Your browser does not support JavaScript!

Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης

Τρέχουσα Εγγραφή: 27 από 300

Πίσω στα Αποτελέσματα Προηγούμενη σελίδα
Επόμενη σελίδα
Προσθήκη στο καλάθι
[Προσθήκη στο καλάθι]
Κωδικός Πόρου 000454732
Τίτλος Ευγνωμοσύνη, ψυχική ανθεκτικότητα και προσαρμογή των φοιτητών/τριών στην Ακαδημαϊκή Ζωή
Άλλος τίτλος Gratitude, resilience and students' adjustment to university life
Συγγραφέας Πλαγγανάρη, Αικατερίνη
Σύμβουλος διατριβής Κορνηλάκη Αικατερίνη
Μέλος κριτικής επιτροπής Μανωλίτσης Γεώργιος
Μαρκοδημητράκη Μαρία
Περίληψη Σκοπός της παρούσας συσχετιστικής μελέτης είναι η διερεύνηση των σχέσεων ανάμεσα στην προσαρμογή των προπτυχιακών φοιτητών/τριών στην ακαδημαϊκή ζωή, την ευγνωμοσύνη και την ψυχική ανθεκτικότητα. Ειδικότερα, εξετάζεται η προβλεπτική δυνατότητα της ευγνωμοσύνης και της ψυχικής ανθεκτικότητας και διερευνάται ο ενδεχόμενος διαμεσολαβητικός ρόλος της ψυχικής ανθεκτικότητας στη σχέση ανάμεσα στην ευγνωμοσύνη και την προσαρμογή στο πανεπιστήμιο. Έρευνες καταδεικνύουν τόσο τη σημασία της προσαρμογής στην ψυχοκοινωνική ευημερία των φοιτητών/τριών και την ακαδημαϊκή τους επιτυχία όσο και τον προστατευτικό ρόλο που δύνανται να διαδραματίσουν η ευγνωμοσύνη και η ψυχική ανθεκτικότητα. Το δείγμα της έρευνας αποτέλεσαν 349 προπτυχιακοί/ές φοιτητές/τριες, ηλικίας 18-25 ετών, από Πανεπιστήμια όλης της χώρας. Οι συμμετέχοντες/ουσες συμπλήρωσαν ηλεκτρονικό ερωτηματολόγιο αυτοαναφοράς που περιλάμβανε το Ερωτηματολόγιο Προσαρμογής των Φοιτητών/τριών στο Πανεπιστήμιο (Baker & Siryk, 1989), το Ερωτηματολόγιο Ευγνωμοσύνης (McCullough et al., 2002), την Κλίμακα Υπαρξιακής Ευγνωμοσύνης (Jans-Beken & Wong, 2021) και την Κλίμακα Ανθεκτικότητας Connor-Davidson (Connor & Davidson, 2003). Τα αποτελέσματα της μελέτης έδειξαν πως οι γυναίκες αντιμετωπίζουν περισσότερα προβλήματα γενικής, συναισθηματικής και κοινωνικής προσαρμογής συγκριτικά με τους άντρες. Η ιδιοσυγκρασιακή ευγνωμοσύνη, η υπαρξιακή ευγνωμοσύνη και η ψυχική ανθεκτικότητα αφενός επιδεικνύουν σημαντικές και θετικές συσχετίσεις με τις μεταβλητές της προσαρμογής και αφετέρου προβλέπουν τη γενική προσαρμογή των φοιτητών/τριών. Οι αναλύσεις διαμεσολάβησης έδειξαν πως η ψυχική ανθεκτικότητα διαμεσολαβεί πλήρως τη σχέση ανάμεσα στην υπαρξιακή ευγνωμοσύνη και τη γενική προσαρμογή και μερικώς τη σχέση ανάμεσα στην ιδιοσυγκρασιακή ευγνωμοσύνη και τη γενική προσαρμογή. Τα παραπάνω ευρήματα συνάδουν με τη θεωρία της διεύρυνσης και δόμησης των θετικών συναισθημάτων της Fredrickson (1998, 2001) και αναδεικνύουν την ύπαρξη ψυχοπαιδαγωγικών προεκτάσεων στο πλαίσιο της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.
Φυσική περιγραφή 144 σ. ; 30 εκ.
Γλώσσα Ελληνικά
Θέμα Dispositional gratitude
Emerging adulthood
Existential gratitude
Positive psychology
Resilience
Students’ adjustment to university
The broaden-and-build theory of positive emotions
Αναδυόμενη ενηλικίωση
Θετική ψυχολογία
Θεωρία της διεύρυνσης και δόμησης των θετικών συναισθημάτων
Ιδιοσυγκρασιακή ευγνωμοσύνη
Προσαρμογή των φοιτητών/τριών στο πανεπιστήμιο
Υπαρξιακή ευγνωμοσύνη
Ψυχική ανθεκτικότητα
Ημερομηνία έκδοσης 2023-02-17
Συλλογή   Σχολή/Τμήμα--Σχολή Επιστημών Αγωγής--Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
  Τύπος Εργασίας--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
Μόνιμη Σύνδεση https://elocus.lib.uoc.gr//dlib/1/5/e/metadata-dlib-1680689933-47799-8014.tkl Bookmark and Share
Εμφανίσεις 578

Ψηφιακά τεκμήρια
No preview available

Κατέβασμα Εγγράφου
Προβολή Εγγράφου
Εμφανίσεις : 30