Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
Εντολή Αναζήτησης : Συγγραφέας="Τσιώλης"
Και Συγγραφέας="Γεώργιος"
Τρέχουσα Εγγραφή: 34 από 452
|
Κωδικός Πόρου |
000456638 |
Τίτλος |
Αναγνώσεις και Αφηγήσεις στο Νηπιαγωγείο : το παράδειγμα των Παραμυθιών |
Άλλος τίτλος |
Readings and narrations in the Kindergarten : the example of Fairy Tales. |
Συγγραφέας
|
Μανουσέλη, Αμαλία
|
Σύμβουλος διατριβής
|
Ζερβού Αλεξάνδρα
|
Μέλος κριτικής επιτροπής
|
Σπαντιδάκης Ιωάννης
Βασιλούδη Βασιλική
|
Περίληψη |
Στην παρούσα μεταπτυχιακή/διπλωματική εργασία εξετάζεται η χρήση του παραμυθιού στο νηπιαγωγείο ως παιδαγωγικού μέσου διδασκαλίας, που βοηθά στην πνευματική, ηθική, ψυχική και αισθητική διαμόρφωση του εσωτερικού κόσμου του παιδιού. Ειδικότερα, στο πρώτο μέρος της εργασίας, μέσω της διενέργειας βιβλιογραφικής ανασκόπησης, επιχειρείται μια θεωρητική προσέγγιση του θέματος, όπου δίνεται ο ορισμός του παραμυθιού, αναφέρονται οι μέθοδοι μελέτης της καταγωγής του παραμυθιού καθώς και οι μέθοδοι ανάλυσής του. Γίνεται επισήμανση των αρχικών εκδοχών των παραμυθιών αλλά και των διασκευών τους. Στη συνέχεια παρατίθενται τα χαρακτηριστικά των παραμυθιών. Το θεωρητικό μέρος ολοκληρώνεται με τη συνοπτική παρουσίαση της θέσης του παραμυθιού στην εκπαίδευση, στο πέρασμα των χρόνων, ενώ γίνεται ιδιαίτερη αναφορά για το παραμύθι στο νηπιαγωγείο μέσα από τα Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών. Στο β΄ μέρος της παρούσας διπλωματικής εργασίας παρουσιάζεται η υλοποίηση της έρευνας αναφορικά με την απήχηση που έχει το κλασικό παραμύθι αλλά και το νεωτερικό, στο σύγχρονο νηπιαγωγείο. Αν και μεγαλώνουν σε έναν κόσμο ορθολογιστικό, οι μαθητές έδειξαν θετική ανταπόκριση στο κάλεσμα της νηπιαγωγού για αναγνώσεις και αφηγήσεις παραμυθιών, γεγονός που αποδεικνύει ότι τα κλασικά παραμύθια εξακολουθούν να ασκούν γοητεία στα παιδιά. Ομολογουμένως η χρήση των παραμυθιών στην τάξη ήταν αρκετά παραγωγική καθώς οι μαθητές του νηπιαγωγείου, ενεπλάκησαν δυναμικά σε κοινωνική αλλά και μαθησιακή αλληλεπίδραση. Περιγράφονται, λοιπόν, οι σχετικές παιδαγωγικές δράσεις που πραγματοποιήθηκαν κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς έχοντας ως αφόρμηση τα παραμύθια. Επίσης, προσεγγίζονται οι τρόποι που μπορούν να αξιοποιηθούν τα παραμύθια στο νηπιαγωγείο και ταυτόχρονα αναφέρονται οι μαθησιακές επιδιώξεις που συνάδουν με το ισχύον ελληνικό Αναλυτικό Πρόγραμμα
|
Φυσική περιγραφή |
149 σ. ; 30 εκ. |
Γλώσσα |
Ελληνικά |
Θέμα |
Activities of literacy and love of reading |
|
Fairy tale |
|
Fairy tale adaptation |
|
Preschool education |
|
Διασκευή |
|
Δραστηριότητες Γραμματισμού και Φιλαναγνωσίας |
|
Παραμύθι |
|
Προσχολική Αγωγή |
Ημερομηνία έκδοσης |
2023 |
Συλλογή
|
Σχολή/Τμήμα--Σχολή Επιστημών Αγωγής--Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
|
|
Τύπος Εργασίας--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
|
Μόνιμη Σύνδεση |
https://elocus.lib.uoc.gr//dlib/0/f/9/metadata-dlib-1687769313-92645-11591.tkl
|
Εμφανίσεις |
326 |
Ψηφιακά τεκμήρια
|
|
Δεν έχετε δικαιώματα για να δείτε το έγγραφο.
Δεν θα είναι διαθέσιμο έως: 2026-06-07
|