Your browser does not support JavaScript!

Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης

Τρέχουσα Εγγραφή: 103 από 299

Πίσω στα Αποτελέσματα Προηγούμενη σελίδα
Επόμενη σελίδα
Προσθήκη στο καλάθι
[Προσθήκη στο καλάθι]
Κωδικός Πόρου 000452037
Τίτλος Η σχέση της ενσυναίσθησης με το κοινωνιομετρικό προφίλ των μαθητών/-τριών δημοτικού σχολείου
Άλλος τίτλος The relation of empathy to sociometric status of primary school students
Συγγραφέας Μαυραντωνάκη, Γεωργία Χριστίνα
Σύμβουλος διατριβής Μαρκοδημητράκη Μαρία
Περίληψη Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν η μελέτη της σχέσης των δύο επιμέρους τύπων ενσυναίσθησης – γνωστικής και συναισθηματικής – μαθητών/-τριών δημοτικού σχολείου και της κοινωνιομετρικής τους θέσης στο πλαίσιο του τμήματός τους. Έχει βρεθεί ότι τα δημοφιλή παιδιά υπερέχουν έναντι των απορριπτόμενων ως προς τα επίπεδα ενσυναίσθησής τους. Ωστόσο, προσδοκούσαμε να εντοπίσουμε ενδεχόμενες διαβαθμίσεις της ενσυναίσθησης και στα υπόλοιπα κοινωνιομετρικά προφίλ των μαθητών/-τριών, δηλαδή στα αντιφατικά και τα περιθωριοποιημένα παιδιά. Μάλιστα, δεδομένου ότι η ενσυναίσθηση των παιδιών κλιμακώνεται αναπτυξιακά, η έρευνα απευθύνθηκε σε μαθητές/-τριες Γ' και Στ' τάξης. Επίσης, διερευνήσαμε τον ρόλο του φύλου, καθώς τα κορίτσια έχει βρεθεί ότι είναι πιο ενσυναισθητικά από τα αγόρια. Χορηγήθηκαν δυο κλίμακες για τη μέτρηση της συναισθηματικής και της γνωστικής ενσυναίσθησης αντίστοιχα και ένα κοινωνιομετρικό τεστ ονοματοδοσίας των συνομηλίκων που οι μαθητές/-τριες συμπαθούν περισσότερο και λιγότερο από το τμήμα τους. Τα αποτελέσματα δεν έδειξαν κάποιες διαφοροποιήσεις σε καμία πτυχή της ενσυναίσθησης των παιδιών ανάλογα με την κοινωνιομετρική ομάδα που ανήκαν. Μόνο πριν τους προσαρμοσμένους ελέγχους εντοπίστηκε υπεροχή των δημοφιλών παιδιών από συναισθηματική άποψη σε σύγκριση με τα απορριπτόμενα, τα απομονωμένα και τα μέσης αποδοχής. Αυτό που επαληθεύτηκε μέσω των ευρημάτων ήταν ότι οι μεγαλύτεροι/-ες ηλικιακά μαθητές/-τριες επιδεικνύουν υψηλότερη συναισθηματική μόνο ενσυναίσθηση, ενώ τα κορίτσια φάνηκε να υπερισχύουν έναντι των αγοριών, επίσης, μόνο σε αυτήν την πλευρά της ενσυναίσθησης. Παρατηρείται, λοιπόν, πως ενδεχομένως η συναισθηματική ενσυναίσθηση να είναι ο αιτιώδης παράγοντας οποιωνδήποτε διαφορών μεταξύ των παιδιών μέσης παιδικής ηλικίας. Συνεπώς, τα προγράμματα παρέμβασης θα πρέπει να επικεντρωθούν στην ενίσχυσή της σε όλα τα παιδιά συλλογικά και όχι μόνο στα απορριπτόμενα.
Φυσική περιγραφή 98 σ. ; 30 εκ.
Γλώσσα Ελληνικά
Θέμα Cognitive empathy
Controversial child
Emotional empathy
Neglected child
Popular child
Rejected child
Αμφιλεγόμενο παιδί
Απορριπτόμενο παιδί
Γνωστική ενσυναίσθηση
Δημοφιλές παιδί
Περιθωριοποιημένο παιδί
Συναισθηματική ενσυναίσθηση
Ημερομηνία έκδοσης 2022
Συλλογή   Σχολή/Τμήμα--Σχολή Επιστημών Αγωγής--Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
  Τύπος Εργασίας--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
Μόνιμη Σύνδεση https://elocus.lib.uoc.gr//dlib/4/5/1/metadata-dlib-1667815446-260017-15232.tkl Bookmark and Share
Εμφανίσεις 247

Ψηφιακά τεκμήρια
No preview available

Δεν έχετε δικαιώματα για να δείτε το έγγραφο.
Δεν θα είναι διαθέσιμο έως: 2025-10-19