Your browser does not support JavaScript!

Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης

Τρέχουσα Εγγραφή: 37 από 297

Πίσω στα Αποτελέσματα Προηγούμενη σελίδα
Επόμενη σελίδα
Προσθήκη στο καλάθι
[Προσθήκη στο καλάθι]
Κωδικός Πόρου 000459461
Τίτλος Η καλλιέργεια της ενσυναίσθησης σε παιδιά δημοτικού 6-7 ετών μέσω εικαστικών ψυχοπαιδαγωγικών δραστηριοτήτων : μελέτη περίπτωσης σχολικής ομάδας μαθητών/τριών μέσα από το πνεύμα της έρευνας-δράσης
Άλλος τίτλος Cultivating empathy in 6–7-year-old primary school children through visual psychopedagogical activities : A case study of a school group of pupils through the spirit of action research
Συγγραφέας Τζανάκη, Μαρία
Σύμβουλος διατριβής Πουρκός Μάριος
Περίληψη Τα τελευταία χρόνια αναγνωρίζεται η επιτακτική ανάγκη της ανάπτυξης της ενσυναίσθησης. Ο όρος ενσυναίσθηση αναφέρεται στην ικανότητα του ανθρώπου να αισθάνεται συμπόνια για την εμπειρία ενός άλλου ατόμου καθώς επίσης και στη γνωστική ικανότητα να κατανοεί τα συναισθήματα και να λαμβάνει τη νοητική οπτική του άλλου. Η ανάπτυξη και η καλλιέργεια της ενσυναίσθησης στο πλαίσιο της εκπαίδευσης είναι σημαντική καθώς η ενσυναισθηματική ικανότητα συνδέεται με υψηλότερη ικανοποίηση από τη ζωή. Η παρούσα μελέτη έχει ως βασικό στόχο να διερευνήσει την ενσυναίσθηση σε μαθητές/τριες και τη δυνατότητα καλλιέργειας και ενίσχυσή της μέσα από εικαστικές ψυχοπαιδαγωγικές δραστηριότητες. Συγκεκριμένα η έρευνα επιδιώκει να μελετήσει το βαθμό στον οποίο μπορούν οι μαθητές/τριες να κατανοήσουν τις σκέψεις και τα συναισθήματα των άλλων ατόμων. Το δείγμα της έρευνας αποτελείται από οχτώ μαθητές/τριες, έξι και επτά ετών της δευτέρας τάξης δημοτικού (τέσσερα κορίτσια και τέσσερα αγόρια), που φοιτούν σε ένα δημοτικό σχολείο του Ηρακλείου. Επιπλέον συμμετέχουν δύο εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης που γνωρίζουν τα παιδιά μέσα από τα μαθήματα που διδάσκουν. Η διαδικασία της συλλογής και της ανάλυσης δεδομένων βασίζεται στην ποιοτική μεθοδολογία της έρευνας-δράσης σε συνδυασμό με εθνογραφικές παρατηρήσεις, κλινικές συνεντεύξεις, ερωτηματολόγιο, ιχνογραφικά έργα και έργα ερμηνείας εικόνων. Η όλη διαδικασία της έρευνας αποτελείται από τρεις φάσεις: (1) προ-παρεμβατική φάση κατά την οποία διερευνάται το επίπεδο ενσυναίσθησης των μαθητών/τριών, (2) παρεμβατική φάση κατά την οποία γίνονται οι παρεμβατικές, εικαστικές ψυχοπαιδαγωγικές δραστηριότητες, που στοχεύουν στην καλλιέργεια και ενίσχυση της ενσυναίσθησης των μαθητών/τριών και (3) μετα-παρεμβατική φάση, όπου διερευνάται πάλι το επίπεδο της ενσυναίσθησης των μαθητών/τριών και ο βαθμός επίδρασης των παρεμβάσεων. Η συλλογή ερευνητικών δεδομένων θα πραγματοποιηθεί κατά το εαρινό εξάμηνο του 2023. Στην όλη διαδικασία της έρευνας, η ερευνήτρια έχει φροντίσει και δεσμεύεται να τηρήσει πλήρη εμπιστευτικότητα για όλες τις πληροφορίες που θα αποκτηθούν από τα υποκείμενα έτσι ώστε αυτές να μην μπορούν να οδηγήσουν στην ταυτοποίηση τους εκτός και αν τα ίδια το επιθυμούν.
Φυσική περιγραφή 225 σ. : εικ. ; 30 εκ.
Γλώσσα Ελληνικά
Θέμα Action-research
Drawing
Empathy
Qualitative Research Methods
Visual activities,
Έρευνα-δράση, iχνογράφημα
Εικαστικές δραστηριότητες
Ενσυναίσθηση
Ποιοτικές μέθοδοι έρευνας
Ημερομηνία έκδοσης 2023
Συλλογή   Σχολή/Τμήμα--Σχολή Επιστημών Αγωγής--Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
  Τύπος Εργασίας--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
Μόνιμη Σύνδεση https://elocus.lib.uoc.gr//dlib/f/6/3/metadata-dlib-1697454944-152831-2607.tkl Bookmark and Share
Εμφανίσεις 352

Ψηφιακά τεκμήρια
No preview available

Κατέβασμα Εγγράφου
Προβολή Εγγράφου
Εμφανίσεις : 12