Your browser does not support JavaScript!

Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης

Τρέχουσα Εγγραφή: 131 από 301

Πίσω στα Αποτελέσματα Προηγούμενη σελίδα
Επόμενη σελίδα
Προσθήκη στο καλάθι
[Προσθήκη στο καλάθι]
Κωδικός Πόρου 000451320
Τίτλος Ανάπτυξη & Αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας ενός Πιλοτικού Προγράμματος Παρέμβασης με αξιοποίηση των ΤΠΕ για την αλλαγή των στάσεων των μαθητών τυπικής ανάπτυξης Γ΄ Δημοτικού προς τους συνομηλίκους τους με ΕΕΑ
Άλλος τίτλος Development and Evaluation of the effectiveness of a Pilot Intervention Program that utilizes the information and communications technology (ICTS) to change the attitudes of 3rd grade primary school pupils towards their peers with special educational needs (SEN)
Συγγραφέας Γεωργομή, Ευαγγελία
Σύμβουλος διατριβής Κυπριωτάκη Μαρία
Μέλος κριτικής επιτροπής Ζαράνης Νικόλαος
Λιναρδράκης Μιχάλης
Περίληψη Παρά την προώθηση της Συμπερίληψης, με σκοπό την ανάπτυξη κοινωνικών αλληλεπιδράσεων μεταξύ παιδιών με τυπική ανάπτυξη (ΤΑ) και παιδιών με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες (ΕΕΑ), υπάρχει αυξανόμενη ανησυχία ότι πολλά από τα παιδιά με ΕΕΑ που φοιτούν σε γενικά εκπαιδευτικά περιβάλλοντα αισθάνονται κοινωνικά απομονωμένα (Tavares, 2011). Η ύπαρξη αρνητικών στάσεων απέναντι στα παιδιά με EEA και οι περιορισμένες φιλικές τους σχέσεις, έχει απασχολήσει πολλούς ερευνητές. Αναντίρρητα, οι στάσεις, οι προθέσεις και οι συμπεριφορές των μαθητών με τυπική ανάπτυξη (ΤΑ) απέναντι στους συνομηλίκους τους με αναπηρία ή/και Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες (ΕΕΑ) είναι ιδιαίτερα σημαντική για την αρμονική συνύπαρξή τους στο σχολικό περιβάλλον και την επιτυχή εφαρμογή της συμπεριληπτικής εκπαίδευσης. Σκοπός της προτεινόμενης μελέτης είναι να διερευνηθούν οι στάσεις των μαθητών Γ΄ Δημοτικού με τυπική ανάπτυξη (ΤΑ) απέναντι στους μαθητές με ΕΕΑ και να προσδιοριστεί αν ένα Πιλοτικό Πρόγραμμα Παρέμβασης που αξιοποιεί τις ΤΠΕ και περιλαμβάνει συνδυασμό δραστηριοτήτων ενημερωτικού χαρακτήρα και προσομοίωσης, μπορεί να ευαισθητοποιήσει τους συμμετέχοντες και να έχει θετικό αντίκτυπο στις στάσεις τους απέναντι στους μαθητές με ΕΕΑ και τη συμπερίληψή τους σε γενικά εκπαιδευτικά περιβάλλοντα. Οι συμμετέχοντες της έρευνας ήταν 40 μαθητές τυπικής ανάπτυξης που προέρχονταν από δύο (2) τμήματα Γ΄ Δημοτικού του δήμου Ρεθύμνου και συνεκπαιδεύονταν κατά το σχολικό έτος 2020-2021 σε σχολικά περιβάλλοντα όπου φοιτούν μαθητές με ΕΕΑ (που έχουν διάγνωση από επίσημο φορέα). Το δείγμα χωρίστηκε σε 2 ομάδες, την πειραματική ομάδα (1 τμήμα με 20 μαθητές) και την ομάδα ελέγχου (1 τμήμα με 20 μαθητές), ενώ η διδακτική παρέμβαση εφαρμόστηκε μόνο στην πειραματική ομάδα. Για την συλλογή των δεδομένων χρησιμοποιήθηκε η κλίμακα Chedoke McMaster Attitudes Toward Children with Handicaps Scale (CATCH), που απαντήθηκε δύο φορές από κάθε μαθητή, δηλαδή μία βδομάδα πριν την εφαρμογή του προγράμματος παρέμβασης και μία βδομάδα μετά. Μετά την συγκέντρωση των δεδομένων, ακολούθησε καταγραφή και στατιστική ανάλυσή τους, προκειμένου να προσδιοριστούν τα αποτελέσματα. Από τις αναλύσεις των αποτελεσμάτων προέκυψε ότι το Πιλοτικό Πρόγραμμα Παρέμβασης με αξιοποίηση των ΤΠΕ κατάφερε να αλλάξει τη συμπεριφορική διάσταση των στάσεων των μαθητών ΤΑ Γ΄ Δημοτικού απέναντι στους συνομηλίκους τους με ΕΕΑ. Ακόμα, η γνωριμία με παιδία με ΕΕΑ και η ύπαρξη κάποιου ατόμου με ΕΕΑ στο οικογενειακό περιβάλλον φάνηκε να επηρεάζουν τις στάσεις των συμμετεχόντων, ενώ το φύλο δεν αποτελεί παράγοντα που επηρεάζει στατιστικά σημαντικά τις στάσεις τους.
Φυσική περιγραφή 153 σ. ; 30 εκ.
Γλώσσα Ελληνικά
Θέμα Attitudes
Inclusive education
Intervention program
Special educational needs
Typically Developed Children
Παιδιά με ΕΕΑ
Παιδιά με τυπική ανάπτυξη
Πρόγραμμα παρέμβασης
Στάσεις
Συμπερίληψη
Ημερομηνία έκδοσης 2021-09-10
Συλλογή   Σχολή/Τμήμα--Σχολή Επιστημών Αγωγής--Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
  Τύπος Εργασίας--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
Μόνιμη Σύνδεση https://elocus.lib.uoc.gr//dlib/1/b/f/metadata-dlib-1664363281-858215-25808.tkl Bookmark and Share
Εμφανίσεις 234

Ψηφιακά τεκμήρια
No preview available

Κατέβασμα Εγγράφου
Προβολή Εγγράφου
Εμφανίσεις : 2