Your browser does not support JavaScript!

Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης

Τρέχουσα Εγγραφή: 1 από 92

Πίσω στα Αποτελέσματα Προηγούμενη σελίδα
Επόμενη σελίδα
Προσθήκη στο καλάθι
[Προσθήκη στο καλάθι]
Κωδικός Πόρου 000425749
Τίτλος Οι επιμορφωτικές ανάγκες των προϊσταμένων νηπιαγωγείων και των διευθυντών δημοτικών σχολείων, σχετικά με την οργάνωση και τη διοίκηση της σχολικής μονάδας : η περίπτωση του Ν. Ηρακλείου / Σαββίδου Πολυξένη.
Συγγραφέας Σαββίδου, Πλυξένη
Σύμβουλος διατριβής Οικονομίδης Βασίλης
Μέλος κριτικής επιτροπής Ελυθεράκης Θεόδωρος
Χατζηστεφανίδου Σοφία
Περίληψη Η παρούσα εργασία διερευνά τις επιμορφωτικές ανάγκες προϊσταμένων και διευθυντών νηπιαγωγείων και δημοτικών σχολείων του Νομού Ηρακλείου, ως προς την οργάνωση και τη διοίκηση της σχολικής μονάδας, όπως τις αντιλαμβάνονται οι ίδιοι. Επίσης, εξετάζει αν ο κλάδος των συμμετεχόντων (ΠΕ60-ΠΕ70) και τα έτη προϋπηρεσίας σε θέση ευθύνης, ως μεταβλητές, επηρεάζουν τις αναφορές τους. Οι συνεντεύξεις διενεργήθηκαν σε δύο φάσεις. Η πρώτη έλαβε χώρα τον Δεκέμβριο του 2018 και η δεύτερη τον Ιούνιο του 2019. Συμμετείχαν σ’ αυτήν δεκατέσσερις προϊσταμένες και δεκατέσσερις διευθυντές, οι οποίοι υπηρετούν σε δημόσια νηπιαγωγεία και δημοτικά σχολεία, αντίστοιχα, του νομού Ηρακλείου. Κατά την ερευνητική διαδικασία επιλέχθηκε η ποιοτική προσέγγιση. Το δείγμα ήταν ευκολίας, ενώ το ερευνητικό εργαλείο το οποίο χρησιμοποιήθηκε για τη συλλογή των δεδομένων ήταν η ημιδομημένη συνέντευξη. Πριν τη διεξαγωγή των συνεντεύξεων, οι συμμετέχοντες ενημερώθηκαν για τον σκοπό της έρευνας καθώς και για την ηχογράφηση της συνέντευξης. Οι ερωτήσεις κινήθηκαν γύρω από έξι άξονες: α) δημογραφικά χαρακτηριστικά, β) αποτίμηση της έως τώρα επιμόρφωσης στην οργάνωση και διοίκηση της εκπαίδευσης, γ) αναγκαιότητα επιμόρφωσης, δ) περιεχόμενο ιδανικού επιμορφωτικού προγράμματος ε) απόψεις ως προς την αποδοτικότερη μορφή επιμόρφωσης και στ) κίνητρα συμμετοχής. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας προκύπτει έντονα η ανάγκη για επιμόρφωση, στην οργάνωση και διοίκηση της σχολικής μονάδας, τόσο των προϊσταμένων νηπιαγωγείων, όσο και των διευθυντών δημοτικών σχολείων. Ωστόσο, προκύπτει ότι λίγοι απ’ αυτούς έχουν συμμετάσχει σε επιμορφωτικά προγράμματα σχετικά με την οργάνωση και με τη διοίκηση της σχολικής μονάδας και όλοι συμφωνούν ότι παρόλο που έχουν συμμετάσχει οι γνώσεις που απέκτησαν μ’ αυτόν τον τρόπο ήταν ελλιπείς. Αναφορικά με το περιεχόμενο της επιμόρφωσης, που θα ήθελαν να λάβουν, συμφωνούν στην εκπαιδευτική νομοθεσία, στη διοίκηση και λειτουργία του σχολείου, στην οργάνωση του αρχείου της σχολικής μονάδας και στη γνώση για το χειρισμό των πληροφοριακών συστημάτων. Επιπλέον, οι διευθυντές δημοτικών σχολείων με μεγάλη διοικητική εμπειρία αναδεικνύουν τη σημαντικότητα της επιμόρφωσης σχετικά με τη διαχείριση συγκρούσεων. Αποδοτικότερη μορφή, θεωρούν κατά πλειοψηφία, εκείνη την επιμόρφωση η οποία θα γίνεται στην αρχή του σχολικού έτους ή όποτε προκύπτει ανάγκη, σε κατάλληλη αίθουσα κάποιου σχολείου, πρωινές ώρες, εντός του διδακτικού ωραρίου, με διάρκεια λίγων ημερών, υποχρεωτικό χαρακτήρα, διά ζώσης και θα πραγματοποιείται από κάποιο στέλεχος της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας. Τέλος, οι μεταβλητές που ορίστηκαν φάνηκε ότι επηρεάζουν τις αναφορές των συμμετεχόντων.
Φυσική περιγραφή 126 σ. ; 30 εκ.
Γλώσσα Ελληνικά
Θέμα Education
Organization and administration.
Principals
School directors
Διευθυντές
Επιμόρφωση
Οργάνωση και διοίκηση σχολικής μονάδας
Προϊσταμένες
Ημερομηνία έκδοσης 2019-10-23
Συλλογή   Σχολή/Τμήμα--Σχολή Επιστημών Αγωγής--Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
  Τύπος Εργασίας--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
Μόνιμη Σύνδεση https://elocus.lib.uoc.gr//dlib/9/d/d/metadata-dlib-1573033928-938520-1960.tkl Bookmark and Share
Εμφανίσεις 9

Ψηφιακά τεκμήρια
No preview available

Προβολή Εγγράφου
Εμφανίσεις : 0