Your browser does not support JavaScript!

Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης

Εντολή Αναζήτησης : Συγγραφέας="Στραταριδάκη"  Και Συγγραφέας="Άννα"

Τρέχουσα Εγγραφή: 2 από 160

Πίσω στα Αποτελέσματα Προηγούμενη σελίδα
Επόμενη σελίδα
Προσθήκη στο καλάθι
[Προσθήκη στο καλάθι]
Κωδικός Πόρου 000444364
Τίτλος Η καλλιέργεια της υπολογιστικής σκέψης στα παιδιά της προσχολικής ηλικίας : η μέλισσα Bee-Bot συναντά το κόσμημα των διπλών μελισσών από το Χρυσόλακκο Μαλίων στο Αρχαιολογικό Μουσείο Ηρακλείου
Συγγραφέας Παπαδάκη, Βικτωρία
Σύμβουλος διατριβής Αμπαρτζάκη Μαρία
Περίληψη Η παρούσα μελέτη αφορά στην ανασκόπηση της βιβλιογραφίας για το σχεδιασμό μιας διδακτικής παρέμβασης σε παιδιά νηπιακής ηλικίας. Το θέμα της παρέμβασης είναι οι εναλλακτικοί τρόποι παρουσίασης αντικειμένων ιστορικής σημασίας σε Μουσεία ή και αρχαιολογικούς χώρους, με τη χρήση ρομποτικών παιχνιδιών και η καλλιέργεια της υπολογιστικής σκέψης στα παιδιά της προσχολικής ηλικίας. Η μέλισσα Bee-Bot συναντά το κόσμημα των διπλών μελισσών από το Χρυσόλακκο Μαλίων της Κρήτης στο Αρχαιολογικό Μουσείο Ηρακλείου. Αρχικά, παρουσιάζεται η αξία της μουσειακής εκπαίδευσης και ο ρόλος του προγραμματισμού, οι οποίοι συνδέονται μέσα από μια ολοκληρωμένη διδακτική παρέμβαση με στόχο την καλλιέργεια της υπολογιστικής σκέψης αφενός και της βαθιάς γνώσης των εκθεμάτων του Μουσείου αφετέρου. Το ρομποτικό παιχνίδι χρησιμοποιείται για να διδαχθούν τα παιδιά έννοιες από τις μαθησιακές περιοχές των Μαθηματικών, της Ιστορίας και των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και Επικοινωνίας. Ο στόχος αυτής της εργασίας είναι η διερεύνηση μέσα από την ανασκόπηση της ελληνικής και διεθνούς βιβλιογραφίας της συμβολής της υπολογιστικής σκέψης στο σχεδιασμό και την υλοποίηση ενός προγράμματος μουσειακής εκπαίδευσης με την χρήση του ρομποτικού παιχνιδιού Bee Bot. Αρχικά, σχεδιάζεται η ανίχνευση των πρότερων γνώσεων και των αντιλήψεων των παιδιών για το ρομπότ, το μουσείο και τις έννοιες «Πάνω–Κάτω / Δεξιά-Αριστερά». Ακολουθεί ο σχεδιασμός της διδακτικής παρέμβασης με στόχο να καλλιεργηθεί η ικανότητα των μικρών μαθητών να δημιουργούν ή να αναγνωρίζουν κώδικες μέσα από την ανακάλυψη ενός μουσειακού εκθέματος καθώς και η ικανότητα να αντιλαμβάνονται και να κατανοούν ότι μπορούμε να μάθουμε για το παρελθόν με διαφορετικό τρόπο. Η αξιολόγηση της διδακτικής παρέμβασης βασίστηκε στην παρουσίαση επιλεγμένων ερευνών που υποστηρίζουν ότι η χρήση της ρομποτικής τεχνολογίας μέσα από κατάλληλα σχεδιασμένες δράσεις, βοηθά τα παιδιά να μάθουν και να συνδέσουν γνώσεις και πληροφορίες που έχουν σχέση με διαφορετικές γνωστικές περιοχές των προγραμμάτων σπουδών για το νηπιαγωγείο. Επίσης, η εισαγωγή του Bee Bot στο Νηπιαγωγείο μπορεί να είναι ένα χρήσιμο παιχνίδι για το σχεδιασμό δραστηριοτήτων που αφορούν σε όλες τις γνωστικές περιοχές του Προγράμματος σπουδών.
Φυσική περιγραφή 117 σ. ; 30 εκ.
Γλώσσα Ελληνικά
Θέμα Bee Bot
Έννοιες χώρου
Μουσείο
Μουσειακή Εκπαίδευση
Νηπιαγωγείο
Προγραμματισμός
Υπολογιστική σκέψη
Ημερομηνία έκδοσης 2021-09-21
Συλλογή   Σχολή/Τμήμα--Σχολή Επιστημών Αγωγής--Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
  Τύπος Εργασίας--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
Μόνιμη Σύνδεση https://elocus.lib.uoc.gr//dlib/2/0/8/metadata-dlib-1639484459-262909-28006.tkl Bookmark and Share
Εμφανίσεις 6

Ψηφιακά τεκμήρια
No preview available

Κατέβασμα Εγγράφου
Προβολή Εγγράφου
Εμφανίσεις : 0