Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
Τρέχουσα Εγγραφή: 96 από 299
|
Κωδικός Πόρου |
000451899 |
Τίτλος |
Ενσωμάτωση «μουσικών δραστηριοτήτων αισθητικής διδασκαλίας» στις διδακτικές διαδικασίες του νηπιαγωγείου |
Άλλος τίτλος |
Intagration of "musical activities of aesthetic teaching" in the teaching processes of kindergarten |
Συγγραφέας
|
Καραμούζη, Άννα Στυλιανή
|
Σύμβουλος διατριβής
|
Σωτηροπούλου-Ζορμπαλά Μαρίνα
|
Περίληψη |
Η παρούσα διπλωματική εργασία ερευνά τους τρόπους που μπορούν να καταπολεμηθούν τρία προβληματικά φαινόμενα του εκπαιδευτικού συστήματος για την προσχολική ηλικία. Αυτά είναι ο ακραίος συμπεριφορισμός, η μονομερής νοησιαρχία και η μονοτροπικότητα της επικοινωνίας. Προτείνεται η δημιουργικότητα, η ολιστικότητα και η πολυτροπικότητα, σαν λύση αυτών των φαινομένων κατά την ενσωμάτωση των τεχνών και συγκεκριμένα, με μια σχετικά καινούρια προσέγγιση που ονομάζεται αισθητική διδασκαλία. Η αισθητική διδασκαλία είναι μια διδακτική προσέγγιση κατά την οποία οι τέχνες διαχέονται στις διδακτικές διαδικασίες, ενώ ταυτόχρονα διασφαλίζουν την αισθητική προσέγγιση κάθε διδασκόμενου θέματος (Pike, 2004 ˙ Sotiropoulou-Zormpala, 2012a ˙ Granger, 2006). Η μουσική, ως μια από τις τέχνες, επιλέγεται με σκοπό να διερευνηθεί πώς επηρεάζεται η δημιουργικότητα, η ποικιλία των ειδών εμπλοκής και η ποικιλία των τρόπων επικοινωνίας των παιδιών προσχολικής ηλικίας κατά την προσέγγιση των διδασκόμενων θεμάτων όταν ενσωματώνονται σε αυτά «μουσικές δραστηριότητες αισθητικής διδασκαλίας». Για τις ανάγκες της έρευνας, σχεδιάστηκαν και εφαρμόστηκαν 23 «μουσικές δραστηριότητες αισθητικής διδασκαλίας» σε ένα από τα τμήματα του 2/θέσιου Νηπιαγωγείου Σταυρωμένου στο Ρέθυμνο. Το δείγμα ήταν 14 παιδιά προσχολικής ηλικίας και η ερευνήτρια είναι η νηπιαγωγός της τάξης. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδωσαν απαντήσεις στα ερευνητικά ερωτήματα που τέθηκαν, επαληθεύοντας τη βιβλιογραφική ανασκόπηση που πραγματοποιήθηκε. Συγκεκριμένα έδειξαν ότι κατά την ενσωμάτωση «μουσικών δραστηριοτήτων αισθητικής διδασκαλίας», οι μαθητές επηρεάζονται δημιουργικά, πολύπλευρα και πολυτροπικά.
|
Φυσική περιγραφή |
263 σ. : εικ. ; 30 εκ. |
Γλώσσα |
Ελληνικά |
Θέμα |
Aesthetic teaching |
|
Art integration |
|
Creativity |
|
Holism |
|
Multimodality |
|
Music |
|
Preschool education |
|
Αισθητική διδασκαλία |
|
Δημιουργικότητα |
|
Ενσωμάτωση τεχνών |
|
Μουσική |
|
Ολιστικότητα |
|
Πολυτροπικότητα |
|
Προσχολική εκπαίδευση |
Ημερομηνία έκδοσης |
2022 |
Συλλογή
|
Σχολή/Τμήμα--Σχολή Επιστημών Αγωγής--Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
|
|
Τύπος Εργασίας--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
|
Μόνιμη Σύνδεση |
https://elocus.lib.uoc.gr//dlib/4/5/9/metadata-dlib-1667297811-411004-3838.tkl
|
Εμφανίσεις |
343 |