Your browser does not support JavaScript!

Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης

Εντολή Αναζήτησης : Συγγραφέας="Πανεπιστήμιο"  Και Συγγραφέας="Κρήτης."

Τρέχουσα Εγγραφή: 5 από 433

Πίσω στα Αποτελέσματα Προηγούμενη σελίδα
Επόμενη σελίδα
Προσθήκη στο καλάθι
[Προσθήκη στο καλάθι]
Κωδικός Πόρου 000461407
Τίτλος Σχεδιασμός, ανάπτυξη και αποτίμηση εξ αποστάσεως εκπαιδευτικού υλικού για τη διδασκαλία των λόγων - αναλογιών στα Μαθηματικά της ΣΤ' Δημοτικού
Άλλος τίτλος Design, development and evaluation of distance learning material for teaching proportions and ratios in Mathematics for the 6th Grade
Συγγραφέας Καραλής Γιώργος
Σύμβουλος διατριβής Μανούσου Ευαγγελία
Μέλος κριτικής επιτροπής Μουζάκης Χαράλαμπος
Καρβούνης Λάμπρος
Περίληψη Η διάθεση της τεχνητής νοημοσύνης στο «κοινό», σηματοδότησε την έναρξη μίας νέας εποχής μεγάλων αλλαγών τόσο στο χώρο της επιστήμης όσο και σε επίπεδο κοινωνικό-πολιτισμικό. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η τεχνητή νοημοσύνη ChatGPT τον πρώτο κιόλας μήνα λειτουργίας της, το Νοέμβριο του 2022, είχε αλληλεπιδράσει με 1 εκατομμύριο χρήστες και στους δύο πρώτους μήνες οι χρήστες αυτοί είχαν φτάσει τα 100 εκατομμύρια (Homolak, 2023). Αναμφισβήτητα λοιπόν μπαίνουμε σε μία εποχή που θα επιφέρει όχι μόνο αλλαγές στο χώρο της επιστήμης αλλά στην σύγχρονη κοινωνία στο σύνολό της. Η ένταξη νέων τεχνολογιών στην εκπαίδευση αποτελεί ικανή και αναγκαία συνθήκη για την προετοιμασία και ανάπτυξη των απαραίτητων δεξιοτήτων και ικανοτήτων του σύγχρονου πολίτη στην κοινωνία του σήμερα. Ο εμπλουτισμός του υπάρχοντος εκπαιδευτικού συστήματος με τη μεθοδολογία της ΕξΑΕ και τη δημιουργία ενός υβριδικού μοντέλου μάθησης μπορεί να συμβάλει στην ανάπτυξη ψηφιακών δεξιοτήτων, μεταγνωστικών ικανοτήτων, ικανοτήτων επικοινωνίας και συνεργασίας καθώς και στην ανάπτυξη βασικών ικανοτήτων επιστήμης και τεχνολογίας, απαλείφοντας έτσι φαινόμενα «ψηφιακού δυϊσμού» και τη δημιουργία κοινωνικών ανισοτήτων και διάκρισης πολιτών δύο ταχυτήτων. Πιο συγκεκριμένα στη διδασκαλία των μαθηματικών η ένταξη νέων τεχνολογιών στην εκπαίδευση αποτελεί αντικείμενο μελέτης και έρευνας πολλά χρόνια με θετικά αποτελέσματα σε όλα τα επίπεδα. Ο τρόπος όμως με τον οποίο εντάσσεται η τεχνολογία στην εκπαιδευτική διαδικασία υπό παιδαγωγικούς όρους χωρίς να παραβιάζονται οι βασικές αρχές μάθησης και διδασκαλίας, αποτελεί πλέον το βασικότερο στόχο όλων των ερευνών. Ο τρόπος ο οποίος προτείνεται από την παρούσα εργασία για την παιδαγωγική ένταξη της τεχνολογίας στη διδασκαλία των μαθηματικών είναι το μοντέλο TPACK των Mishra και Koehler (2006) σύμφωνα με το οποίο η σωστή ενσωμάτωση νέων τεχνολογιών στη διδασκαλία των μαθηματικών, μπορεί να επιτευχθεί λαμβάνοντας υπόψιν τις αλληλεπιδράσεις της Παιδαγωγικής Γνώσης, της Τεχνολογικής Γνώσης και της Γνώσης Περιεχομένου. Με βάση το μοντέλο TPACK ο εκπαιδευτικός ή ειδικός που καλείται να σχεδιάσει εξ αποστάσεως εκπαιδευτικό υλικό στα μαθηματικά μπορεί να επιτύχει την αποτελεσματική μάθηση συνδυάζοντας την τεχνολογία υπό παιδαγωγικούς όρους και αντίστροφα. Τα ερωτήματα που προκύπτουν είναι : «Πώς ο σχεδιαστής εξ αποστάσεως εκπαιδευτικού υλικού αποκτά αυτή τη γνώση; Μήπως αυτή τη γνώση αποκτιέται σταδιακά;». Την απάντηση στα παραπάνω ερωτήματα έδωσαν οι Niess, Sadri και Lee (2007) οι οποίοι προσάρμοσαν στο μοντέλο TPACK το αναπτυξιακό μοντέλο του Everett Rogers (1995), για την αποδοχή ή απόρριψη νέων καινοτομιών στη διδασκαλία των μαθηματικών. Τα πέντε (5) αναπτυξιακά στάδια σύμφωνα με τη Niess κ.α. (2007) για την ενσωμάτωση μίας νέας τεχνολογίας στη διδασκαλία των μαθηματικών είναι η Αναγνώριση, η Αποδοχή, η Προσαρμογή, η Διερεύνηση και η Εξέλιξη. Στο 4o αναπτυξιακό στάδιο οι εκπαιδευτικοί αρχίζουν να αναζητούν περισσότερους τρόπους για να ενσωματώσουν την τεχνολογία στο πρόγραμμα διδασκαλίας τους ως ένα ακόμα εργαλείο μάθησης. Στα πλαίσια λοιπόν του 4ου σταδίου της Διερεύνησης και ένταξης νέων τεχνολογιών στη διδασκαλία των μαθηματικών, ακολουθώντας το μοντέλο TPACK η παρούσα έρευνα ασχολήθηκε με το σχεδιασμό, υλοποίηση και αποτίμηση εξ αποστάσεως εκπαιδευτικού υλικού για τη διδασκαλία των Λόγων και Αναλογιών στα Μαθηματικά της ΣΤ’ Δημοτικού.
Φυσική περιγραφή 134 σ. : εικ. ; 30 εκ.
Γλώσσα Ελληνικά
Θέμα Distance education
Educational material
Mathematics
Proportions
Ratios
TPACK model
Αναλογίες
Εκπαιδευτικό υλικό
Εξ αποστάσεως εκπαίδευση
Λόγοι
Μαθηματικά
Μοντέλο TPACK
Ημερομηνία έκδοσης 2023-11-24
Συλλογή   Σχολή/Τμήμα--Σχολή Επιστημών Αγωγής--Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
  Τύπος Εργασίας--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
Μόνιμη Σύνδεση https://elocus.lib.uoc.gr//dlib/d/6/9/metadata-dlib-1703056607-673807-11329.tkl Bookmark and Share
Εμφανίσεις 719

Ψηφιακά τεκμήρια
No preview available

Κατέβασμα Εγγράφου
Προβολή Εγγράφου
Εμφανίσεις : 2