Your browser does not support JavaScript!

Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης

Τρέχουσα Εγγραφή: 1 από 101

Πίσω στα Αποτελέσματα Προηγούμενη σελίδα
Επόμενη σελίδα
Προσθήκη στο καλάθι
[Προσθήκη στο καλάθι]
Κωδικός Πόρου 000427849
Τίτλος Η ανάπτυξη της φωνολογικής επίγνωσης και του λεξιλογίου σε παιδιά προσχολικής ηλικίας μέσω ΤΠΕ / Ματσούκα Πολυξένη.
Άλλος τίτλος The development of phonological awareness and vocabulary in preschool children through ICT
Συγγραφέας Ματσούκα, Πολυξένη
Σύμβουλος διατριβής Χλαπάνα Ελισσάβετ
Περίληψη Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν να ερευνήσει την επίδραση της Τεχνολογίας των Πληροφοριών και της Επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην ανάπτυξη της φωνολογικής επίγνωσης και του λεξιλογίου σε παιδιά προσχολικής ηλικίας (3-5 ετών). Για τη διερεύνηση του σκοπού και τον έλεγχο των ερευνητικών υποθέσεων ακολουθήθηκε η μέθοδος πειραματικού σχεδιασμού. Το δείγμα επιλέχθηκε με τη τεχνική της βολικής δειγματοληψίας, εφόσον τα τμήματα που θα συμμετείχαν στην έρευνα ήταν από το περιβάλλον εργασίας του ερευνητή. Το δείγμα της έρευνας ήταν 59 παιδιά ηλικίας 3,5-5 ετών από τα οποία 26 ήταν αγόρια και 33 κορίτσια. Φοιτούσαν σε Ιδιωτικό Σχολείο του Νομού Ηρακλείου το ακαδημαϊκό έτος 2018-2019. Στην έρευνα συμμετείχαν 2 τμήματα του Παιδικού και 2 τμήματα του Προνηπιαγωγείου. Τα τμήματα χωρίστηκαν σε 1 τμήμα Παιδικού και 1 τμήμα Προνηπιαγωγείου για την πειραματική ομάδα και αντίστοιχα το άλλο τμήμα του Παιδικού και του Προνηπιαγωγείου αποτέλεσε την ομάδα ελέγχου. Για τη συλλογή δεδομένων χορηγήθηκαν σταθμισμένα τεστ στα παιδιά ως προέλεγχος και μετέλεγχος. Στην έρευνα τα παιδιά, όσον αφορά τη φωνολογική επίγνωση αξιολογήθηκαν στη ρίμα και στη συλλαβή. Εκτός από τη φωνολογική επίγνωση, τα παιδιά αξιολογήθηκαν στο γενικό και ειδικό λεξιλόγιο. Το γενικό λεξιλόγιο αξιολογήθηκε με ένα σταθμισμένο κριτήριο και το ειδικό λεξιλόγιο αξιολογήθηκε με ένα κριτήριο που σχεδιάστηκε από την ερευνήτρια για τις ανάγκες της έρευνας. Η παρέμβαση έγινε με τη χρήση νέων τεχνολογιών από τα παιδιά. Στη φωνολογική επίγνωση και στο λεξιλόγιο μετά το προέλεγχο ακολούθησε η παρέμβαση μέσω του υπολογιστή, και ο μετέλεγχος που έγινε με τη επαναχορήγηση των ίδιων τεστ. Τα αποτελέσματα έδειξαν για τη φωνολογική χορήγηση ότι το πρόγραμμα δεν βελτίωσε τις επιδόσεις των παιδιών. Όσον αφορά, το λεξιλόγιο, η παρέμβαση μέσω των νέων τεχνολογιών βελτίωσε ισχυρά στατιστικά σημαντικά τις επιδόσεις των παιδιών.
Φυσική περιγραφή 165 σ. : πιν. ; 30 εκ.
Γλώσσα Ελληνικά
Θέμα ICT
Phonological awareness
Preschool education
Vocabulary
Λεξιλόγιο
Προσχολική εκπαίδευση
ΤΠΕ
Φωνολογική επίγνωση
Ημερομηνία έκδοσης 2019-12-18
Συλλογή   Σχολή/Τμήμα--Σχολή Επιστημών Αγωγής--Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
  Τύπος Εργασίας--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
Μόνιμη Σύνδεση https://elocus.lib.uoc.gr//dlib/8/6/4/metadata-dlib-1580799120-307934-24950.tkl Bookmark and Share
Εμφανίσεις 12

Ψηφιακά τεκμήρια
No preview available

Δεν έχετε δικαιώματα για να δείτε το έγγραφο.
Δεν θα είναι διαθέσιμο έως: 2022-01-17