Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
Εντολή Αναζήτησης : Συγγραφέας="Στραταριδάκη"
Και Συγγραφέας="Άννα"
Τρέχουσα Εγγραφή: 141 από 301
|
Κωδικός Πόρου |
000441146 |
Τίτλος |
Διαχείρηση συγκρούσεων μεταξύ εκπαιδευτικών σε νηπιαγωγεία : ο ρόλος της προϊσταμένης και της διαμεσολάβησης τρίτων |
Άλλος τίτλος |
Conflict management arnong teachers & the principsl's of nursery schooks |
Συγγραφέας
|
Περάκη Μακρή, Μαρία
|
Σύμβουλος διατριβής
|
Οικονομίδης Βασίλης
|
Μέλος κριτικής επιτροπής
|
Αργυροπούλου Ελευθερία
Ελευθεράκης Θεόδωρος
|
Περίληψη |
Οι συγκρούσεις μεταξύ των εκπαιδευτικών στις μικρές σχολικές μονάδες όπως τα νηπιαγωγεία αποτελούν συχνό φαινόμενο σύμφωνα με την βιβλιογραφία αλλά και σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνάς μας . Ο σκοπός της παρούσας μελέτης είναι η αποσαφήνιση των βασικών και συχνότερων αιτιών των συγκρούσεων, η ανάδειξη των κυριότερων συνεπειών τους στους εκπαιδευτικούς και στις σχολικές μονάδες καθώς και η διερεύνηση των τρόπων αντιμετώπισης και διαχείρισης των συγκρούσεων από τις νηπιαγωγούς, τις προϊσταμένες των σχολικών μονάδων και από την διαμεσολάβηση τρίτων-ανωτέρων. Πραγματοποιήθηκε ποιοτική έρευνα με την μέθοδο της ημιδομημένης συνέντευξης σε δεκατέσσερις νηπιαγωγούς αστικών – ημιαστικών περιοχών του Ηρακλείου Κρήτης, το σχολικό έτος 2019-20. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι οι συγκρούσεις είναι συχνό φαινόμενο, κυρίως με τις προϊσταμένες, σε προηγούμενα σχολεία που έχουν εργαστεί οι νηπιαγωγοί και ότι στις περισσότερες περιπτώσεις, αυτός ήταν ο λόγος αποχώρησής τους από το συγκεκριμένο νηπιαγωγείο. Ο ρόλος των προϊσταμένων παρουσιάζεται ως παρεμβατικός και το στυλ ηγεσίας, στις περισσότερες περιπτώσεις, αυταρχικό. Οι συνέπειες των συγκρούσεων είναι αρνητικές και επηρεάζουν την ψυχολογία, τις συναδελφικές σχέσεις, την εργασιακή απόδοση και την προσωπική και οικογενειακή ζωή των νηπιαγωγών αλλά, σε αρκετές περιπτώσεις και την γενικότερη λειτουργία της σχολικής μονάδας. Ο διάλογος και η προσπάθεια συμβιβασμού δεν αποφέρουν συνήθως τα επιδιωκόμενα αποτελέσματα. Ο σύλλογος διδασκόντων δεν επιτελεί πάντα τον ρόλο που θα έπρεπε, ενώ οι ώρες πραγματοποίησής του, αποτελούν θέμα περαιτέρω διαφωνιών μεταξύ των εκπαιδευτικών . Η διαμεσολάβηση των ανωτέρων άλλοτε βοηθά και άλλοτε όχι στην επίλυση των συγκρούσεων. Οι προτάσεις των συμμετεχουσών νηπιαγωγών αφορούν την επιμόρφωση των προϊσταμένων των νηπιαγωγείων σε διοικητικά θέματα, σε θέματα διαχείρισης συγκρούσεων, δυναμικής της ομάδας και την ευρύτερη επιμόρφωση και υποστήριξη όλων των εκπαιδευτικών των νηπιαγωγείων με την σύσταση φορέα συμβουλευτικής υποστήριξης και την πρόσληψη ψυχολόγου στις σχολικές μονάδες.
|
Φυσική περιγραφή |
207 σ. ; 30 εκ. |
Γλώσσα |
Ελληνικά |
Θέμα |
Conflict arnong nursery teachers |
|
Conflict management |
|
Role of principal |
|
Διαμεσολάβηση |
|
Διαχείρηση συγκρούσεων |
|
Ρόλος προϊσταμένης |
|
Συγκρούσεις εκπαιδευτικών |
Ημερομηνία έκδοσης |
2021 |
Συλλογή
|
Σχολή/Τμήμα--Σχολή Επιστημών Αγωγής--Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
|
|
Τύπος Εργασίας--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
|
Μόνιμη Σύνδεση |
https://elocus.lib.uoc.gr//dlib/7/7/1/metadata-dlib-1626693997-508322-20066.tkl
|
Εμφανίσεις |
396 |