Your browser does not support JavaScript!

Διδακτορικές διατριβές

Τρέχουσα Εγγραφή: 6 από 20

Πίσω στα Αποτελέσματα Προηγούμενη σελίδα
Επόμενη σελίδα
Προσθήκη στο καλάθι
[Προσθήκη στο καλάθι]
Κωδικός Πόρου 000426835
Τίτλος Η χρήση δεδομένων εναλλακτικής - αυθεντικής αξιολόγησης των μικρών παιδιών στη λήψη αποφάσεων εκπαιδευτικού σχεδιασμού στο νηπιαγωγείο
Άλλος τίτλος The use of assessment data to an alternative-authentic evaluation of preschool children when deciding upon the educational planning
Συγγραφέας Πέκης, Αναστάσιος Η.
Σύμβουλος διατριβής Γουργιώτου Ευθυμία
Μέλος κριτικής επιτροπής Οικονομίδης Βασίλειος
Σακελλαρίου Μαρία
Αμπαρτζάκη Μαρία
Αυγητίδου Σοφία
Ελευθεράκης Θεόδωρος
Μιχαλοπούλου Αικατερίνη
Περίληψη Οι νέες παιδαγωγικές αντιλήψεις και οι σύγχρονες θεωρίες μάθησης δίνουν ιδιαίτερη βαρύτητα στη χρήση νέων τρόπων και μεθόδων αξιολόγησης των παιδιών στο πεδίο της προσχολικής εκπαίδευσης, εστιάζοντας το ενδιαφέρον τους στη διαμόρφωση και υιοθέτηση ενός πλαισίου «αυθεντικής αξιολόγησης». Μέσα σε αυτό το πλαίσιο, σκοπός της παρούσας διδακτορικής διατριβής είναι η μελέτη της εφαρμογής ενός εργαλείου αυθεντικής αξιολόγησης σε παιδιά προσχολικής ηλικίας, το οποίο συνάδει με τις εναλλακτικές μορφές αξιολόγησης, η διερεύνηση του τρόπου σύνδεσης των δεδομένων αξιολόγησης, που προκύπτουν από τη χρήση του, στον εκπαιδευτικό σχεδιασμό αλλά και η αποτύπωση των απόψεων, των στάσεων και της ευρύτερης ανταπόκρισης των γονέων στη διαδικασία της αξιολόγησης των παιδιών προσχολικής ηλικίας. Η συγκεκριμένη έρευνα, μέσα από την ποιοτική μεθοδολογία, αξιοποιεί την έρευνα δράσης και τη μελέτη περίπτωσης, ως κατάλληλες για το σκοπό και τους στόχους της ερευνητικές μεθόδους. Η έρευνα διήρκεσε ένα χρόνο ενώ τα ερευνητικά εργαλεία της αποτέλεσαν το εργαλείο αξιολόγησης Work Sampling System, οι ημιδομημένες συνεντεύξεις που πραγματοποιήθηκαν με γονείς, το ερωτηματολόγιο που συμπληρώθηκε από τους γονείς, η παρατήρηση των παιδιών σε σχέση με το πλαίσιο εφαρμογής της διαδικασίας της εναλλακτικής αξιολόγησης και το ημερολόγιο του ερευνητή-εκπαιδευτικού. Η ανάλυση και η ερμηνεία των ποσοτικών και ποιοτικών δεδομένων βασίστηκε στην περιγραφική στατιστική ανάλυση και στην ανάλυση περιεχομένου. Η ανάλυση των αποτελεσμάτων έδειξε ότι η εφαρμογή της εναλλακτικής αξιολόγησης μπορεί να συμβάλει στη θετική ενίσχυση του αναστοχασμού των συμμετεχόντων εκπαιδευτικών, λειτουργώντας ως ένας υποστηρικτικός μηχανισμός ανατροφοδότησης της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Ειδικότερα, διαπιστώθηκε ότι η αξιοποίηση των δεδομένων μιας εναλλακτικής και αυθεντικής αξιολόγησης μπορεί να συνδράμει θετικά στη λήψη αποφάσεων εκπαιδευτικού σχεδιασμού, αποσκοπώντας στη βελτίωση της επίδοσης των παιδιών και στην αξιολόγηση της διδακτικής και μαθησιακής διαδικασίας. Παράλληλα, διαπιστώθηκε η θετική στάση των γονέων αναφορικά με την αξιολόγηση των παιδιών. Η έρευνα έδειξε πως οι γονείς αντιλαμβάνονται τη σημασία, την αξία και τη συμβολή της αξιολόγησης τόσο στην αναβάθμιση της ποιότητας του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου όσο και στη μαθησιακή εξέλιξη και πρόοδο των μικρών παιδιών. Τα αποτελέσματα της παρούσας έρευνας συζητιούνται στο πλαίσιο της διασύνδεσης της χρήσης των αξιολογικών δεδομένων με τη διαδικασία λήψης αποφάσεων εκπαιδευτικού σχεδιασμού. Η αξία της έρευνας σχετίζεται με μια συγκεκριμένη προοπτική εφαρμογής εναλλακτικών και αυθεντικών προσεγγίσεων αξιολόγησης των μικρών παιδιών και αξιοποίησης των δεδομένων από τους εκπαιδευτικούς κατά τον εκπαιδευτικό τους σχεδιασμό, προκειμένου να βελτιωθούν επαγγελματικά, να διαφοροποιήσουν τις πρακτικές τους και να βελτιώσουν τόσο τις ακαδημαϊκές επιδόσεις των μικρών παιδιών όσο και την αποτελεσματικότητα του εκπαιδευτικού έργου που προσφέρουν.
Φυσική περιγραφή 823σ. : εικ., πιν. ; 30 εκ.
Γλώσσα Ελληνικά
Θέμα Alternative-authentic assessment
Decision making
Educational planning
Feedback
Parents
Preschool education
Reflection
Work sampling system
Αναστοχασμός
Ανατροφοδότηση
Γονείς,
Εκπαιδευτικός σχεδιασμός
Εναλλακτική-αυθεντική αξιολόγηση
Λήψη αποφάσεων
Προσχολική εκπαίδευση
Ημερομηνία έκδοσης 2019-11-27
Συλλογή   Σχολή/Τμήμα--Σχολή Επιστημών Αγωγής--Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης--Διδακτορικές διατριβές
  Τύπος Εργασίας--Διδακτορικές διατριβές
Μόνιμη Σύνδεση https://elocus.lib.uoc.gr//dlib/0/b/e/metadata-dlib-1575963735-817139-5470.tkl Bookmark and Share
Εμφανίσεις 450

Ψηφιακά τεκμήρια
No preview available

Κατέβασμα Εγγράφου
Προβολή Εγγράφου
Εμφανίσεις : 9