Your browser does not support JavaScript!

Διδακτορικές διατριβές

Τρέχουσα Εγγραφή: 6 από 70

Πίσω στα Αποτελέσματα Προηγούμενη σελίδα
Επόμενη σελίδα
Προσθήκη στο καλάθι
[Προσθήκη στο καλάθι]
Κωδικός Πόρου 000433399
Τίτλος Σχεδιασμός, ανάπτυξη και αξιολόγηση προγράμματος θεατρικού παιχνιδιού για την προώθηση των αρχών της διαπολιτισμικότητας στις εκδηλώσεις εορτασμού των εθνικών και θρησκευτικών επετείων στο δημοτικό σχολείο
Άλλος τίτλος Design, implementation and evaluation of a drama pedagogy program for the promotion of interculturalism principles at ethnic and religious anniversaries celebrations in primary school
Συγγραφέας Κεφαλάκη, Μαρία
Σύμβουλος διατριβής Καραγιώργος Δημήτριος
Μέλος κριτικής επιτροπής Δαφέρμος Βασίλειος
Φουντουλάκης Ανδρέας
Χατζηπαντελής Θεόδωρος
Κοντογιάννη Διονυσία
Φανουράκη Κλειώ
Ιβρίντελη Μαρία
Περίληψη Οι σύγχρονες παιδαγωγικές προσεγγίσεις αναδεικνύουν την έννοια της διαπολιτισμικότητας ως κυρίαρχο ζητούμενο, με γνώμονα τον σεβασμό της πολιτισμικής ταυτότητας των μαθητών/τριών, την ειρηνική συνύπαρξη και αλληλεπίδραση των πολιτισμών, την κοινωνική συνοχή και την πολιτισμική εξέλιξη. Το σχολείο έχει αναπτύξει διάφορες πρακτικές που προωθούν τη διαπολιτισμικότητα. Ωστόσο, αρκετά, ακόμα, ζητήματα παραμένουν εγκλωβισμένα σε μονοπολιτισμικού τύπου οπτικές, δημιουργώντας μια μη ενιαίου χαρακτήρα παιδαγωγική προσέγγιση. Ένα από τα ζητήματα αυτά είναι οι εθνικοί και θρησκευτικοί επετειακοί εορτασμοί. Ερευνητικά, έχει καταδειχτεί ότι αποτελούν πρακτικές ενδυνάμωσης του εθνοκεντρισμού και ενίσχυσης μιας εθνικιστικού χαρακτήρα ιδεολογίας, ενώ, παράλληλα, οι εθνικές και θρησκευτικές ετερότητες αγνοούνται ή αποσιωπώνται, εφαρμόζοντας μια αφομοιωτική προσέγγιση. Η συγκεκριμένη μελέτη, αξιοποιώντας τη «διά του θεάτρου εμψύχωση», διερεύνησε κατά πόσο ένα ειδικά σχεδιασμένο πρόγραμμα Θεατρικού Παιχνιδιού για την επεξεργασία θεμάτων που σχετίζονται με τους εθνικούς και θρησκευτικούς επετειακούς εορτασμούς του ελληνικού σχολείου, μπορεί να προωθήσει τις αρχές της διαπολιτισμικότητας, καλλιεργώντας τη διαπολιτισμική ικανότητα των μαθητών/τριών του Δημοτικού σχολείου, δίνοντας, έτσι, τη δυνατότητα συμμετοχής όλων των μαθητών/τριών στις εκδηλώσεις εορτασμού, χωρίς αποκλεισμούς ή διακρίσεις, λόγω εθνικότητας ή θρησκείας. Το πρόγραμμα που σχεδιάστηκε αποτελείται από τρία επιμέρους προγράμματα, εκ των οποίων τα δύο αφορούν τους επίσημα θεσμοθετημένους εθνικούς επετειακούς εορτασμούς του ελληνικού σχολείου και το ένα αφορά έναν μη επίσημα θεσμοθετημένο θρησκευτικό εορτασμό. Η δομή του σχεδιασμού κάθε επιμέρους προγράμματος βασίστηκε στο μοντέλο ανάπτυξης της ενσυναίσθησης του Μ. Bennett. Η συνολική διάρκεια του προγράμματος ήταν 30 ώρες, 10 ώρες για κάθε επιμέρους πρόγραμμα. Η εφαρμογή του πραγματοποιήθηκε σε μαθητές/τριες της Στ’ τάξης του Δημοτικού σχολείου. Για την αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας του προγράμματος ακολουθήθηκε το μοντέλο αξιολόγησης προγραμμάτων του D. Kirkpatrick και εφαρμόστηκε ο ημιπειραματικός σχεδιασμός, με προέλεγχο και μεταέλεγχο, εφαρμόζοντας ποσοτικές και ποιοτικές μεθόδους συλλογής των ερευνητικών δεδομένων. Επιπλέον, χρησιμοποιήθηκαν μέσα συλλογής δεδομένων και κατά τη διάρκεια της εφαρμογής του προγράμματος. Τα συμπεράσματα της έρευνας αξιολόγησης της αποτελεσματικότητας του προγράμματος ανέδειξαν τη θετική συνθήκη που παρείχε το πρόγραμμα στην προώθηση των αρχών της διαπολιτισμικότητας, καλλιεργώντας τη διαπολιτισμική ικανότητα των μαθητών/τριών και εισάγοντας, παράλληλα, την έννοια της διαπολιτισμικότητας, σε επίπεδο πρακτικής, σε ένα πεδίο της σχολικής ζωής με ισχυρό, έως σήμερα, εθνοκεντρικό χαρακτήρα.
Φυσική περιγραφή 2 Τ. ; 30 εκ.
Γλώσσα Ελληνικά
Θέμα Annivarsaries celebrations in school
Drama
Drama pedagogy
Intercuctural competence
Intercultural education
Interculturalism
Program design and evaluation
Διαπολιτισμική εκπαίδευση
Διαπολιτισμική ικανότητα
Διαπολιτισμικότητα
Επετειακοί εορτασμοί στο θέατρο
Θέατρο στην εκπαίδευση
Θεατρικό παιχνίδι
Παιδαγωγική του θεάτρου
Σχεδιασμός και αξιολόγηση προγραμμάτων
Ημερομηνία έκδοσης 2020-07-07
Συλλογή   Σχολή/Τμήμα--Σχολή Επιστημών Αγωγής--Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης--Διδακτορικές διατριβές
  Τύπος Εργασίας--Διδακτορικές διατριβές
Μόνιμη Σύνδεση https://elocus.lib.uoc.gr//dlib/9/c/d/metadata-dlib-1603431037-139852-26559.tkl Bookmark and Share
Εμφανίσεις 386

Ψηφιακά τεκμήρια
No preview available

Τόμος Α'

Κατέβασμα Εγγράφου
Προβολή Εγγράφου
Εμφανίσεις : 3

No preview available

Τόμος Β'

Κατέβασμα Εγγράφου
Προβολή Εγγράφου
Εμφανίσεις : 2