση ως διαστάσεις ενδοσχολικής επιμόρφωσης : απόψεις εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαιδευσης της Περιφέρειας Κρήτης / Μαριλένα Παπανικολάου.
Άλλος τίτλος Mentoring and peer learning as in-service teachers' training dimensions : teachers' aspects in Crete's prefecture
Συγγραφέας Παπανικολάου, Μαριλένα
Σύμβουλος διατριβής Αργυροπούλου Ελευθερία
Περίληψη Η βελτίωση της παρεχόμενης εκπαίδευσης, αποτελεί αντικείμενο διαρκούς αναζήτησης τις τελευταίες δεκαετίες. Πολυάριθμες έρευνες καταλήγουν στο συμπέρασμα ότι η βελτίωση των εκπαιδευτικών αποτελεσμάτων εξαρτάται άμεσα από την επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών και το είδος ηγεσίας του σχολείου. Επομένως κρίνεται απαραίτητη η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και ειδικότερα εντός σχολικού πλαισίου, λαμβάνοντας υπόψη τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του κάθε οργανισμού. Ένας από τους πλέον αποδοτικούς και ενδεδειγμένους τρόπους ενδοσχολικής επιμόρφωσης, είναι ο θεσμός της καθοδήγησης - συμβούλευσης (mentoring). Ο θεσμός αυτός, αν και έχει συμπεριληφθεί στο νομικό πλαίσιο της εκπαίδευσης στη χώρα μας, εντούτοις δεν έχει εφαρμοστεί επισήμως. Μέσα από την συνεργατική μάθηση και την αλληλεπίδραση, προωθείται η επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών και ενισχύεται ο μαθησιακός ρόλος του σχολείου, οδηγώντας στην βελτίωση των εκπαιδευτικών αποτελεσμάτων για τους μαθητές. Παράλληλα η ανάπτυξη των ηγετικών χαρακτηριστικών των εκπαιδευτικών και η αλλαγή της στάσης τους απέναντι στον τρόπο οργάνωσης του σχολείου, ενισχύει τις πιθανότητες μακροχρόνιας διατήρησης αυτής της βελτίωσης, αλλά και διασποράς της. Η παρούσα μελέτη στοχεύει στη διερεύνηση των απόψεων των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, σχετικά με την ενδοσχολική επιμόρφωση και τον θεσμό της καθοδήγησης. Χρησιμοποιώντας ποιοτικές μεθόδους συλλογής δεδομένων όπως ημιδομημένες συνεντεύξεις, συλλέχθηκαν δεδομένα από 35 εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (δασκάλους, νηπιαγωγούς και καθηγητές ειδικοτήτων) από 14 σχολεία, στους τέσσερις νομούς της Περιφέρειας Κρήτης. Ακολουθήθηκε η μέθοδος της ανάλυσης κειμένου και της κατηγορικής/διατμηματικής κωδικοποίησης κειμένου. Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι οι εκπαιδευτικοί στην πλειονότητά τους είναι θετικοί στην εφαρμογή του θεσμού της καθοδήγησης, τόσο για τους νεοδιόριστους όσο και για τους μεγαλύτερους εκπαιδευτικούς. Θετικά διάκεινται επίσης στην εφαρμογή πρακτικών συνεργατικής καθοδήγησης, διατηρώντας εντούτοις κάποιες επιφυλάξεις και προβληματισμούς.
Φυσική περιγραφή 147 σ. ; 30 εκ.
Γλώσσα Ελληνικά
Θέμα Distributed leadership
Mentoring
Peer learning
Peer mentoring
Teacher leadership
Διανεμητική ηγεσία
Ηγεσία του εκπαιδευτικού
Καθοδήγηση
Συνεργατική μάθηση
Συνεργατική συμβουλευτική
Ημερομηνία έκδοσης 2019.
Συλλογή   Σχολή/Τμήμα--Σχολή Επιστημών Αγωγής--Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
  Τύπος Εργασίας--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
Μόνιμη Σύνδεση https://elocus.lib.uoc.gr//dlib/5/e/9/metadata-dlib-1576057684-712143-19626.tkl Bookmark and Share
Εμφανίσεις 2

Ψηφιακά τεκμήρια
No preview available

Δεν έχετε δικαιώματα για να δείτε το έγγραφο.
Δεν θα είναι διαθέσιμο έως: 2022-12-01