Your browser does not support JavaScript!

Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης

Τρέχουσα Εγγραφή: 15 από 92

Πίσω στα Αποτελέσματα Προηγούμενη σελίδα
Επόμενη σελίδα
Προσθήκη στο καλάθι
[Προσθήκη στο καλάθι]
Κωδικός Πόρου 000418717
Τίτλος Νεωτερική χρήση του υλικού της παράδοσης στα βιβλία της Άλκης Ζέη : μια διδακτική πρόταση
Άλλος τίτλος Modern use of the traditional meterial in Alki Zei's books: a teaching proposal
Συγγραφέας Παπαγεωργάκη, Δήμητρα
Σύμβουλος διατριβής Ζερβού, Αλεξάνδρα
Μέλος κριτικής επιτροπής Νικολουδάκη-Σουρή, Ελπινίκη
Λαλαγιάννη, Βασιλική
Περίληψη Η παρούσα εργασία έχει ως θέμα την νεωτερική χρήση του υλικού της παράδοσης στα βιβλία της Άλκης Ζέη μέσα από μια σχεδιασμένη διδακτική πρόταση. Η μελέτη της συγγραφικής πορείας της Άλκης Ζέη περιλαμβάνει την διερεύνηση των ιστορικών συγκείμενων στα οποία εντάσσεται το έργο της, τον διαχωρισμό στις διάφορες κατηγορίες μυθιστορήματος και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της γραφής της. Σημαντικό ζητούμενο αποτελούν βέβαια τα προβλήματα που έχουν ανακύψει σχετικά με την θέση που φαίνεται να κατέχει η λογοτεχνία στο σχολείο και κυρίως στο μάθημα της Ιστορίας. Για την αντιμετώπισή τους δημιουργείται η ανάγκη της ένταξης του ακέραιου λογοτεχνικού βιβλίου και της εμπλοκής του συγκρουσιακού ιστορικού ζητήματος στην σύγχρονη σχολική πραγματικότητα. Παράλληλα, η λογοτεχνική θεωρία μπορεί να βοηθήσει στην διαχείριση αυτών των ζητημάτων και κυρίως μέσα από την μελέτη τριών βασικών θεωρητικών σχημάτων: της θεωρίας της αφήγησης, της θεωρίας της πρόσληψης και της θεωρίας της αισθητικής ανταπόκρισης. Η διερεύνηση των λογοτεχνικών θεωριών μπορεί να συμβάλλει στην προσπάθεια αυτή μέσα από μια διαδικασία επαναξιολόγησής τους αναφορικά με το έργο της Άλκης Ζέη. Στα πλαίσια αυτής της έρευνας και για την επίλυση των παραπάνω ζητημάτων σχεδιάστηκε λεπτομερώς μια διδακτική πρόταση, η οποία λαμβάνοντας υπόψη τα ήδη ισχύοντα Προγράμματα Σπουδών, προτείνει την συγκρουσιακή ανάγνωση δυο ακέραιων λογοτεχνικών κειμένων, το ένα της Άλκης Ζέη και το άλλο του ευρωπαίου συγγραφέα Eric-Emmanuel Schmitt. Οι τέσσερις προτεινόμενες φάσεις του διδακτικού σεναρίου προβλέπουν πέρα από την ανάγνωση των βιβλίων, τη συγγραφή λογοτεχνικού κειμένου από τους μαθητές, την δραματοποίηση του και την εμπλοκή πολλών και διαφορετικών διδακτικών αντικειμένων. Ο ουσιαστικότερος όμως στόχος τόσο της έρευνας, όσο και της διδακτικής πρότασης είναι η νοηματοδότηση του ιστορικού υλικού στο σήμερα, μέσα από την συγκρουσιακή συνανάγνωση λογοτεχνικών κείμενων, ώστε το συγκρουσιακό ιστορικό ζήτημα να προσεγγιστεί άφοβα στα πλαίσια της σχολικής διδασκαλίας και η λογοτεχνία και το λογοτεχνικό βιβλίο να αναδειχθεί σε όλες τις φάσεις της σχολικής ζωής.
Φυσική περιγραφή 205 σ. ; 30 εκ.
Γλώσσα Ελληνικά
Θέμα Alki Zei
Children's literature
Confrontational reading
Second world war
Teaching proposal
Άλκη Ζέη
Β' παγκόσμιος πόλεμος
Διδακτική πρόταση
Παιδική λογοτεχνία
Συγκρουσιακή ανάγνωση
Ημερομηνία έκδοσης 2018-10-10
Συλλογή   Σχολή/Τμήμα--Σχολή Επιστημών Αγωγής--Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
  Τύπος Εργασίας--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
Μόνιμη Σύνδεση https://elocus.lib.uoc.gr//dlib/7/2/7/metadata-dlib-1539595210-601171-19694.tkl Bookmark and Share
Εμφανίσεις 73

Ψηφιακά τεκμήρια
No preview available

Προβολή Εγγράφου
Εμφανίσεις : 10