Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
Τρέχουσα Εγγραφή: 110 από 300
|
Κωδικός Πόρου |
000450003 |
Τίτλος |
Ο διευθυντής - ηγέτης και ο ρόλος του στη διαμόρφωση μιας αποτελεσματικής σχολικής μονάδας : απόψεις εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας |
Άλλος τίτλος |
The principal as a leader and his role in formatting an effecient school unit : opinions of elementary school teachers |
Συγγραφέας
|
Καστρινάκη, Αναστασία
|
Σύμβουλος διατριβής
|
Αργυροπούλου Ελευθερία
|
Μέλος κριτικής επιτροπής
|
Ελευθεράκης Θεόδωρος
Οικονομίδης Βασίλης
|
Περίληψη |
Σε μια συνεχώς μεταβαλλόμενη περίοδο σε σχέση με τις υποχρεώσεις και τα καθήκοντα
των εκπαιδευτικών και των στελεχών της εκπαίδευσης, δημιουργούνται αναμφίβολα,
πολλά ερευνητικά ερωτήματα. Βασικός στόχος της παρούσας έρευνας είναι η αναζήτηση
των απόψεων των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης σχετικά με το πώς θα
πρέπει να είναι ο ιδανικός διευθυντής - ηγέτης, ποια θα πρέπει να είναι τα
χαρακτηριστικά που θα τον διακρίνουν σε επαγγελματικό και προσωπικό επίπεδο και
ποιες δεξιότητες, ικανότητες και γνώσεις πρέπει να διαθέτει, έτσι ώστε να διαμορφώσει
μια αποτελεσματική σχολική μονάδα.
Επιπλέον πεδίο έρευνας, τα δημογραφικά χαρακτηριστικά, που θα πρέπει να διακρίνουν
τους διευθυντές - ηγέτες, όπως η ηλικία, το φύλο, η εμπειρία, καθώς και η συγκρότηση
της προσωπικότητας τους, προκειμένου να καθοδηγήσουν και να διοικήσουν
αποτελεσματικά μια σχολική μονάδα.
Η ερευνητική μέθοδος που υιοθετήθηκε ήταν η ποιοτική έρευνα. Για τη συλλογή των
δεδομένων πραγματοποιήθηκαν 21 συνεντεύξεις σε εκπαιδευτικούς διαφόρων
ειδικοτήτων με τη χρήση ημιδομημένου πρωτοκόλλου. Οι συνεντεύξεις έλαβαν χώρα τον
Φεβρουάριο του 2022. Η ανάλυση των δεδομένων έγινε με τη μέθοδο της θεματικής
ανάλυσης. Τα στοιχεία που προέκυψαν από την ανάλυση των συνεντεύξεων είναι
εξαιρετικά ενδιαφέροντα και καταδεικνύουν τις διαφορετικές απόψεις που υφίστανται,
αλλά και τη γενική αποδοχή της σπουδαιότητας του ρόλου του διευθυντή-ηγέτη για την
εύρυθμη και αποτελεσματική λειτουργία της σχολικής μονάδας. Από την διεξαχθείσα
έρευνα προέκυψε το συμπέρασμα ότι οι διευθυντές των σχολικών μονάδων επηρεάζουν
με ποικίλους τρόπους την αποτελεσματικότητά των σχολείων και έχουν πρωταγωνιστικό
ρόλο στο πώς διαμορφώνεται η κατάσταση μέσα σε αυτά. Ειδικότερα, διαπιστώθηκε ότι
τόσο τα δημογραφικά δεδομένα των διευθυντών, όσο και τα στοιχεία της
προσωπικότητάς τους, μπορούν να καθορίσουν, σε μικρότερο ή μεγαλύτερο βαθμό, την
αποτελεσματικότητα του σχολείου.
Τέλος, κατέστη σαφές ότι τα υποψήφια στελέχη της εκπαίδευσης είναι απαραίτητο να
επιμορφώνονται σε θέματα εκπαίδευσης και διοίκησης προκειμένου να επιτυγχάνονται οι
στόχοι της σχολικής μονάδας.
|
Φυσική περιγραφή |
101 σ. ; 30 εκ. |
Γλώσσα |
Ελληνικά |
Θέμα |
Demographics |
|
Personality |
|
Principal-leader |
|
School efficiency |
|
Αποτελεσματικότητα σχολικής μονάδας |
|
Δημογραφικά στοιχεία |
|
Διευθυντής-ηγέτης |
|
Προσωπικότητα |
Ημερομηνία έκδοσης |
2022 |
Συλλογή
|
Σχολή/Τμήμα--Σχολή Επιστημών Αγωγής--Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
|
|
Τύπος Εργασίας--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
|
Μόνιμη Σύνδεση |
https://elocus.lib.uoc.gr//dlib/8/8/5/metadata-dlib-1658384690-771889-28906.tkl
|
Εμφανίσεις |
449 |