Your browser does not support JavaScript!

Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης

Τρέχουσα Εγγραφή: 15 από 299

Πίσω στα Αποτελέσματα Προηγούμενη σελίδα
Επόμενη σελίδα
Προσθήκη στο καλάθι
[Προσθήκη στο καλάθι]
Κωδικός Πόρου 000459580
Τίτλος Προβλήματα και προβληματική στη σύνθεση γραπτών κειμένων από μαθητές Δημοτικού Σχολείου : στάσεις και απόψεις μαθητών και εκπαιδευτικών
Άλλος τίτλος Problems and problematic in the composition of written texts by Primary School students : students student and teachers attitudes and opinions
Συγγραφέας Μιζαμίδου, Ελένη
Σύμβουλος διατριβής Τζακώστα Μαρίνα
Περίληψη Η παρούσα μεταπτυχιακή εργασία εξέτασε τους λόγους για τους οποίους οι μαθητές δεν ανταποκρίνονται το ίδιο και αποτελεσματικά στη σύνθεση γραπτών κειμένων, όπως συμβαίνει και με τον προφορικό λόγο. Για τον λόγο αυτόν η έρευνα επιχειρεί να ανιχνεύσει και να ερμηνεύσει τα αίτια των δυσκολιών αυτών μέσα από τις απόψεις των ίδιων των μαθητών αλλά και των εκπαιδευτικών τους, καθώς και τις προτάσεις διδασκαλίας τους για να βελτιωθεί αυτή η κατάσταση στις τελευταίες τάξεις του δημοτικού σχολείου. Πιο συγκεκριμένα, διερευνήθηκαν α) οι στάσεις και απόψεις των εκπαιδευτικών, αλλά και β) οι θεωρητικές προσεγγίσεις που διαμορφώνουν τις πρακτικές και την προσωπική τους θεωρία σχετικά με τη διδασκαλία της παραγωγής γραπτών κειμένων στις τελευταίες τάξεις του Δημοτικού σχολείου. Η έρευνα διήρκησε καθ’ όλη τη διάρκεια του σχολικού έτους. Οι εκπαιδευτικοί που αποτέλεσαν το δείγμα της έρευνας ήταν εν ενεργεία εκπαιδευτικοί που κατά το σχολικό έτος 2021-2022 εργάζονταν σε τάξεις από Α΄ έως και ΣΤ΄. Η μέθοδος που αξιοποιήθηκε είναι η ποιοτική έρευνα με την υλοποίηση ημιδομημένων συνεντεύξεων. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι οι εκπαιδευτικοί εκφράζουν ποικίλες απόψεις σχετικά με τη διδασκαλία των κειμενικών ειδών και την κειμενοκεντρική προσέγγιση και χρησιμοποιούν πρακτικές διδασκαλίας και καθοδήγησης για όλες τις διαδικασίες της παραγωγής κειμένων. Ωστόσο, οι περισσότεροι δε χρησιμοποιούν στρατηγικές για το στάδιο των συγγραφικών διαδικασιών της καταγραφής και της αναθεώρησης-βελτίωσης. Εντοπίζουν συγκεκριμένες δυσκολίες των μαθητών ως προς την παραγωγή. Θεωρούν σημαντική την κατάκτηση και τη χρήση στρατηγικών, αλλά δεν αναφέρονται σε ρητή και συστηματική διδασκαλία τους στην τάξη. Ορισμένοι εκπαιδευτικοί τονίζουν ως ζητούμενο την αυτονομία του μαθητή ως αναγνώστη/ συγγραφέα, αλλά δεν αναφέρουν πώς συγκεκριμένα αυτό μπορεί να προκύψει μέσω της διδασκαλίας.
Φυσική περιγραφή 100 σ. ; 30 εκ.
Γλώσσα Ελληνικά
Θέμα Critical thinking
Spoken word
Written word
Γραπτός λόγος
Κριτική σκέψη
Προφορικός λόγος
Ημερομηνία έκδοσης 2023-09-29
Συλλογή   Σχολή/Τμήμα--Σχολή Επιστημών Αγωγής--Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
  Τύπος Εργασίας--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
Μόνιμη Σύνδεση https://elocus.lib.uoc.gr//dlib/9/b/6/metadata-dlib-1697695040-249433-9336.tkl Bookmark and Share
Εμφανίσεις 440

Ψηφιακά τεκμήρια
No preview available

Κατέβασμα Εγγράφου
Προβολή Εγγράφου
Εμφανίσεις : 3