Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
Τρέχουσα Εγγραφή: 21 από 325
|
Κωδικός Πόρου |
000466355 |
Τίτλος |
Οι απόψεις των εκπαιδευτικών προσχολικής ηλικίας για τη συνεισφορά των ΤΠΕ στην περιβαλλοντική εκπαίδευση / Μπλαβάκη Ουρανία. |
Άλλος τίτλος |
The views of preschool teachers on the contribution of ICT in environmental education |
Συγγραφέας
|
Μπλαβάκη, Ουρανία
|
Σύμβουλος διατριβής
|
Καλογιαννάκης Μιχαήλ
|
Μέλος κριτικής επιτροπής
|
Παπαδάκης Σταμάτης
|
Περίληψη |
Οι Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών (ΤΠΕ) είναι μορφές τεχνολογίας που ενισχύουν τη μάθηση και τις εμπειρίες των μικρών παιδιών. Όταν οι εκπαιδευτικοί τις ενσωματώνουν με επιτυχία χρησιμοποιώντας υπολογιστές, tablet, βίντεο, διαδραστικούς πίνακες, ψηφιακά παιχνίδια κ.α. ως στοχευμένα εργαλεία, μπορούν να βελτιώνουν την ποιότητα της διδασκαλίας και της μάθησης προσφέροντας μία συναρπαστική και επιτυχημένη εμπειρία στους μαθητές. Παράλληλα, οι περιβαλλοντικές συνθήκες σε ολόκληρο τον κόσμο συνεχίζουν να επιδεινώνονται με ανησυχητικό ρυθμό λόγω ενός πολύπλοκου πλέγματος κοινωνικοοικολογικών προκλήσεων που περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων την κλιματική αλλαγή, τη ρύπανση του αέρα, την απώλεια της βιοποικιλότητας κα. Οι επιστήμονες τονίζουν τη σημασία των υγιών, λειτουργικών και ανθεκτικών οικοσυστημάτων απαραίτητων για όλα τα όντα συμπεριλαμβανομένων και των ανθρώπων. Για να υπάρξουν αλλαγές που θα μπορούσαν να μετασχηματίσουν τις ανθρώπινες συμπεριφορές θα πρέπει να γίνει ενημέρωση και εκπαίδευση των ανθρώπων από μικρή ηλικία ξεκινώντας από τους μαθητές του νηπιαγωγείου. Με την αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών στη διδασκαλία της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης επιτυγχάνεται μεταξύ άλλων και η ενεργοποίηση του ενδιαφέροντος των μαθητών αλλά και η αποτελεσματικότερη ενημέρωση και μάθηση.
Στην παρούσα μελέτη ερευνήθηκαν οι απόψεις 105 εκπαιδευτικών προσχολικής ηλικίας για τη συνεισφορά των ΤΠΕ στην Περιβαλλοντική Εκπαίδευση. Το ερευνητικό εργαλείο που χρησιμοποιήθηκε ήταν το ερωτηματολόγιο, το οποίο διανεμήθηκε στους εκπαιδευτικούς μέσω Google Forms. Τα ερευνητικά ερωτήματα αφορούσαν στις γνώσεις και στις απόψεις των εκπαιδευτικών σχετικά με την ΠΕ και τις ΤΠΕ καθώς και στη συχνότητα χρήσης και στα μέσα των ΤΠΕ κατά τη διάρκεια των διδακτικών παρεμβάσεων. Ακόμη, ερευνήθηκαν οι παράγοντες που επηρεάζουν την ομαλή προσθήκη των ΤΠΕ στη διδασκαλία της ΠΕ αλλά και τα αποτελέσματα που φέρει αυτή η ενσωμάτωση. Η έρευνα έδειξε πως η συνεισφορά των ΤΠΕ στην ΠΕ είχε θετικά αποτελέσματα προς τους μαθητές με εκείνα τα οποία ξεχώρισαν να είναι η ενεργός συμμετοχή τους, η αύξηση του ενδιαφέροντός τους, η ανάπτυξη ομαδοσυνεργατικού πνεύματος και η κινητοποίηση του αδύναμου μαθητή. Παρόλ’ αυτά, αν και οι εκπαιδευτικοί επισήμαναν κάποιες δυσκολίες στη χρήση των ΤΠΕ στην διδασκαλία τους, όπως είναι η έλλειψη υλικοτεχνικής υποδομής και η έλλειψη χρόνου, απ’ την άλλη μεριά επισήμαναν επίσης και το πόσο σημαντική και αποτελεσματική είναι η συνεισφορά τους στη διδασκαλία της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης.
|
Φυσική περιγραφή |
[92] σ. : πιν. ; 30 εκ. |
Γλώσσα |
Ελληνικά |
Θέμα |
Environmental education |
|
ICT |
|
Primary education |
|
Teachers' views |
|
Απόψεις εκπαιδευτικών |
|
Περιβαλλοντική εκπαίδευση |
|
Πρωτοβάθμια εκπαίδευση |
|
ΤΠΕ |
Ημερομηνία έκδοσης |
2024 |
Συλλογή
|
Σχολή/Τμήμα--Σχολή Επιστημών Αγωγής--Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
|
|
Τύπος Εργασίας--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
|
Μόνιμη Σύνδεση |
https://elocus.lib.uoc.gr//dlib/4/d/5/metadata-dlib-1721809084-228037-4298.tkl
|
Εμφανίσεις |
53 |