Your browser does not support JavaScript!

Διδακτορικές διατριβές

Τρέχουσα Εγγραφή: 14 από 70

Πίσω στα Αποτελέσματα Προηγούμενη σελίδα
Επόμενη σελίδα
Προσθήκη στο καλάθι
[Προσθήκη στο καλάθι]
Κωδικός Πόρου 000423212
Τίτλος Ανάπτυξη ψυχοπαιδαγωγικών δράσεων για την ενίσχυση ατομικών και κοινωνικών δεξιοτήτων μέσα από ένα πρόγραμμα παρέμβασης, με στόχο την ένταξη των μαθητών με ιδιαίτερες δυσκολίες στην κανονική σχολική τάξη
Άλλος τίτλος Development psycho-pedagogical actions to strengthen individual and social skills through an intervention program aimed at integrating students with particular difficulties in ordinary school class
Συγγραφέας Αλεξανδρή, Αγλαΐα
Σύμβουλος διατριβής Κουρκούτας Ηλίας
Μέλος κριτικής επιτροπής Αλευριάδου Αναστασία
Κυπριωτάκη Μαρία
Σούλης Σπυρίδων-Γεώργιος
Βλάχου Αναστασία
Σαρρής Δημήτρης
Τριλίβα Σοφία
Περίληψη Η παρούσα διδακτορική διατριβή εντάσσεται στο χώρο της ενταξιακής παιδαγωγικής. Οι κύριοι στόχοι της είναι δύο: α) η εισαγωγή της εκπαιδευτικής παρέμβασης ενταξιακής φιλοσοφίας του Προγράμματος «Δώρα και Άκης» σε δημόσια Δημοτικά Σχολεία στην Ελλάδα, και β) η αποτίμηση των πιθανών επιδράσεων του στις ψυχοκοινωνικές δεξιότητες και δεξιότητες επίλυσης διαπροσωπικών προβλημάτων των παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε σε τρεις φάσεις εφαρμογής κατά τα σχολικά έτη 2010- 2015 σε σχολικές τάξεις δημόσιων Δημοτικών Σχολείων που είχαν τμήματα ένταξης σε Αττική και Λάρισα. Συμμετέχοντες της έρευνας ήταν 326 παιδιά ηλικίας 7-11 ετών και 33 παιδιά με Ε.Ε.Α. που φοιτούσαν παράλληλα σε τμήματα ένταξης, της ίδιας ηλικίας. Η έρευνα χωρίστηκε σε τρεις φάσεις εφαρμογής. Η Α΄ φάση ήταν η πιλοτική εφαρμογή. Στη Β΄ φάση εκπαιδεύτηκαν οι δάσκαλοι των τμημάτων ένταξης ενώ στη Γ΄ φάση οι δάσκαλοι των τμημάτων ένταξης μαζί με τους δασκάλους των τάξεων από έξι δίωρα η κάθε ομάδα. Σε όλους τους συμμετέχοντες μαθητές, αξιολογήθηκαν οι κοινωνικές δεξιότητες με την Κλίμακα Κοινωνικών Δεξιοτήτων των Παιδιών, η κοινωνική τους επάρκεια, με τις Κλίμακες Κοινωνικής Επάρκειας των Παιδιών και των Δασκάλων, καθώς και το κλίμα της σχολικής τάξης από το Ερωτηματολόγιο Αυτοαναφοράς ΤΕΤ. Στους μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες (Ε.Ε.Α.) χορηγήθηκε το Ερωτηματολόγιο Αυτοαντίληψης ΠΑΤΕΜ και οι δάσκαλοι συμπλήρωσαν το ΣΑΕΒΑ, σύστημα αξιολόγησης Achenbach. Το Πρόγραμμα εφαρμόστηκε από τις δασκάλες των τμημάτων ένταξης, σε συνεργασία με τις δασκάλες των τάξεων μετά από σχετική εκπαίδευση τους από την υποψήφια διδάκτορα και περιλάμβανε τέσσερις ομαδικές δίωρες συναντήσεις οι οποίες πραγματοποιούνταν κάθε εβδομάδα για ένα δίωρο στα πλαίσια της ευέλικτης ζώνης. Στόχευση της έρευνας ήταν η καλλιέργεια κοινωνικών και συνεργατικών δεξιοτήτων, η κοινωνική επάρκεια, η αυτοαντίληψη στα παιδιά με Ε.Ε.Α., ώστε να αναπτύξουν την ικανότητά τους για επικοινωνία και διαχείριση καταστάσεων σύγκρουσης για να βελτιωθεί το κλίμα σχολικής τάξης. Εφαρμόζοντας πειραματικό ερευνητικό σχέδιο πριν και μετά την εφαρμογή του προγράμματος μετρήσεων, αξιολογήθηκαν οι κοινωνικές δεξιότητες, η κοινωνική επάρκεια, η αυτοαντίληψη και το κλίμα της σχολικής τάξης από τις εκπαιδευτικούς. Οι ψυχομετρικές ιδιότητες των παραπάνω μεθοδολογικών εργαλείων κατά τη χρήση τους σε ελληνικά εκπαιδευτικά περιβάλλοντα βρέθηκαν να είναι ικανοποιητικές. Τα ευρήματα της παρούσας έρευνας έδειξαν ότι οι μαθητές χωρίς Ε.Ε.Α. που συμμετείχαν στο πρόγραμμα, βελτίωσαν τις κοινωνικές δεξιότητες και την κοινωνική τους επάρκεια. Τα παιδιά με Ε.Ε.Α. που παρακολουθούσαν παράλληλα και το τμήμα ένταξης, ως αποτέλεσμα της παρέμβασης, βελτίωσαν την κοινωνική τους επάρκεια και στον τομέα της αυτοαντίληψης, τις σχέσεις τους με τη μητέρα, τις σχέσεις τους με τους συνομηλίκους και την σωματική ικανότητα. Από τους επιμέρους τομείς του κλίματος σχολικής τάξης, στον τομέα «Δυσκολία» παρουσίασε βελτίωση το σύνολο των μαθητών του δείγματος
Φυσική περιγραφή 521 σ. ; 30 εκ.
Γλώσσα Ελληνικά
Θέμα Classroom climate
Self-esteem
Social competence
Social skills
Students with special educational needs
Students wthiout special educational needs
Αυτοαντίληψη
Κλίμα σχολικής τάξης
Κοινωνικές δεξιότητες
Κοινωνική επάρκεια
Μαθητές με Ε.Ε.Α.
Μαθητές χωρίς Ε.Ε.Α.
Ημερομηνία έκδοσης 2018
Συλλογή   Σχολή/Τμήμα--Σχολή Επιστημών Αγωγής--Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης--Διδακτορικές διατριβές
  Τύπος Εργασίας--Διδακτορικές διατριβές
Μόνιμη Σύνδεση https://elocus.lib.uoc.gr//dlib/e/1/6/metadata-dlib-1561454328-910979-3776.tkl Bookmark and Share
Εμφανίσεις 390

Ψηφιακά τεκμήρια
No preview available

Κατέβασμα Εγγράφου
Προβολή Εγγράφου
Εμφανίσεις : 7