Your browser does not support JavaScript!

Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης

Τρέχουσα Εγγραφή: 30 από 433

Πίσω στα Αποτελέσματα Προηγούμενη σελίδα
Επόμενη σελίδα
Προσθήκη στο καλάθι
[Προσθήκη στο καλάθι]
Κωδικός Πόρου 000456638
Τίτλος Αναγνώσεις και Αφηγήσεις στο Νηπιαγωγείο : το παράδειγμα των Παραμυθιών
Άλλος τίτλος Readings and narrations in the Kindergarten : the example of Fairy Tales.
Συγγραφέας Μανουσέλη, Αμαλία
Σύμβουλος διατριβής Ζερβού Αλεξάνδρα
Μέλος κριτικής επιτροπής Σπαντιδάκης Ιωάννης
Βασιλούδη Βασιλική
Περίληψη Στην παρούσα μεταπτυχιακή/διπλωματική εργασία εξετάζεται η χρήση του παραμυθιού στο νηπιαγωγείο ως παιδαγωγικού μέσου διδασκαλίας, που βοηθά στην πνευματική, ηθική, ψυχική και αισθητική διαμόρφωση του εσωτερικού κόσμου του παιδιού. Ειδικότερα, στο πρώτο μέρος της εργασίας, μέσω της διενέργειας βιβλιογραφικής ανασκόπησης, επιχειρείται μια θεωρητική προσέγγιση του θέματος, όπου δίνεται ο ορισμός του παραμυθιού, αναφέρονται οι μέθοδοι μελέτης της καταγωγής του παραμυθιού καθώς και οι μέθοδοι ανάλυσής του. Γίνεται επισήμανση των αρχικών εκδοχών των παραμυθιών αλλά και των διασκευών τους. Στη συνέχεια παρατίθενται τα χαρακτηριστικά των παραμυθιών. Το θεωρητικό μέρος ολοκληρώνεται με τη συνοπτική παρουσίαση της θέσης του παραμυθιού στην εκπαίδευση, στο πέρασμα των χρόνων, ενώ γίνεται ιδιαίτερη αναφορά για το παραμύθι στο νηπιαγωγείο μέσα από τα Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών. Στο β΄ μέρος της παρούσας διπλωματικής εργασίας παρουσιάζεται η υλοποίηση της έρευνας αναφορικά με την απήχηση που έχει το κλασικό παραμύθι αλλά και το νεωτερικό, στο σύγχρονο νηπιαγωγείο. Αν και μεγαλώνουν σε έναν κόσμο ορθολογιστικό, οι μαθητές έδειξαν θετική ανταπόκριση στο κάλεσμα της νηπιαγωγού για αναγνώσεις και αφηγήσεις παραμυθιών, γεγονός που αποδεικνύει ότι τα κλασικά παραμύθια εξακολουθούν να ασκούν γοητεία στα παιδιά. Ομολογουμένως η χρήση των παραμυθιών στην τάξη ήταν αρκετά παραγωγική καθώς οι μαθητές του νηπιαγωγείου, ενεπλάκησαν δυναμικά σε κοινωνική αλλά και μαθησιακή αλληλεπίδραση. Περιγράφονται, λοιπόν, οι σχετικές παιδαγωγικές δράσεις που πραγματοποιήθηκαν κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς έχοντας ως αφόρμηση τα παραμύθια. Επίσης, προσεγγίζονται οι τρόποι που μπορούν να αξιοποιηθούν τα παραμύθια στο νηπιαγωγείο και ταυτόχρονα αναφέρονται οι μαθησιακές επιδιώξεις που συνάδουν με το ισχύον ελληνικό Αναλυτικό Πρόγραμμα
Φυσική περιγραφή 149 σ. ; 30 εκ.
Γλώσσα Ελληνικά
Θέμα Activities of literacy and love of reading
Fairy tale
Fairy tale adaptation
Preschool education
Διασκευή
Δραστηριότητες Γραμματισμού και Φιλαναγνωσίας
Παραμύθι
Προσχολική Αγωγή
Ημερομηνία έκδοσης 2023
Συλλογή   Σχολή/Τμήμα--Σχολή Επιστημών Αγωγής--Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
  Τύπος Εργασίας--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
Μόνιμη Σύνδεση https://elocus.lib.uoc.gr//dlib/0/f/9/metadata-dlib-1687769313-92645-11591.tkl Bookmark and Share
Εμφανίσεις 325

Ψηφιακά τεκμήρια
No preview available

Δεν έχετε δικαιώματα για να δείτε το έγγραφο.
Δεν θα είναι διαθέσιμο έως: 2026-06-07