Your browser does not support JavaScript!

Διδακτορικές διατριβές

Τρέχουσα Εγγραφή: 3 από 61

Πίσω στα Αποτελέσματα Προηγούμενη σελίδα
Επόμενη σελίδα
Προσθήκη στο καλάθι
[Προσθήκη στο καλάθι]
Κωδικός Πόρου 000419477
Τίτλος Η σημασία της "διδακτικής παρουσίας" και ο νέος ρόλος του εκπαιδευτικού σε σύγχρονα μαθησιακά περιβάλλοντα με έμφαση στην παιδαγωγική αξιοποίηση της διαδραστικής τηλεδιάσκεψης
Άλλος τίτλος The importance of teaching presence and the new teacher's role in learning environments focusing on pedagogical exploitation of interactive videoconference
Συγγραφέας Καρβούνης, Λάμπρος
Σύμβουλος διατριβής Αναστασιάδης, Παναγιώτης
Λιοναράκης Αντώνιος
Ανδρεαδάκης Νικόλαος
Μέλος κριτικής επιτροπής Καλογιαννάκη Πέλλα
Χατζηδάκη Άσπα
Καρράς Κωνσταντίνος
Κωστούλα Νέλλη
Περίληψη Στην παρούσα έρευνα επιχειρείται η μελέτη της Διδακτικής Παρουσίας όπως αυτή παρουσιάζεται σε περιβάλλον Διαδραστικής Τηλεδιάσκεψης σύμφωνα με το μεθοδολογικό πλαίσιο του προγράμματος ΟΔΥΣΣΕΑΣ. Για τη μελέτη της Διδακτικής Παρουσίας σε τέτοιου είδους μαθησιακά περιβάλλοντα είναι απαραίτητη η μελέτη του ρόλου του εκπαιδευτικού και ο εντοπισμός των δεξιοτήτων που είναι απαραίτητο να αναγνωριστούν στον εκπαιδευτικό καθώς επιχειρεί να διδάξει τους μαθητές τόσο της τοπικής όσο και της απομακρυσμένης τάξης. Ο εκπαιδευτικός δεν διδάσκει μόνο τη δική του τάξη, ούτε διδάσκει μόνος του. Διδάσκει την τοπική και την απομακρυσμένη τάξη καθώς επίσης διδάσκει σε συνεργασία με τον εκπαιδευτικό της απομακρυσμένης τάξης. Η έρευνα στηρίχθηκε στις αρχές της μεθοδολογίας της έρευνας δράσης και εφαρμόστηκε σε εκπαιδευτικούς Δημοτικών Σχολείων της Αττικής και της Κρήτης με μαθητές που φοιτούσαν στην Ε΄ και ΣΤ΄ τάξη. Επιπλέον, βασίστηκε στη μεθοδολογία της Διαδραστικής Τηλεδιάσκεψης όπως αυτή εφαρμόζεται στο μεθοδολογικό πλαίσιο του προγράμματος ΟΔΥΣΣΕΑΣ καθώς και στο μοντέλο της Συνδυαστικής Μάθησης (blended learning). Ο ερευνητής ήταν διδάσκων σε σχολείο της Κρήτης ως διευθυντής του ίδιου Σχολείου και άμεσα εμπλεκόμενος στη διαδικασία της Διαδραστικής Τηλεδιάσκεψης. Ως προς την εφαρμογή της, στο πλαίσιο της μεθοδολογίας του προγράμματος ΟΔΥΣΣΕΑΣ πραγματοποιήθηκαν τέσσερα προγράμματα Διαδραστικών Τηλεδιασκέψεων, με τέσσερις τηλεδιασκέψεις κάθε πρόγραμμα, με συγκεκριμένα περιβαλλοντικά θέματα και συγκεκριμένες δραστηριότητες, οι οποίες βασίστηκαν στον εποικοδομισμό, στην ομαδοσυνεργατική διδασκαλία και μάθηση και στη μέθοδο Project. Τα αποτελέσματα έδειξαν την εμφάνιση συγκεκριμένου ρόλου και την ανάπτυξη συγκεκριμένων δεξιοτήτων από μέρους των εκπαιδευτικών, μέσα σε ένα παιδαγωγικό πλαίσιο το οποίο στηρίζεται σε μεθοδολογικές προσεγγίσεις και περιεχόμενο με έντονη την Διδακτική Παρουσία. Μια Διδακτική Παρουσία η οποία βασίζεται σε Προηγμένες Μαθησιακές Τεχνολογίες και συγκροτείται από τεχνικές δεξιότητες, μιντιο-λειτουργικές δεξιότητες, οργανωτικές δεξιότητες, διδακτικές δεξιότητες, αισθητικές – συναισθηματικές δεξιότητες, ηθικές δεξιότητες, συστημικές δεξιότητες και κοινωνικές – κριτικές δεξιότητες, οι οποίες είναι απαραίτητες για τον εκπαιδευτικό του 21ου αιώνα.
Φυσική περιγραφή 230, xxvi p. ; 30 εκ.
Γλώσσα Ελληνικά
Θέμα Blended learning
Community of inquiry
Interactive videoconference
Odysseas project
Teacher's role
Teacher's skills
Teaching presence
Δεξιότητες εκπαιδευτικού
Διαδραστική τηλεδιάσκεψη
Διδακτική παρουσία
Κοινότητα διερεύνησης
Πρόγραμμα Οδυσσέας
Ρόλος εκπαιδευτικού
Συνδυαστική Μάθηση
Ημερομηνία έκδοσης 2018-11-03
Συλλογή   Σχολή/Τμήμα--Σχολή Επιστημών Αγωγής--Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης--Διδακτορικές διατριβές
  Τύπος Εργασίας--Διδακτορικές διατριβές
Μόνιμη Σύνδεση https://elocus.lib.uoc.gr//dlib/3/0/a/metadata-dlib-1543308803-607468-13384.tkl Bookmark and Share
Εμφανίσεις 79

Ψηφιακά τεκμήρια
No preview available

Προβολή Εγγράφου
Εμφανίσεις : 38