Your browser does not support JavaScript!

Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης

Τρέχουσα Εγγραφή: 25 από 297

Πίσω στα Αποτελέσματα Προηγούμενη σελίδα
Επόμενη σελίδα
Προσθήκη στο καλάθι
[Προσθήκη στο καλάθι]
Κωδικός Πόρου 000454984
Τίτλος Απόψεις εκπαιδευτικών-εμψυχωτών/τριών για τη συμβολή του Θεατρικού Παιχνιδιού στην κοινωνική αλληλεπίδραση παιδιών με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος
Άλλος τίτλος The opinions of educators-animators about the contribution of the Theatrical Play to social interaction between children with ASD
Συγγραφέας Μπερτάκη, Γραμματική
Σύμβουλος διατριβής Κυπριωτάκη Μαρία
Μέλος κριτικής επιτροπής Κορνηλάκη Αικατερίνη
Μαρκοδημητράκη Μαρία
Περίληψη Η διδασκαλία κοινωνικών δεξιοτήτων σε παιδιά με Διαταραχές Αυτιστικού Φάσματος (ΔΑΦ) αποτελεί πρόκληση για τους/τις εκπαιδευτικούς-εμψυχωτές/τριες, καθώς πρέπει να εντοπίσουν, να ερμηνεύσουν, να ‘αναπαραγάγουν’ τις κοινωνικές συμπεριφορές και να στοχεύσουν σε συγκεκριμένους αναπτυξιακούς τομείς, γεγονός που απαιτεί τον σχεδιασμό κατάλληλων προγραμμάτων. Το Θεατρικό Παιχνίδι φαίνεται να αποτελεί μια ψυχαγωγική και παιδαγωγική τεχνική που χρησιμοποιούν οι εκπαιδευτικοί-εμψυχωτές/τριες στην προσχολική και σχολική ηλικία, με σκοπό να βοηθήσουν τους/τις μαθητές/τριες με ΔΑΦ να αναπτύξουν κοινωνικές δεξιότητες. Ευρήματα ερευνών σχετικά με τη συμβολή των προγραμμάτων Θεατρικού Παιχνιδιού σε παιδιά με ΔΑΦ έδειξαν βελτίωση των κοινωνικών και συναισθηματικών δεξιοτήτων, μείωση του άγχους, βελτίωση της επικοινωνιακής συμπεριφοράς, ενίσχυση της εμπιστοσύνης και οικοδόμηση της κοινωνικής επικοινωνίας. Ωστόσο, υπάρχουν έρευνες που δείχνουν ότι οι εκπαιδευτικοί διστάζουν να χρησιμοποιήσουν το Θεατρικό Παιχνίδι ως εργαλείο και αμφιβάλλουν για τη συμβολή του τόσο σε παιδιά τυπικής ανάπτυξης, όσο και σε παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν να διερευνήσει τις απόψεις εκπαιδευτικών-εμψυχωτών/τριών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, γενικής ή ειδικής αγωγής για τη συμβολή του Θεατρικού Παιχνιδιού στην κοινωνική αλληλεπίδραση παιδιών με ΔΑΦ. Στην έρευνα συμμετείχαν 124 εκπαιδευτικοί-εμψυχωτές/τριες Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, γενικής ή ειδικής αγωγής, με γνώσεις Θεατρικού Παιχνιδιού, προερχόμενες είτε από σχολή είτε από κάποιο επιμορφωτικό σεμινάριο. Επειδή η βιβλιογραφία γύρω από τη θεματική του Θεατρικού Παιχνιδιού για παιδιά με ΔΑΦ είναι περιορισμένη, κατασκευάστηκε ένα ερωτηματολόγιο, το οποίο περιλάμβανε ερωτήσεις που διερευνούν τις αντιλήψεις των εκπαιδευτικών για την αξιοποίηση του Θεατρικού Παιχνιδιού ως εργαλείου ανάπτυξης κοινωνικών δεξιοτήτων των μαθητών/τριών με ΔΑΦ στην εκπαιδευτική διαδικασία, το οποίο περιλαμβάνει την αυτοσχέδια Κλίμακα Χρήσης Θεατρικού Παιχνιδιού στην Εκπαιδευτική Διαδικασία για παιδιά με ΔΑΦ (Μπερτάκη, Κυπριωτάκη, Μαρκοδημητράκη, & Κορνηλάκη, 2022). Το κύριο συμπέρασμα που προκύπτει από τη συγκεκριμένη έρευνα είναι ότι οι 124 εκπαιδευτικοί-εμψυχωτές/τριες συμφωνούν ότι το Θεατρικό Παιχνίδι συμβάλλει στην ενίσχυση της κοινωνικής αλληλεπίδρασης μεταξύ μαθητών/τριών με ΔΑΦ και μαθητών/τριών τυπικής ανάπτυξης, ωστόσο η συχνότητα χρήσης του φαίνεται να καθορίζεται από την υψηλότερη τεχνογνωσία τους για το Θεατρικό Παιχνίδι.
Φυσική περιγραφή 143 σ. ; 30 εκ.
Γλώσσα Ελληνικά
Θέμα Autistic Disorder Spectrum
Educator-animator
Social interaction
Theatrical Play
Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος
Εκπαιδευτικός-εμψυχωτής/τρια
Θεατρικό Παιχνίδι
Κοινωνική αλληλεπίδραση
Ημερομηνία έκδοσης 2023-02-15
Συλλογή   Σχολή/Τμήμα--Σχολή Επιστημών Αγωγής--Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
  Τύπος Εργασίας--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
Μόνιμη Σύνδεση https://elocus.lib.uoc.gr//dlib/8/e/b/metadata-dlib-1682420198-981810-21515.tkl Bookmark and Share
Εμφανίσεις 395

Ψηφιακά τεκμήρια
No preview available

Κατέβασμα Εγγράφου
Προβολή Εγγράφου
Εμφανίσεις : 6