Your browser does not support JavaScript!

Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης

Τρέχουσα Εγγραφή: 234 από 438

Πίσω στα Αποτελέσματα Προηγούμενη σελίδα
Επόμενη σελίδα
Προσθήκη στο καλάθι
[Προσθήκη στο καλάθι]
Κωδικός Πόρου 000419256
Τίτλος Development of narrative skills in greek-speaking children with ASD and ADHD
Άλλος τίτλος Ανάπτυξη των αφηγηματικών δεξιοτήτων παιδιών με ΔΑΦ και ΔΕΠ/Υ στην Ελλάδα
Συγγραφέας Φιορέντζη, Κρυσταλλένια
Σύμβουλος διατριβής Μουζάκη Αγγελική
Μέλος κριτικής επιτροπής Μανωλίτσης Γεώργιος
Ράλλη Ασημίνα
Περίληψη Η ανάπτυξη του αφηγηματικού λόγου έχει συνδεθεί με τις κοινωνικές δεξιότητες και την ακαδημαϊκή επίδοση. Η αφήγηση αποτελεί μέρος της καθημερινής ζωής των παιδιών. Αυτό έχει οδηγήσει τους ερευνητές στην αξιοποίηση της αφήγησης για την αξιολόγηση των αναπτυξιακών διαταραχών. Στην παρούσα εργασία εξετάστηκαν παιδιά με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος (ΔΑΦ) και παιδιά με Διάσπαση Προσοχής/Υπερκινητικότητα (ΔΕΠ/Υ). Οι δυο ομάδες παρουσιάζουν δυσκολίες σε παραμέτρους της μακρο- (π.χ. συνολική οργάνωση, χρονικές και αιτιολογικές συνδέσεις, Θεωρία του Νου) και της μικρο-δομής (π.χ. συντακτικές και γραμματικές παράμετροι της γλώσσας) της αφήγησης, αν και υπάρχουν μεικτά ερευνητικά δεδομένα. Στην παρούσα έρευνα τα δεδομένα προήλθαν από μια ευρύτερη έρευνα που χρησιμοποιεί τη συστοιχία αξιολόγησης τουΛογόμετρου (Μουζάκη, Ράλλη, Αντωνίου, Διαμαντή και Παπαϊωάννου, 2017). Πιο συγκεκριμένα, μια δοκιμασία αναδιήγησης και μια δοκιμασία ελεύθερης αφήγησης, χορηγήθηκαν σε παιδιά με ΔΑΦ και ΔΕΠ/Υ και έγιναν αναλύσεις βάσει (α) του γλωσσικού πρωτόκολλου του Λογόμετρου, (β) του μοντέλου των αιτιακών δικτύων και (γ) γλωσσικών χαρακτηριστικών των αφηγήσεων των παιδιών. Σκοπός των αναλύσεων ήταν ο εντοπισμός διαφορών ανάμεσα σε παιδιά με ΔΑΦ και παιδιά με ΔΕΠ/Υ σε σχέση με παιδιά τυπικής ανάπτυξης (ΤΑ). Τα αποτελέσματα έδειξαν σημαντικές διαφορές ανάμεσα στα παιδιά με ΔΕΠ/Υ και την αντίστοιχη ομάδα ΤΑ στη δοκιμασία αναδιήγησης και τη δοκιμασία της ελεύθερης αφήγησης. Στην αναδιήγηση, οι παράμετροι της χρονικής αλληλουχίας, της αναφοράς στο πρόβλημα και η ποιότητα του λεξιλογίου διέφεραν σημαντικά ανάμεσα στα παιδιά με ΔΕΠ/Υ και τα παιδιά ΤΑ. Τα παιδιά με ΔΑΦ και η αντίστοιχη ομάδα ΤΑ παιδιών διέφεραν σημαντικά στην ποιότητα του λεξιλογίου. Στην ελεύθερη αφήγηση, η αναφορά στο πρόβλημα διέφερε σχεδόν σημαντικά ανάμεσα σε παιδιά με ΔΕΠ/Υ και τα αντίστοιχα ΤΑ παιδιά. Σχετικά με το μοντέλο των αιτιακών δικτύων, αυτό εφαρμόστηκε στην ελεύθερη αφήγηση, και βρέθηκε ότι οι ενότητες στόχος-προσπάθεια-αποτέλεσμα καθώς και η χρήση δευτερευόντων στόχων, διέφερε σημαντικά μεταξύ των παιδιών με ΔΕΠ/Υ και των ΤΑ παιδιών. Επιπλέον, τα παιδιά με ΔΕΠ/Υ και ΔΑΦ διέφεραν σημαντικά ως προς τον αριθμό των γεγονότων που παρήγαγαν. Τέλος, η ανάλυση γλωσσικών χαρακτηριστικών στην ελεύθερη αφήγηση έδειξε διαφορές ανάμεσα στις τρεις ομάδες συμμετεχόντων σε περιοχές, όπως οι όροι που έχουν να κάνουν με το χρόνο, τις αιτίες και τους στόχους καθώς και τη Θεωρία του Νου. Διαφορές βρέθηκαν και στους συνδέσμους και την υπόταξη. Σε ορισμένες περιοχές, τα ΤΑ παιδιά είχαν καλύτερη επίδοση, ενώ σε άλλες περιοχές που εξετάστηκαν, τα παιδιά με ΔΕΠ/Υ είχαν την καλύτερη επίδοση συγκριτικά με τις άλλες δυο ομάδες.
Φυσική περιγραφή 105 σ. : εικ., πίν., σχήμ. ; 30 εκ.
Γλώσσα Αγγλικά
Θέμα ADHD
ASD
Logometro
Narrative skills
Αφηγηματικές δεξιότητες
ΔΑΦ
ΔΕΠ/Υ
Λογόμετρο
Ημερομηνία έκδοσης 2018-09
Συλλογή   Σχολή/Τμήμα--Σχολή Επιστημών Αγωγής--Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
  Τύπος Εργασίας--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
Μόνιμη Σύνδεση https://elocus.lib.uoc.gr//dlib/7/0/d/metadata-dlib-1542614956-293803-16547.tkl Bookmark and Share
Εμφανίσεις 358

Ψηφιακά τεκμήρια
No preview available

Κατέβασμα Εγγράφου
Προβολή Εγγράφου
Εμφανίσεις : 8