Your browser does not support JavaScript!

Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης

Τρέχουσα Εγγραφή: 6 από 456

Πίσω στα Αποτελέσματα Προηγούμενη σελίδα
Επόμενη σελίδα
Προσθήκη στο καλάθι
[Προσθήκη στο καλάθι]
Κωδικός Πόρου 000467410
Τίτλος Εκμάθηση της δεύτερης γλώσσας στην προσχολική βαθμίδα εκπαίδευσης : στάσεις γονέων απέναντι στην εισαγωγή της Αγγλικής στο Νηπιαγωγείο / Κιαουλιά Ελισάβετ -Δέσποινα.
Συγγραφέας Κιαουλιά, Ελισάβετ -Δέσποινα
Σύμβουλος διατριβής Κυπριωτάκη Μαρία
Μέλος κριτικής επιτροπής Κουρκούτας Ηλίας
Μαρκοδημητράκη Μαρία
Περίληψη Η παρούσα διπλωματική εργασία εξετάζει τις στάσεις των γονέων σχετικά με την εισαγωγή της αγγλικής γλώσσας στην προσχολική βαθμίδα εκπαίδευσης. Για τους σκοπούς της έρευνας ένα ερωτηματολόγιο χορηγήθηκε μέσω διαδικτύου σε 96 γονείς παιδιών που κατά την σχολική χρονιά 2021 -2022 φοίτησαν σε δημόσιες και ιδιωτικές εκπαιδευτικές δομές προσχολικής αγωγής, στο νομό Ηρακλείου Κρήτης. Τα αποτελέσματα που προέκυψαν έδειξαν ότι οι περισσότεροι/ες γονείς είναι θετικοί/ες απέναντι στην πρώιμη εκμάθηση της αγγλικής γλώσσας αναγνωρίζοντας ότι όταν η εκμάθηση πραγματοποιηθεί σε μικρή ηλικία, διευκολύνεται σημαντικά η γνωστική -γλωσσική ανάπτυξη. Ακόμη οι περισσότεροι,/ες γονείς επιθυμούν τα παιδιά τους να τεθούν σε διαδικασία εκμάθησης της δεύτερης γλώσσας -Γ2 όσο το δυνατόν νωρίτερα, καθώς αναγνωρίζουν ότι η γνώση της Γ2 εφοδιάζει κατάλληλα τα παιδιά τόσο στο παρόν όσο και στο μέλλον για την προσωπική και επαγγελματική ανέλιξη. Ταυτόχρονα αναδεικνύεται και ένα μικρό ποσοστό των γονέων που διατηρεί αρνητική ή αμφίβολη στάση ως προς την πρώιμη εκμάθηση της Γ2 καθώς οι γονείς αυτοί θεωρούν ότι η πρώιμη εκμάθηση της Γ2 μεταξύ άλλων επηρεάζει την ανάπτυξη της μητρικής γλώσσας –Γ1, ότι αποτελεί προστιθέμενο γνωστικό φορτίο για τα παιδιά τους, ότι προκαλεί σύγχυση ανάμεσα στην Γ1 και Γ2 γλώσσα. Τα αποτελέσματα αυτά ενισχύουν προηγούμενη μεγάλου εύρους έρευνα σχετικά με τις απόψεις των γονέων για την εισαγωγή της αγγλικής στο νηπιαγωγείο (Αλεξίου, 2023). Η έρευνα απέδειξε ότι παράγοντες όπως το φύλο των γονέων, ο τύπος σχολείου και η βαθμίδα φοίτησης των παιδιών, επηρεάζουν την στάση που θα διαμορφώσουν οι γονείς ως προς την πρώιμη εισαγωγή της Γ2. Ειδικότερα τα αποτελέσματα της έρευνας ανέδειξαν ότι οι γυναίκες -γονείς έχουν θετικότερη στάση ως προς την πρώιμη εισαγωγή της Γ2, έναντι των ανδρών -γονέων. Ακόμη, οι γονείς που επιλέγουν το ιδιωτικό σχολείο είναι περισσότερο θετικά κείμενοι,/ες ως προς την πρώιμη εκμάθηση της Γ2, συγκρίσει με τους γονείς παιδιών που φοιτούν σε δημόσια σχολεία. Τέλος, οι γονείς των νηπίων είναι θετικότεροι/ες ως προς την πρώιμη εισαγωγή της Γ2, συγκριτικά με τους γονείς των προνηπίων. Οι στάσεις των γονέων απέναντι στην πρώιμη εκμάθηση της Γ2 ταυτόχρονα με τους παράγοντες που συμβάλλουν στην διαμόρφωση τους είναι σημαντικό να διερευνηθούν καθώς έτσι θα ληφθούν κατάλληλα μέτρα από την κοινωνία και τις σχολικές δομές, με στόχο την ενίσχυση θετικών στάσεων. Αυτό είναι κρίσιμο για την επιτυχία της πρώιμης εκμάθησης.
Φυσική περιγραφή 139 σ. ; 30 εκ.
Γλώσσα Ελληνικά
Θέμα Early foreign language learning
Parental attitudes
Parental influence
Γονική επίδραση
Πρώιμη εκμάθηση ξένων γλωσσών
Στάσεις και απόψεις γονέων
Ημερομηνία έκδοσης 2024.
Συλλογή   Σχολή/Τμήμα--Σχολή Επιστημών Αγωγής--Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
  Τύπος Εργασίας--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
Μόνιμη Σύνδεση https://elocus.lib.uoc.gr//dlib/9/9/5/metadata-dlib-1726816739-91661-31946.tkl Bookmark and Share
Εμφανίσεις 2

Ψηφιακά τεκμήρια
No preview available

Κατέβασμα Εγγράφου
Προβολή Εγγράφου
Εμφανίσεις : 0