Your browser does not support JavaScript!

Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης

Τρέχουσα Εγγραφή: 70 από 300

Πίσω στα Αποτελέσματα Προηγούμενη σελίδα
Επόμενη σελίδα
Προσθήκη στο καλάθι
[Προσθήκη στο καλάθι]
Κωδικός Πόρου 000453830
Τίτλος Η αποτελεσματικότητα εκπαιδευτικών παρεμβάσεων στην αντιμετώπιση δυσκολιών μάθησης στην ανάγνωση για παιδιά ηλικίας 6 έως 12 ετών : μετά-ανάλυση
Άλλος τίτλος The efficacy of reading interventions for students with reading difficulties ageg 6 through 12 : a meta-analysis
Συγγραφέας Χουρδάκη, Ειρήνη
Σύμβουλος διατριβής Μανωλίτσης Γιώργος
Περίληψη Στην παρούσα μετα-ανάλυση διερευνάται η αποτελεσματικότητα εκπαιδευτικών παρεμβάσεων φωνολογίας, ευχέρειας και αναγνωστικής κατανόησης για μαθητές με ή χωρίς μαθησιακές δυσκολίες που φοιτούν στο δημοτικό σχολείο. Παράλληλα, εξετάζεται πώς τα διάφορα χαρακτηριστικά των παρεμβάσεων αυτών (εντατικότητα, μέγεθος της ομάδας, είδος δυσκολίας των παιδιών, τύπος παρέμβασης, τάξη φοίτησης, στρατηγικές παρέμβασης) επηρέασαν τα αποτελέσματα στις αναγνωστικές ικανότητες και συγκεκριμένα στην αποκωδικοποίηση, στην ευχέρεια και στην κατανόηση. Στην έρευνα συμπεριλήφθηκαν 39 παρεμβάσεις οι οποίες παρουσιάζονταν σε 24 μελέτες που είχαν δημοσιευτεί από το 2007 έως και το 2020. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι η εφαρμογή παρέμβασης βοηθάει τα παιδιά να βελτιώσουν τις αναγνωστικές τους ικανότητες. Η εντατικότητα της παρέμβασης και το είδος δυσκολίας των παιδιών δεν επηρέασαν τα αποτελέσματα. Φάνηκε πώς παρεμβάσεις που γίνονται σε μικρές ομάδες και εξατομικευμένα έχουν υψηλή θετική επίδραση στην αναγνωστική κατανόηση. Επιπλέον οι παρεμβάσεις στη φωνολογία είχαν υψηλό μέγεθος επίδρασης στην αποκωδικοποίηση. Οι παρεμβάσεις που εφαρμόστηκαν σε μικρότερες τάξεις είχαν καλύτερα αποτελέσματα για την αποκωδικοποίηση και την αναγνωστική κατανόηση. Ωστόσο τα αποτελέσματα αυτά θα πρέπει να εξεταστούν με προσοχή καθώς το δείγμα αποδείχτηκε μικρό και πολλές σχέσεις δεν ήταν στατιστικά σημαντικές, γεγονός που αποτελεί και τον βασικότερο περιορισμό της έρευνας.
Φυσική περιγραφή 109 σ. ; 30 εκ.
Γλώσσα Ελληνικά
Θέμα Decoding
Elementary school
Meta-analysis
Oral reading fluency
Phonology
Reading comprehension
Reading difficulties
Reading interventions
Αναγνωστική ευχέρεια
Αναγνωστική κατανόηση
Αποκωδικοποίηση
Δημοτικό
Δυσκολίες στην ανάγνωση
Μετα-ανάλυση
Παρεμβάσεις στην ανάγνωση
Φωνολογία
Ημερομηνία έκδοσης 2022-09-22
Συλλογή   Σχολή/Τμήμα--Σχολή Επιστημών Αγωγής--Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
  Τύπος Εργασίας--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
Μόνιμη Σύνδεση https://elocus.lib.uoc.gr//dlib/b/1/3/metadata-dlib-1675943379-292794-12034.tkl Bookmark and Share
Εμφανίσεις 277

Ψηφιακά τεκμήρια
No preview available

Δεν έχετε δικαιώματα για να δείτε το έγγραφο.
Δεν θα είναι διαθέσιμο έως: 2024-10-24