Your browser does not support JavaScript!

Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης

Τρέχουσα Εγγραφή: 63 από 300

Πίσω στα Αποτελέσματα Προηγούμενη σελίδα
Επόμενη σελίδα
Προσθήκη στο καλάθι
[Προσθήκη στο καλάθι]
Κωδικός Πόρου 000453861
Τίτλος Η γυναικεία ηγεσία από την οπτική των εκπαιδευτικών : στερεότυπα, εμπόδια και χαρακτηριστικά
Συγγραφέας Διαναντάκη, Αργυρώ
Σύμβουλος διατριβής Αργυροπούλου Ελευθερία
Περίληψη Η παρούσα μελέτη έχει σκοπό τη διερεύνηση των απόψεων των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης πάνω σε ζητήματα που αφορούν την γυναικεία ηγεσία. Πιο συγκεκριμένα, διερευνήθηκαν τα χαρακτηριστικά της γυναικείας ηγεσίας, τα εμπόδια που συναντούν οι γυναίκες στην επαγγελματική τους σταδιοδρομία στην εκπαιδευτική ηγεσία και τέλος τα στερεότυπα που συνοδεύουν τον τρόπο άσκησης της ηγεσίας από τις γυναίκες. Τέλος, εξετάστηκε εάν διάφορα χαρακτηριστικά των εκπαιδευτικών, όπως η ηλικία, το επίπεδο σπουδών, το φύλο και η βαθμίδα εκπαίδευσης, αποτελούν παράγοντες που διαφοροποιούν τις απόψεις τους. Ως καταλληλότερη μέθοδος για την διερεύνηση όλων των παραπάνω επιλέχθηκε η περιγραφική έρευνα με ποσοτική ανάλυση δεδομένων τα οποία συλλέχθηκαν μέσω ερωτηματολογίου που αποτελούταν από τρεις θεματικούς άξονες και περιελάμβανε ερωτήσεις κλειστού τύπου. Το δείγμα της έρευνας αποτέλεσαν 120 εκπαιδευτικοί που κατά τη διάρκεια τους σχολικού έτους 2021-22 υπηρετούσαν σε δημόσια σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης του Ν. Χανίων. Όπως προέκυψε από τα αποτελέσματα της έρευνας, οι εκπαιδευτικοί θεωρούν ότι οι γυναίκες διευθύντριες είναι εξίσου αποτελεσματικές με τους άντρες, αν και ο τρόπος ηγεσίας μεταξύ αντρών και γυναικών διευθυντών διαφέρει αρκετά, καθώς οι γυναίκες είναι περισσότερο οργανωτικές και δίνουν μεγαλύτερη έμφαση στις ανθρώπινες σχέσεις. Ωστόσο, οι αυξημένες οικογενειακές τους υποχρεώσεις θεωρούνται ως ο σπουδαιότερος ανασταλτικός παράγοντας στην ανέλιξη τους σε θέσεις ευθύνης στην εκπαίδευση. Παρομοίως, οι συμμετέχοντες αναγνωρίζουν το γεγονός ότι οι γυναίκες χρειάζεται να εργαστούν πιο σκληρά προκειμένου να αποδείξουν την αξία τους, καθώς αντιμετωπίζονται διαφορετικά σε σχέση με τους άντρες από συναδέλφους και γονείς των μαθητών, πιθανόν λόγω της ύπαρξης στερεότυπων που συν-δέουν το φύλο του ηγέτη με την ποιότητα διοίκησης μιας σχολικής μονάδας. Τέλος, σημαντικές διαφοροποιήσεις εντοπίστηκαν στις απόψεις των συμμετεχόντων με βάση το φύλο, την ηλικία τους και τη βαθμίδα εκπαίδευσης στην οποία εργάζονται.
Φυσική περιγραφή 96 σ. ; 30 εκ.
Γλώσσα Ελληνικά
Θέμα Administration
Barriers
Characteristics
Educational leadership
Female gender
Stereotypes
Un-derrepresentation
Γυναικείο φύλο
Διοίκηση
Εκπαιδευτική ηγεσία
Εμπόδια
Στερεότυπα
Υπο-εκπροσώπηση
Χαρακτηριστικά
Ημερομηνία έκδοσης 2022-10-05
Συλλογή   Σχολή/Τμήμα--Σχολή Επιστημών Αγωγής--Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
  Τύπος Εργασίας--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
Μόνιμη Σύνδεση https://elocus.lib.uoc.gr//dlib/3/8/4/metadata-dlib-1676290576-451891-24681.tkl Bookmark and Share
Εμφανίσεις 275

Ψηφιακά τεκμήρια
No preview available

Κατέβασμα Εγγράφου
Προβολή Εγγράφου
Εμφανίσεις : 0